Hpi baja 5b uitlaat

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Tristan89, 17 jul 2011.

  1. Tristan89

    Tristan89

    Lid geworden:
    11 jun 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hallo

    ik heb een vraag,
    welke uitlaat ken k het beste nemen, k rij met een 26cc standaard filter en 8000rmp koppeling,

    ik had zelf een mielke side pipe ingedachte of een killer s side exhaust.
    of als jullie iets beter's weten ook welkome natuurlijk.
    het moet wel een stille uitlaat zijn ivm overlast.

    alvast bedankt, Tristan
     
  2. da master22

    da master22

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Rosmalen
    silent dominator of jetpro met silencer
     
  3. da master22

    da master22

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Rosmalen
  4. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Lekker een samba er op zetten.
    Heb je van alles wat en nog binnen de normen van het geluid ook.
    En is niet zwaar.
    volgens mij valt de nieuwe versie ook binnnen de rol kooi.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011
  5. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Ik kan je zeggen dat de Dominator zeer goed werkt op een 26cc, maar dan zou ik voor de unsilenced versie gaan met de aparte demper van ddm via een stuk darm ertussen. Aangezien de silenced versie (geintegreerde demper) nog steeds luider is dan de Dominator met bijgeplaatste demper. En het voordeel is dat je dan nog altijd de demper kan verwijderen als je ergens rijd waar niemand in de buurt is. De aparte demper monteren is wel niet ideaal en kost ook weer extra.

    [​IMG]
     
  6. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    De Dominator heb je al Tristan, een Demper er op en gaan :)

    Of wat Hedibi en ik ook al zeiden, een Samba :)
     
  7. Tristan89

    Tristan89

    Lid geworden:
    11 jun 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Spijkenisse
    k wist dat de samba een goeie uitlaat is, en die ddm laat k gewoon zo ;)

    maar hoopte eigenlijk dat der mensen waren die een mielke of een killer s hadden want vind het wel een kick model.
     
  8. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Ik heb nog samen met Dieder gereden die een Silenced Rear VRC had. De demper die geintegreerd is in deze uitlaat ziet er identiek uit als de Killer-s versie (Sidemount VRC) . Ik vermoed dat deze dus hetzelfde geluidvolume produceren. Hierbij kan ik je zeggen, indien deze even luid gaan, de Dominator met demper een stillere keuze is.
     
  9. corné 1981

    corné 1981

    Lid geworden:
    25 jul 2009
    Berichten:
    92
    Ik rij nu met een Vrc Sidemount (silenced)

    En ja het is een leuk uitlaatje met best veel power en een aangenaam geluid maar vrij prijzig en ze roesten omdat het blank staal is.

    Heb ook een Jetpro v2 gehad en het geluid daarvan was echt super mooi op hoge toeren was het ook een goede uitlaat maar onderin het toeren gebied een beetje teleurstellend goed op te lossen met een 813 of 990 carburateur wel erg gevoelig voor deuken.

    Heb ook nog een Ddm rear Dominator v1 gehad Echt super power vooral onderin echt een lowend kick die ik met geen andere uitlaat heb gehad maar wat een kl*te herrie daar wordt je gewoon doof van :D.

    Succes met je keuze
     
  10. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    Ik rij al vanaf het begin met deze; Google Images. Prima uitlaat alleen een boel lawaai, maar daar is wel een dempertje voor te krijgen... Verder een prima uitlaat
     
  11. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle
    Sorry Dennis, maar dat is niet waar, tis geen slechte uitlaat per definitie. Maar jij hebt nog nooit anders gereden dan die ss pijp en weet dus ook niet anders. Geloof me als ik je vertel dat als je een andere uitlaat neemt met meer "volume" zal je verbaast zijn.

    Ikzelf zweer bij een Samba (maar ken ook niet anders ;)), mooi geluid, niet te schel en voldoende power onderin.

    Heb de ss pijp op de Baja gehad en vond hem ronduit ruk.....daarbij komt dat de prijs voor dat stukkie blik veul te hoog is. Voor een paar tientjes meer heb je een echte uitlaat.

    Als je geen reden hebt om te upgraden en de power van je Baja je bevalt dan moet je gewoon met de ss pijp blijven rijden, maar ben je op zoek, zoek dan iets beters.
     
