Hallo Coen,
De Birdie, Mystery, Turbo, of hoe ze ook heten werken prima als je de fets vlakt en met een weinig warmtegeleidende pasta van een waterkoeling voorziet.
De Birdie van HK is geen uitzondering; gemiddeld heeft minder dan 30% van de fets daadwerkelijk contact met het koellichaam, het is dus geen wonder, dat de boel bij 50-60A de lucht in gaat.
Hier een foto van een vers opengemaakte 100A Mystery regelaar, de doffe plekken geven aan waar de fets contact maakten:
Dit soort regelaars maak ik altijd open en controleer of de waterkoeling geen sluiting maakt op de motoraansluitingen en de fets schuur ik af tot ze in één vlak liggen.
Ik gebruik hiervoor een plankje, dat de breedte heeft van de print met de fets, beplakt met schuurpapier, en schuur tot alle fets worden geraakt door mijn 'schuurpapiervijl'
Stof er af zuigen, een weinig warmtegeleidende pasta op de fets en het koellichaam zonder het siliconenmatje er weer op, afgedekt met een nieuw stuk krimpkous:
Links de basis vliegregelaar rechts eenzelfde regelaar, waarvan de fets gevlakt zijn, voorzien van een waterkoeling.
De 200A regelaar in de Arowana van m'n zoon is op dezelfde manier behandeld en werkt als een zonnetje.
Heb je geen zin aan het noodzakelijke 'pimpen' van zo'n goedkope regelaar, dan kun je ook zoiets nemen:
HiModel ICE 150A 2-6S Water-cooled Brushless Navy ESC ICE-150A | HiModel
Bestel er gelijk een programmeerkaartje bij.
Met deze regelaar vaar ik de 3674-B-2200KV in m'n Arowana.
Eenzelfde soort regelaar als m'n zoon heeft is deze:
HiModel GX Series 200A 3-7S ESC W/5A UBEC GX200A-B
Ook deze moet open gemaakt worden en 'getuned'.
Nog eentje van eBay, kost inclusief verzending ongeveer even veel als de Birdie zonder:
T-JET 200A RC BOOT Brushless Regler Motor ESC BEC | eBay
Ook deze moet open gemaakt worden en 'getuned'.
Groeten, Jan.