Ik lees op dit forum dat diverse mensen in het bezit zijn van de Parkzone P-51 Mustang, naar mijn mening mag dit vliegtuigje best wel een eigen draadje hebben.
Dus bij deze een oproep aan alle parkzone Mustang vliegers, post hier jouw ervaringen, mods, vliegperikelen enz.
ParkZone: P-51D BL DSM RTF (PKZ2200)
Sinds een paar dagen ben ook ik in het bezit van deze goed vliegende Mustang, waarbij ik met de vlucht entusiaster wordt. Niet verwacht dat zo'n klein vliegtuigje zo fijn kon vliegen. Binnen de 3 minuten loopings, invert, rollen en noem maar op. De kwaliteit is goed te noemen van dit merk, in vergelijking tot mijn eigen ervaringen van bv HK. (en dat is niet op dat merk af te kraken)
Het eerste wat ik gedaan heb is dat ik ruimte gemaakt heb om een 2200 Mah in weg te stoppen. De kist kan dit gemakelijk hebben en vliegt zelfs beter! (ook met wat wind) De 2e mod is een andere 30 A regelaar. De originele regelaar kan 18 A hebben, en dat is krap aan daar de motor 17,8 A trekt!
Naar mijn mening is het vermogen meer dan genoeg om veel plezier aan dit toestel te beleven, al kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die dit vliegtuig sneller willen maken. Ook geen enkel probleem voor dit toestel, je kan er alle kanten mee op.
Nóg een voordeel, zowat alle onderdelen zijn los verkrijgbaar voor niet al teveel geld. Mocht je het toestel in puin vliegen (wat gisteren gebeurde bij mij, kom ik later op terug) kan je de onderdelen bestellen, zonder dat je genoodzaakt bent om weer een heel toestel te moeten kopen.
Het is een stabiele vlieger, maar niet echt voor de beginner geschikt. Hij heeft dan ook geen zelf stabiliserende eigenschappen. Waar ie heen gaat vliegt ie, en dat vind ik persoonlijk wel erg prettig. Geen rare dingen, langzaam te vliegen, ook in de bochten. Voor mij alleen maar pluspunten voor dit toestel.
Mijn crash gisteren was geheel mijn fout, en achteraf gezien onnodig geweest. Ik werd een beetje overmoedig met wat loopings, inverts en rollen. Na een dive wilde ik direct overgaan in een rol, waarbij ik wat oriëntatie problemen kreeg en ipv up down moest geven. (hij vloog tenslotte op de kop, klasiek foutje...
)
Nogmaals geheel mijn fout, maar wel een heel goed leermoment geweest. (en nu niet met z'n allen lopen vitten hierop hé)
En het was een beste smak die de P 51 maakte, waarbij ik benieuwd was hoe ie erbij lang. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg, maar dan ook erg onder de indruk ben van de kwaliteit van deze kist. Gezien de smak minimale schade. Prop, motorkapje, en de spinner gebroken, thats it! (nah ja, op de lipo na, foto van de lipo komt nog)
Weinig vervorming van het piepschuim, een meevaller dus. ff spelen met de waterkoker en klaar is Klara. De P 51 staat te wachten op de onderdelen en dan is ie weer klaar om te vliegen!
Nog ff een rudder mod maken en ik kan weer vliegen eind deze week...
Dus bij deze een oproep aan alle parkzone Mustang vliegers, post hier jouw ervaringen, mods, vliegperikelen enz.
ParkZone: P-51D BL DSM RTF (PKZ2200)
Sinds een paar dagen ben ook ik in het bezit van deze goed vliegende Mustang, waarbij ik met de vlucht entusiaster wordt. Niet verwacht dat zo'n klein vliegtuigje zo fijn kon vliegen. Binnen de 3 minuten loopings, invert, rollen en noem maar op. De kwaliteit is goed te noemen van dit merk, in vergelijking tot mijn eigen ervaringen van bv HK. (en dat is niet op dat merk af te kraken)
Het eerste wat ik gedaan heb is dat ik ruimte gemaakt heb om een 2200 Mah in weg te stoppen. De kist kan dit gemakelijk hebben en vliegt zelfs beter! (ook met wat wind) De 2e mod is een andere 30 A regelaar. De originele regelaar kan 18 A hebben, en dat is krap aan daar de motor 17,8 A trekt!
Naar mijn mening is het vermogen meer dan genoeg om veel plezier aan dit toestel te beleven, al kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die dit vliegtuig sneller willen maken. Ook geen enkel probleem voor dit toestel, je kan er alle kanten mee op.
Nóg een voordeel, zowat alle onderdelen zijn los verkrijgbaar voor niet al teveel geld. Mocht je het toestel in puin vliegen (wat gisteren gebeurde bij mij, kom ik later op terug) kan je de onderdelen bestellen, zonder dat je genoodzaakt bent om weer een heel toestel te moeten kopen.
Het is een stabiele vlieger, maar niet echt voor de beginner geschikt. Hij heeft dan ook geen zelf stabiliserende eigenschappen. Waar ie heen gaat vliegt ie, en dat vind ik persoonlijk wel erg prettig. Geen rare dingen, langzaam te vliegen, ook in de bochten. Voor mij alleen maar pluspunten voor dit toestel.
Mijn crash gisteren was geheel mijn fout, en achteraf gezien onnodig geweest. Ik werd een beetje overmoedig met wat loopings, inverts en rollen. Na een dive wilde ik direct overgaan in een rol, waarbij ik wat oriëntatie problemen kreeg en ipv up down moest geven. (hij vloog tenslotte op de kop, klasiek foutje...

Nogmaals geheel mijn fout, maar wel een heel goed leermoment geweest. (en nu niet met z'n allen lopen vitten hierop hé)
En het was een beste smak die de P 51 maakte, waarbij ik benieuwd was hoe ie erbij lang. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg, maar dan ook erg onder de indruk ben van de kwaliteit van deze kist. Gezien de smak minimale schade. Prop, motorkapje, en de spinner gebroken, thats it! (nah ja, op de lipo na, foto van de lipo komt nog)
Weinig vervorming van het piepschuim, een meevaller dus. ff spelen met de waterkoker en klaar is Klara. De P 51 staat te wachten op de onderdelen en dan is ie weer klaar om te vliegen!
Nog ff een rudder mod maken en ik kan weer vliegen eind deze week...