Hpi RS4 Nitro ombouw naar Electro met 2 motors

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Tinkerbell, 18 mrt 2018.

  1. Tinkerbell

    Tinkerbell

    Lid geworden:
    7 apr 2013
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Ƭΐทкέявέℓℓ Apeldoorn AMCA
    ADDF48A7-BA40-4EB4-82A6-ADA6A9D3B2EF.jpeg Tijdje geleden al gezegd dat ik er mee bezig ben en er is al een hoop gedaan maar nog zeker niet af.

    We hebben het hier over een wat oude auto waar onderdelen dan ook goed koop zijn maar de snelheid,
    Dan ook zeer hoog is de 2 motoren die er in zitten zijn voorbeeld motoren die er niet gaan komen.
    Er komt 2X Much More Fleta ZX V2 5.5T dat lijkt me snel genoeg anders word het te gek lijkt me.
    Er heeft ooit een versnelling bak in gezeten maar de Clutch Bell en de Clutch houder zijn nu een draai deel geworden door middel van een schroefje vast te zetten.

    Veder is het huis van de tandwielen weg gesneden om aan de linkerkant een extra motor te plaatsen.
    er zullen meer dingen komen.. zo als een upper Deck voor de Accu Later meer........
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Verrassend, wat is precies de motivatie achter 2 elektromotoren? Een overdaad aan power? Waarom niet aan 1 'grotere' 1:8e motor?
    Ben alleszins benieuwd hoe je nog een accu aan boord krijgt.

    En alle gekheid op een stokje: "gewoon omdat het kan" is een prima reden om je creativiteit eens los te laten :)!
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2018
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dure opzet met 2x brushless, ik zou voor 1x een 550 brushless gaan, zo hou je ruimte oom een 3S accu op het chassis te houden.
     
  4. Tinkerbell

    Tinkerbell

    Lid geworden:
    7 apr 2013
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Ƭΐทкέявέℓℓ Apeldoorn AMCA
    83415D58-3E9E-41B4-8D05-A29BB992C060.jpeg


    Hier dan het voorbeeld het zijn maar liefds 2 accu's maar die worden dus doormiddel van een carbon plaatje
    Vast gemonteerd aan de voorkant waar nu al carbon op zit de accu's komen er dus boven op te liggen en vast gezet met tyraps. Dus al met al houw ik dus ruimte over

    15.2V. 2X 5.5T
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Lekker veel gewicht omhoog, zal de wegligging ten goede komen....not!
     
  6. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zou je niet kunnen beginnen met een 'halve' ombouw: dus 1 motor, en zo een testrit maken met de accu op de bodem?
    Elektrowagens raken tot slot ook van hun plaats met 1 motor, en zoveel zwaarder lijkt dit nitro chassis ook niet.

    Ik ga graag mee in de de creativiteit van deze ombouw, maar met 2 motoren zal de wens zijn op snel te gaan, dan lijkt een dubbele accu (=gewicht), en het zwaartepunt (hoogte positie accu) toch echt een 'no go'... en wordt de winst in power, meteen teniet gedaan door het gewicht...

    Misschien kun je tijdelijk een test-opstelling maken, vooraleer je alles helemáál definitief, en in carbon enzo maakt...
     
  7. Tinkerbell

    Tinkerbell

    Lid geworden:
    7 apr 2013
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Ƭΐทкέявέℓℓ Apeldoorn AMCA
    B46CC952-5BDD-4A1B-98B5-FD2F2F2C7016.jpeg


    Dan is het bij deze opgelost!!!!!!!!!!!

    Dan kom ik dus op deze formatie uit

    De lipo.s zijn dan wel korter en zijn met deze tekening naar de begaande grond dit kost wel veel denk werk maar dan, heb je ook wat dus theoretisch past dit net maar dan ook echt net.

    Dit word dan echt een Race Monster
     
  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    en waar raak je dan je stuurservo kwijt? Zie ik hem daar centraal vooraan liggen? Met deze setup in je auto lijkt me dat een downgrade, in een buggy mss nog te verdedigen, maar toch niet in deze?
    Ik vind het cool om verder te denken dan wat voor de hand ligt, ook om dingen uit te proberen enz.
    Maar ook nog wel wat logisch blijven denken. Ik zou er nooit over denken om 2 motoren te gebruiken... Lijkt me zoveel meer kans dat ze elkaar eerder tegenwerken dan meewerken, daardoor je spur snel om zeep helpen enz.
    Akkoord qua gewichtsverdeling de 2 kleinere accus ook te verdelen. Maar daarvoor zoveel extra gewicht toelaten? en je stuurservo plek opofferen?
    Probeer eens met 1 motor aan ene kant + esc + stuurservo + ontvanger. En 1 gewone accu aan de andere kant. Lijkt me redelijk ok qua gewichtsverdeling.
    Wil je heel graag 2 motoren alsnog: zet de (lichte) esc's elders zodat de motoren naar achter kunnen. Moet je ook je middendiff dan naar achter verzetten en dogbones vervangen. Desnoods de motoren in een V opstelling, dus niet tegen chassis maar allebei hoger en dus dichter tegen elkaar. Moet je een motorplaat voor maken. Dan komt mss zijdelings genoeg plek vrij om toch 2 gewone (langere) accus daar kwijt te kunnen, mss op hun zijkant gezet zodat ze minder breed zijn, maar wel dus weer met wat meer gewicht dat hoger komt.

    Hoe dan ook: doe vooral je zin, bewijs ons allen het tegendeel, maak iets tofs. Maar denk er wel over na. Bekijk voorbeelden enz.Ik volg.
    Wel een buggy en 1/8, maar je kunt mijn protech enigma ombouw naar brushless hier bij de bouwverslagen terugvinden.
     
  9. Mark-013

    Mark-013

    Lid geworden:
    10 jul 2007
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb bij mijn Hotbodies Lightning Truggy ook gekozen voor de eenvoudige oplossing:
    - stuurservo gewoon laten zitten;
    - dikke Mamba Monster daar achter;
    - 5S LiPo accu op de plaats van oude nitro motor en tank.

    Werkt voortreffelijk! :)
     
  10. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    2 motoren gaat de pinion slopen omdat de
    motoren nooit gelijk kunnen lopen, dit kan zelfs je regelaar slopen, en je zult voor dit geheel nooit een goede setup kunnen maken.
     
  11. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Enige evolutie in dit project?
     
  12. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Benieuwd ☺
     
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Benieuwd ☺
     

Deel Deze Pagina