hpi baja 5 SC SS

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door erik-jeroen, 27 sep 2013.

  1. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    dat is geen enkel probleem, een killer bee kan je in combinatie met elke zender gebruiken. Al ga je weer terug naar 27MHZ kan ook een killer Rc kan je bedienen met je zender met bijvoorbeeld een extra kanaal, of doormiddel van de zender uit te zetten ( of deze laatste manier verstandig is, lijkt me niet het zal maar niet werken dan gaat die er helemaal vandoor.

    een killer Rc werkt door middel van het derde kanaal dat je dan bijvoorbeeld een signaal geeft dat de motor wordt uitgeschakeld of wanneer je buiten het bereik komt van je zender en de ontvanger dus geen signaal meer ontvangt dan schakelt deze de motor uit. Of wanneer de batterij spanning van je accu dusdanig laag wordt en dus onder het kritieke punt komt dan schakelt deze uit.

    misschien dat je hier wat aan hebt een ander forum met een bouwverslagje van de inbouw van de Killer rc super bee

    Killer RC Forums ? Super Bee install - HPI Baja
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.342
    Locatie:
    Zwolle
    Dat zeggen ze inderdaad, maar helaas is het niet helemaal waar.
    Ik hoor regelmatig verhalen van mensen, dat de SuperBee niet/slecht werkt met Spektrum zenders.
    Ik heb er een ingebouwd voor iemand met een DX3S, die deed het af en toe als je de zender uit deed, maar niet als je het 3e kanaal gebruikte.
    Maar ik heb het even snel getest, misschien heb ik wel iets niet helemaal goed gedaan.
     
  3. erik-jeroen

    erik-jeroen

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    ridderkerk
    komt dat niet doordat er in een spektrum zender een ingebouwde failsave zit?
    of heeft dat er niks mee te maken.

    als ik hem bij pitstop bestel, kan het via envellop laten bezorgen, maar dan is m'n pakketje niet verzekert ofzo
    en voor 4 euro meer is hij wel verzekerd en komt hij gewoon via een doos binnen.
    en je kan hem dan via track en trace volgen.

    mvg jeroen
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.342
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou hem bij Pitstop bestellen, die heeft ook goede service, dus als het niet goed is/gaat kan je hem bellen.

    EDIT : En in een doosje inderdaad, better safe then sorry.
     
  5. erik-jeroen

    erik-jeroen

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    ridderkerk
    ik heb hem zojuist bij pitstop besteld.
    en voor de zekerheid gewoon verzonden via een pakketje. (is wel iets duurder maar wel veiliger)
    hopelijk morgen of overmorgen binnen.
    het is trouwens deze geworden: 00298, Killer Super Bee Engine Kill Switch, (all Systems), Set 68,80 euro.
     
  6. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Hmmm inderdaad sommige spectrum zenders doen dus nogal eens lastig, de zenders+ontvangers die gebruik maken van "AVC" FUNCTIONEREN NIET met een kill switch, tenzij je deze functie uitschakelt in de zender.

    Killer RC Forums ? Spektrums w/ AVC

    http://www.killerrc.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=1141

    @ Ruud had je de Frame Rates goed ingesteld staan? schijnbaar staat standaard de frame rates voor een "aux" kanaal op 5 frames en dit zou eigenlijk 11 frames moeten zijn.

    hier is nog een linkje de dx3c en de dx4c worden op de zelfde manier ingesteld.

    Killer RC Forums ? Spektrum DX3C
     
  7. erik-jeroen

    erik-jeroen

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    ridderkerk
    Als ik de dx4c ga halen, schakel in de avc gewoon uit. Ik ben een fun rijder en geen wedstrijdrijder. Dus gaatie over de kop jammer dan haha.
    De dx4c is er ook zonder avc dus dat word m dan waarschijnlijk.
     
  8. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Het moet volgens mij wel kunnen ik heb nog niks kunnen vinden dat ze een killer bee nog niet aan het werk hebben gekregen, en dat de oorzaak bij de zender ligt. Wel dat ze dus soms wat dingen moeten veranderen om het allemaal te laten werken.
     
  9. erik-jeroen

    erik-jeroen

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    ridderkerk
    jahoor de killswitch is binnen.
    vandaag bezig geweest met inbouwen en gelijk de wagen beetje schoonmaken.
    de buzzer en de killswitch doen het met de motor uit dus mag aannemen met de motor aan ook wel.

    mvg jeroen
     
  10. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Kom je op maar 1 manier achter ;)
     
  11. erik-jeroen

    erik-jeroen

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    ridderkerk
    Haha ja dat zeker vanmiddag de baja maar eens in elkaar zetten en effe testen :)
     
  12. erik-jeroen

    erik-jeroen

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    ridderkerk
    vandaag eindelijk de baja weer in elkaar gezet en gelijk even de superbee getest.
    alles werkt gelukkig :)
    nu wachten op wat beter weer om even te kunnen bashen :)
     
  13. erik-jeroen

    erik-jeroen

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    ridderkerk
    en daar zijn we weer,

    nu een vraag over de uitlaat.
    ik wil een andere uitlaat op de baja zetten, maar vraag me af wat voor voordelen deze heeft tegenover de tuned pipe van de baja zelf. ik ben aan het kijken voor een 'victory rc side killer s exaust' maar is deze daadwerkelijk stiller, komt er een mooi geluid uit en geeft deze meer power?

    mvg jeroen.
     
  14. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Ik zelf heb nog nooit gereden met de Victory rc uitlaten maar ik heb wel een "tuned" pipe gehad van HPI. De uitlaat van HPI is eigenlijk waardeloos ( mijn mening ) hij maakt meer lawaai dan dat er daadwerkelijk ook maar iets gebeurt. Ik ben daarna na een Dominator uitlaat gegaan ( Dominator maakt nog meer lawaai maar goed ) en het verschil tussen de "tuned"pipe ten opzichte van de dominator is gigantische. Ik zelf kon tussen de tuned pipe en het originele potje niet bijzonder veel verschil in perfomance merken. En als je de verhalen mag geloven van een VRC uitlaat zal dit na mijn weten een gigantische vooruitgang zijn ten op zichte van de Tuned pipe.
     
  15. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    De tuned pijp van de baja geeft weinig tot geen extra vermogen als ik alle verhalen mag geloven.
    Dominator en vrc doen dat wel, zelf rij ik met 2 auto's met vrc en dat rijd geweldig.
     
  16. erik-jeroen

    erik-jeroen

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    ridderkerk
    bedankt voor de reacties :)

    en wat doet het geluid van de vrc side pipe (gedempt) is dit veel minder en mooier of zit hier weinig verschil in?
    ik heb namelijk regelmatig gezeur dat hij teveel herrie maakt enzo ivm de tuned pipe die er nu op zit.
    dus word het geluid minder en mooier (lager) of blijft het geluid wel zo alleen dan wat zachter??

    mvg jeroen
     
  17. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Geluid zal niet veel veranderen denk ik. Alleen veel meer vermogen.
     
  18. erik-jeroen

    erik-jeroen

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    ridderkerk
    ook niet wat minder herrie door de demper??
    of een wat lager geluid?

    mvg jeroen
     
  19. erik-jeroen

    erik-jeroen

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    ridderkerk
    Op de site van pitstop staan ook 2 versies voor de 5t / sc of voor de 5 sc? Alleen bij de 5 t versie zit wel de mount naar mijn idee bij maar bij de sc versie niet?
    Mvg jeroen
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.342
    Locatie:
    Zwolle
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina