Hobbyking Canary SQ

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door stef stuntpiloot, 19 sep 2012.

  1. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Vandaag nieuw speeltje ontvangen, eerste indruk: zeer positief! compleet, netjes afgewerkt en erg goedkoop. Ik heb hem in elkaar gezet, morgen plaats ik de servo's. Ik ben van plan er eenvoudige 9 grams servo's in te zetten, een eenvoudig ontvangertje en voor de balans een klassiek 4AA blokje, ik kan immers de ontvanger niet rechtstreeks met een lipo voeden zonder BEC. (toch?)

    Hier plaats ik zo een paar foto's, daarnaast zal ik hier ook mijn vliegervaringen delen.
     
  2. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Beter dan dit kan ik het nu niet leveren (te lui om de hele studio er bij te pakken) maar het geeft een aardig idee van het toestelletje. Ik ga morgen wel een paar mooiere maken met daglicht.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    Altijd een beetje jammer van die elastiekjes om de vleugel vast te houden.
    Zou niet onder de romp vierkantjes triplex kunnen lijmen en schroefdraad tappen?
    Wel een cool zweevertje!!
    :)
     
  4. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    564
    Het is zeer leuk model , in die van mij zit 1 lipo van 600 mah met een booster naar 5 volt.
    Heb er 80 gram lood in gelegd ,in het zwaartepunt , om hem wat meer omhoog te kunnen gooien .
    Het is een heerlijke kist in de avond uren...

    gegroet ;)
     
  5. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    @ ikbeneenvliegtuig, heb je eigen foto's video's van het vliegen met dit toestel?

    @ jasperdlg, ja dat zou kunnen lijkt me, dit is hoe hij ontworpen is, ik heb mij voorgenomen in eerste instantie zoveel mogelijk de handleiding te volgen en op de bedoelde wijze het toestel te vliegen


    Hij kost overigens 30 euro.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2012
  6. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Dat ziet er zeer goed uit voor dat geld! Leuk zwevertje, ben benieuwd naar je ervaringen. Neem em 6 okt mee naar de fly Inn in Roden :)
     
  7. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Dankje, ik heb de fly-in in mijn agenda gezet, als het kan wil ik wel komen, waar is het exact?
     
  8. fireforx309

    fireforx309 Guest

    is het een HLG of een gewoon zwevertje? (want anders staat het draadje verkeerd) ;)


    ik zou zeggen, een haakje deronder, een dun elastiekje, en je bent uren zoet!

    en dat voor pakweg 60 euro (vliegtuig incl alle elektronica als het van HK komt)

    lijkt me geen slechte deal! ;)
     
  9. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.830
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ik denk beide.
    HK heeft niets in de beschrijving staan of dit een HLG is.
    Maar dat maakt niets uit, voor HLG lijkt me dit een prima modelleke.
    De prijs en dat is zeker, daar hoef je het niet voor te laten, net geen 40 euro (excl verzenden)
    Daar kan je het ding zelf niet voor bouwen. De folie kost al twee tientjes.
     
  10. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Hij komt in meerdere uitvoeringen voor, een hlg versie, een histart uitvoering en ook electro uitvoeringen. HK heeft het er inderdaad niet in staan maar als ik op internet op het model zoek vind ik info over deze 3 uitvoeringen dus.

    Ik wil hem zelf bij kleine heuveltjes hier gebruiken als slopeflyer, als HLG proberen en ook een histart dmv een ander vliegtuig ( bovenop, ik weet zo even niet hoe dat systeem heet) en met een quadcopter op hoogte brengen en dan loslaten.
     
  11. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Je bent stuntpiloot of niet.

    Rick
     
  12. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Yep, Stef Stuntpiloot ;)
     
  13. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Ik had wat problemen met het vinden van een accu voor de besturing, ik heb nu zelf een batterypack gemaakt van aaa batterijen, werkt prima zo en zwaartepunt is precies goed nu! Heb de ontvanger uitgekleed om ruimte en gewicht te besparen. Morgen de maiden van dit toestelletje, ik ga het wel even filmen
     
  14. MeX101

    MeX101 Guest

    En en en en? Is het ook gelukt met filmen? Die van mij is vandaag verzonden :banana: ik denk dat ik de Canary met een bungee de lucht in ga schieten.


    [​IMG]
     
  15. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Towhook zit ik ook aan te denken, hij heeft een best nette glijhoek voor een goedkoop zwevertje (met een eenvoudige gooi met dode lucht kom ik toch nog 80/90 meter ver)

    Ik heb alleen niet meer gevlogen aangezien ik een probleem heb met mijn zender en dat ik mijn ontvangst na 50 meter kwijt was. (overige 40 meter was in de laatste positie die mijn servo's hadden)
     
  16. MeX101

    MeX101 Guest

  17. MeX101

    MeX101 Guest

    Zondag besteld gisteren verzonden en word vandaag afgeleverd :)


    PHP:
    25/09/2012 09:34     NL2500 Netherlands     11.0     Out for delivery on GLS vehicle
    25
    /09/2012 03:43     NL2500 Netherlands     2.0     Inbound to GLS location
    24
    /09/2012 23:48     NL0100 UtrechtNetherlands     2.0     Inbound to GLS location
    24
    /09/2012 15:52     DE 200 HamburgGermany     0.0     Inbound to GLS location
     
  18. fireforx309

    fireforx309 Guest

    in theorie kan je de antennes altijd in de romp kwijt tenzij er carbon in verwerkt is... een cockpitje van carbon (bv super ava) is genoeg om de zendapparatuur te storen...

    ik heb geleerd bij twijfel (en een twijfelachtige range-check) altijd mijn antennes naar buiten te brengen... dit heeft me nog nooit problemen opgeleverd...

    en voelsprieten kunnen ook funny zijn op een "kanarie" ;)
     
  19. MeX101

    MeX101 Guest

    Volgens mij is alleen de 'boom' van carbon heb wel een ontvanger ervoor met lange voelsprieten :D
     
  20. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Ook ik heb dit kistje gekocht om mee te kunnen nemen op vakantie. Helaas ontbreekt ook bij mij de servo tray. Deze wil ik zelf maken van berken triplex, alleen welke dikte raden jullie hiervoor aan?

    De koolstof buis is abominabele kwaliteit dus die wil ik vervangen, ik las iets over een pijlschacht van aluminium maar zijn er ook andere opties?

    Wie heeft een antwoord op deze 2 vragen voor mij?
     

Deel Deze Pagina