HK Skymaster V2

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door JochemL, 28 okt 2016.

  1. JochemL

    JochemL

    Lid geworden:
    27 okt 2016
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    waarschijnlijk een motor lock, doet de motor helemaal niets of tikt hij?
     
  2. Robberdebob

    Robberdebob

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Molenaarsgraaf
    Ik heb inmiddels gevonden waar de probleem zat. Een soldeer breuk in de draad, nu werkt alles weer......
     
    JochemL vindt dit leuk.
  3. Robberdebob

    Robberdebob

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Molenaarsgraaf
    was inderdaad een motorlock zoals je dat noemt. tikte inderdaad soms. ik moet wel wat wennen aan t vermogen, heb nu 22kv ipv12kv......:yes: wel lekker vlot.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2017
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Jij zal mij nooit wijs kunnen maken dat je een 22kv motor hebt. Dat zijn motoren die je in de TGV of soortelijke machines zal vinden maar nooit van z'n leven in een modelvliegtuig. Daar zijn de accu's, de regelaars en de motoren tig maal te groot en te zwaar voor. Je zal die dingen waarschijnlijk niet eens in je eigen auto kunnen bouwen.
    Je hebt hoogstwaarschijnlijk een motor waarvan de kv 2200 rpm/V zal zijn. Dat betekend dat deze motor 2200 omwentelingen per minuut zal maken als je hem op 1V laat draaien, of te wel 22000 omw/min als je hem, op 10V laat draaien. Dat zijn onbelaste toerentallen, met een prop er op zal de motor ongeveer op 80% van dat toerental draaien.
    Dit heeft allemaal niets (echt helemaal niets) met het vermogen te maken. Je kan een kleine motor hebben die maar 50Watt (dat is het vermogen!) kan verwerken maar ook een grote motor die wel 1500Watt kan verwerken. Toch kan de kv van beide motoren exact hetzelfde zijn!
     
  5. Robberdebob

    Robberdebob

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Molenaarsgraaf
    Ja Ernst je hebt helemaal gelijk, dat was ook wat ik bedoelde alleen omschreef ik het wat anders. Ik was even verbaast omdat ik zo'n serieuze reactie van je kreeg. Toch bedankt voor de informatie. En nu even niet zo Ernstig he....... hahaha;). Ik heb trouwens een spinner gebruikt voor de prop ipv een propsaver. Werkt ook erg goed.
     
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Op zulke dingen reageer ik meestal juist omdat hierdoor veel onduidelijkheid in de wereld komt. Die onduidelijkheid zorgt dan weer voor verkeerde begrippen waardoor mensen verkeerde beslissingen maken. Beter gezegd beslissingen op verkeerde gronden. Daardoor fikt er een regelaar uit, presteert een motor veel slechter dan gedacht. Of de motor is veel te sterk voor het model. Of...... wel vul maar in.
     
  7. Robberdebob

    Robberdebob

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Molenaarsgraaf
    Ha Jochem,

    Inmiddels bijna klaar met de SK. Hoe heb jij de stangetjes van de airelons vastgemaakt aan die haakjes? Tijdens t prutsen is er bij mij n oogje afgebroken, natuurlijk gelijmd maar ja... Geen extra erbij in de doos. Weet jij of die dingen te verkrijgen zijn? Is er n alternatief?
    De stangetjes staan ook niet in een lijn tov elkaar, had jij dat ook? Wel servo gecentreerd dus dat is goed.
    En dat gewicht, waar heb je die 30 gram precies gelegd, is dat voldoende?
    Mijn motor zat ook helemaal los.

    Die esc werkt wel vlot trouwens, maar verder heb ik bijna alles gehad wat jij omschreef...pffff, chinees he:yes:.
    Epo kisten zijn wel simpeler te bouwen........

    Nou ik hoor t wel,

    Groetjes
    Rob
     

Deel Deze Pagina