Ik heb 'm inmiddels een driekwart jaar. Berlinski had hem in Februari meteen al voor €635.- incl verzendkosten.
Ervaringen: een beest! Neiging tot omrollen. Wel heel stabiel op het rechte eind, zelfs met pet ondergrond (bouwput)
Die van mij had al de verlengde voorassen. Geen uit springende as-problemen dus.
Dempers zijn inderdaad pet-met-peren. Pas met een set rc4wd xo piggybacks met 90wt Losi olie, en de zwaarste veren die ik had liggen (8,.. Nogwat hardheid) stopte het eindeloze doorslaan aan de achterkant enigzins.
De witte veren zijn gewoon te zacht. Oranje-kort vorza achter en blauwe forza/big-bore veren voor zijn een goede tussenoplossing zonder nieuwe dempers te hoeven kopen.
Ik heb wel de draden direct aan de regelaar gesoldeerd, want zoals de meeste testers, braken de busjes uit het moederbordje.
Ik heb hem ook getest met een Turnigy 150 amp HK regelaar. Ging ook prima, werd wel wat heter dan de bijgeleverde flux(=mamba). Aan de andere kant voelde de Turnigy wat pittiger, en remde beter.
Ik heb er beslist geen spijt van. Zelfsin zijn standaard vorm, maaar met een 17 tands pinion op 4cellen, trekt het monster lekker door naar de 65/70 km/u. Da's best wel hard voor zo'n groot ding. Die 65/70 haalt hij zelfs op redelijk vlakke off-road ondergrond. Erg warm werd de boel ook niet.
Al met al is het een goed schaalmodel, en moet als zodanig beschouwd worden. Op een circuit, draait de Forza er rondjes omheen, maar zogauw je de braggel ingaat, legt de Forza, door zijn wat lagere grondspeling, en kortere wielbasis, het af tegen de C1.
Er zit zelfs zodanig gang in, dat wat jongens die met een brandstof-buggy aan het klooien waren, het ding perse wilden filmen omdat ze niet goed konden geloven dat ik ze eruit kon trekken.
De rest laat zich raden.. :lol: de brandstof buggy staat nu te koop........