  12. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    Ik praat ook over mezelf heh;). Maar daar heb je wel gelijk in verder. Blijf eerst hier mee rijden en t.z.t. komt er nog wel wat anders op. Zal pas volgend jaar worden, maar ik leg liever iedere week wat geld weg zo dat ik aan het einde van het rij seizoen eventueel een andere uitlaat kan aanschaffen en zowiezo een Elcon koppeling.
     
  13. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    hey tristan, Ik heb lang geleden met een mielke gereden, gewoon een van de beste, lichtste, stilste en op hoog toeren goede uitlaat. Alleen heb ik er 2 wedstijden mee gereden en een hele boel bashes, maar ik krijg dat klere ding niet goed op mijn auto. Ik heb echt vanallus geprobeert. De bevestiging is niet goed. Ik heb aparte steuntjes gemaakt en dikkere veersteunen, ook 2 steunen. Niks helpt. alles breekt af. Wat ook een nadeel is dat de bocht erg dun is en dus met het minste of geringste tikje van je medecoureur er een deuk in zit.
    Nee ik heb hem alleen om die reden eraf gehaald. Ik rijd nu met een VRC uitlaat als ik op een wat langere baan rijd voor wat meer hoge toeren, en met een samba als ik wat meer trekkracht onderin wil.
     
  14. Tristan89

    Tristan89

    Lid geworden:
    11 jun 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Spijkenisse
    okeej dan ben blij dat k hem nog niet besteld heb :)
    nu ik dit zo hoor ga k zoiezo niet meer voor een mielke.
    me k rij trouwens alleen maar voor de fun maar moet wel onder de 80db's zitten :)
    die vrc die je hebt is dat silence/sidemount ?
     
  15. kostenko

    kostenko

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Netherlands
    Een 5Tcan met Silencer is enorm stil en valt binnen acceptabel geluidsnivo.

    De Vrc silenced zij-uitlaat produceert iets meer geluid en is best groot.

    Qua prijs is de 5Tcan een zeer voordelig alternatief.
     
  16. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    De VRC is sidemount inderdaad en blijft onder het geluidsnivo. Het is een echte expansie uitlaat daarom is ie wat groter in moet ie naast de auto, dus buiten langs. De prestatie's zijn over de gehele vermogenskromme wat toegenomen en geeft wat meer toeren. De samba levert overall wat meer vermogen maar toch vooral onderin wat meer vermogen.
    De 5T Can is inderdaad ook een hele mooie uitlaat die vooral onderin erg sterk is, maar levert verder geen ekstra vermogen in het midden of hoger toerental.
     
  17. Tristan89

    Tristan89

    Lid geworden:
    11 jun 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Spijkenisse
    mmmhh denk dat k dan voor die samba ga, al is die 5t can ook wel aantrekkelijk, maar wil in de winter met cilinder tune dus dan is die samba beter denk.
    of dan toch die vrc side silenced,

    oftewel ik weet het egt gewoon niet damn
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2011
  18. kostenko

    kostenko

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Netherlands
    Als je eraan denkt om je cilinder te vervangen dan is de vrc side pipe een hele goede aankoop en brengt ook daadwerkelijk vermogenswinst.
     
  19. wouter-HC

    wouter-HC

    Lid geworden:
    29 jan 2011
    Berichten:
    18
    Locatie:
    hengelo
    ik rij nu zelf met een jetpro
    [​IMG](niet mij foto wel de zelfde uitlaat)

    maar ben opzoek naar een andere omdat deze me niet bevalt
    ben er tevaak mee over de kop gegaan en hij is nu aan ale kanten krom en gedeukt

    heb dit forum een beetje door gelezen maar ik heb nog niet echt iets gezien wat mij wat lijkt

    zoek iig een uitlaat wat snel is en ook onder in goed presteerd
    maar wil geen uitlaat wat aan de zijkant zit (ja ben veelijsend:p)

    dacht zelf eerst aan een tuned pipe maar daar word ook niet echt heel veel goeds over gezegt
    en over de X can kan ik ook niet veel vinden
    dus weet niet als dat wat is
    maar de domintor lijkt mij wel wat maar weet dus niet echt een betere opti is voor de jetpro omdat deze ook nog al uitsteekt van achtere

    en hoe veel geluid hij produceert maakt me niet heel veel uit

    grt wouter
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  20. kostenko

    kostenko

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Netherlands
    Misschien is de Afterburner wat voor je Wouter, past geheel binnen de rollcage.
     

Deel Deze Pagina