De eerste vlucht met dramatische afloop.. Full nose down de grond in Eerst een paar maanden laten rusten en nu kijken of het nog te herstellen is. Prullenbak kan altijd nog. De vleugels en staart zijn nog intact. De romp is helaas opengespleten. Ook bovenkant en binnenwerk gebarsten en flexibel geworden Stap één is opschuren, verf eraf, barsten verder zichtbaar maken. Hopelijk met nieuwe glasmatjes, epoxy en hier en daar verstevigingen kan hij weer de lucht in, hopelijk met een rechte- en niet te zware romp
He Frank, Nachtmerrie van elke piloot, crashen bij de eerste vlucht. Nog een wonder dat de neus er nog aanzit. Maar ehhh, wat was de oorzaak? Het is zeker een goed idee om het effe te laten rusten, moed verzamelen en dan weer te gaan repareren. Mooie epoxy toestellen, maar je moet ze niet de grond in boren! Zelf heb ik ook epoxy toestel, eflite F86. Nog maar 2x 10 meter mee gevlogen en uren reparatie om het weer enigzins ogend te krijgen. Maar we blijven het proberen. Succes met de wederombouw en laat weten of de volgende vlucht meer succesvol is. Gr Jerry
Juist ja, was bij mij ook de oorzaak. Heb nu een bungee launcher gemaakt maar nog niet geprobeerd. Als het daar mis mee gaat hoef ik hem ook niet meer te repareren ben ik bang voor. We gaan het zien. Gr Jerry
Haha, een schep ja, die neem ik altijd mee! Je kunt ook boven het water vliegen, dan kun je de schep thuis laten. hoe gaat jij de volgende keer de stall voorkomen?
Om de stall te voorkomen gooi ik de kist met een lagere 'pitch' en met meer kracht. Het werkt goed bij mijn HET-RC F18. Hier heb ik geen bungee voor nodig,hoewel de f18 meer vergevingsgezind is dan de F16. Vleugel F16 heeft minder vleugeloppervlak.