Herintredende modelbouwer met een aantal verf vragen

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door tminus3, 10 dec 2016.

  1. tminus3

    tminus3

    Lid geworden:
    10 dec 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

    Mijn naam is Marc, en na een kleine 30 jaar wil ik weer een model bouwen.Vroeger bouwde ik af en toe een model van racemotoren. Meestal met de kleine potjes Revell en Humbrol enamel verf, en soms een spuitbusje.
    Nu heb ik een Bandai 1:48 model van een Star Wars snow speeder gekocht. Ik wil ook ervaring opdoen met airbrushen, dus heb ik een goedkoop pistool en compressor gekocht om in ieder geval de grotere oppervlakken te primen en lakken. Ik ben me een beetje aan het inlezen (vooral de links in de howto's hier).

    Nu heb ik al wat interessante youtube bouw videos gezien van mijn betreffende model, en daar werd veel materiaal van o.a. Vallejo gebruikt, en allerlei washes en weathering technieken waar ik niet mee bekend ben.
    Nu heb ik een Intertoys om de spreekwoordelijke hoek met een heel behoorlijke modelbouwafdeling, maar qua verf e.d. voeren ze hoofdzakelijk Humbrol. Heeft iemand ervaring met hun acryllic verf, washes, blanke lak, primer en dergelijke?
    Wat heb ik sowieso nodig naast de kleuren? Is een primer nodig, waarmee kan ik het beste verdunnen voor te airbrushen? Alle tips welkom :)
     
  2. Denaut.

    Denaut.

    Lid geworden:
    22 sep 2016
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Kimswerd
    Hallo tminus3,
    Als je naar een andere modelbouw site gaat, ( modebrouwer.nl ) die is veel meer toegespitst op statische modelbouw. Ook sci fi.

    Groetjes en veel bouwplezier.
     
  3. Denaut.

    Denaut.

    Lid geworden:
    22 sep 2016
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Kimswerd
    Modelbrouwer. nl
     
  4. tminus3

    tminus3

    Lid geworden:
    10 dec 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Hoi Denaut,

    Bedankt voor de tip, had al gegoogeld naar die was ik niet tegengekomen. Ik ga me eens verder inlezen.
     
  5. Denaut.

    Denaut.

    Lid geworden:
    22 sep 2016
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Kimswerd
    Klopt met Google kom je die site niet tegen, ik heb een zijsprong gemaakt van plastic modelbouw naar radiografisch. Vandaar
     

Deel Deze Pagina