Herstel oude Fokker T5

Beste Allemaal. Ik ben nieuw op dit forum, maar had al wel gezien dat er hier veel expertise te vinden is. Ik kan namelijk wel wat hulp gebruiken. Ik ben in het bezit gekomen van een fokker T5, schaal 1:13 die aangedreven zou moeten worden door 2 2,5 cc benzinemotortjes.
De vorige eigenaar is jaren geleden begonnen aan de bouw van dit toestel, maar het is nooit afgekomen. Het is in een schuur terechtgekomen waar wat waterschade is opgelopen.
Kijk als je wilt even op www.fokkert5.webs.com waar wat foto's te vinden zijn van het model.
Weet iemand of er ergens bouwtekeningen te vinden zijn van dit specifieke model? Ik kan mij haast niet voorstellen dat de bouwer dit geheel zelf heeft ontworpen en gebouwd. (het zou natuurlijk altijd kunnen)

Project1.png

Fokker T V

Wil je de T V schaal 1 op 5 zien vliegen, kom dan zaterdag aanstaande naar de open dag op Luchtmachtbasis De Peel.
Daar vliegt het model van Phantasy in Blue.

Bart.

Dat ziet eruit als een uitdagend project!

Weet je zeker dat je het uiteindelijk helemaal kunt krijgen zoals je wilt? :?

Zijn de vleugels bv. niet getordeerd?

(De lappen hangen erbij! :shock:)

En een koperen landingsgestel? :confused:

Ik wens je in ieder geval wel veel succes!

jan.

Ja een koperen, verend, landingsgestel. Kijk maar even op www.fokkert5.webs.com waar wel een foto te vinden is waarop het landigsgestel staat. De vleugels lijken er op de foto nogal slecht uit te zien, maar dat viel mee. Ze zijn goed te repareren.

ik ben het nog niet tegen gekomen van koper
maar volgens mij is dit mesing buis
en das wel stevig
voral omdat het een dubole poot is
en het ziet er goed uit
dus warom niet gewoon gebruiken

begint inderdaad weer op een vliegtuig te lijken :p

al enig idee wat het vlieggewicht zal gaan worden ?
Ik zou persoonlijk electro overwegen ipv die onbetrouwbare kleine methanol motortjes maar dat moet je zelf beslissen

succes met de rest van de restauratie

Laatst bewerkt door een moderator:
als je naar de electro beech 18 kijkt van Han die woog tussen de 15 en 16 KG , het zelfde dan die van mij met 2x 28cc.
Dus het gewicht hoeft geen beperking te zijn (met 2x 2,5cc krijg je ook niet veel de lucht in)

Back