HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

  1. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Het was zeker leuk, binnenkort maar eens je diffs aanpakken Aestiva ;-) Hier nog een foto van toen de Vorza's nog schoon waren :)

    [​IMG]

    lekker aan het drogen

    [​IMG]
     
  2. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
  3. damon

    damon

    Lid geworden:
    9 aug 2012
    Berichten:
    244
    Gens ace 5800.
    4s

    Ja hij bleef maar rijden.
    Pak nu net iets minder dan een uur.

    Ik ga eens timen.
    Maar ik denk volgas tochwel 30 min. Goede lipo's die gens ace.

    Die 5800 kan ik wel aan een prijsje geraken. Normaal gezien.

    Zezijn duu in opzichte van hobbyking maar wel veel beter en veel betrouwbaarder in garantie als er wat mis is.
     
  4. mosfet

    mosfet

    Lid geworden:
    15 jul 2012
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Rotterdam
    ik heb een zippy 4000mah 6s 40c

    maar heb tijdens een run een te grote peik erop getrokken bij 1 cel

    dus heb er niet lang plezier van gehad


    ik raad aan : uiteraard maxamps (maakt hele mooie hardpacks in 5s) en leveren echt mega pieken (kosten alleen duur)

    thunder power -> zijn ook echt zieke dingen kwa amps

    of heb ik van het weekend ff een testrun gegeven

    een turigy nano pack (ook nie normaal kwa amps en gaan) en jammer dat het te nat was ene zondag morgen hier in rdam


    voor goed einfo over lipo's toch is meer kijken op usa forums , want daar bashen ze als geen ander met vorza's
    zijn ook echt altijd toppie met raad en tips die gasten en heel anders als nederlanders en forums en alleen hun ding en niks posten of aleen maar lezen.

    ik personelijk : zou de zippy ding serie shit nie meer nemen , en verder kijken voor een beter merk en lekkere c waarde

    no offence naar ander merken maar je ken beter 10 of 20 euro meer geven en er lang plezier van hebben als 3 keer gebruiken en weer wat nieuws kopen
     
  5. mosfet

    mosfet

    Lid geworden:
    15 jul 2012
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Rotterdam
    @Wesley gaaf man

    moeten jullie meer doen dit soort repo shit posten shots


    IK GENIET ERVAN en waardeer het

    BIG TIME RESPECT MASTERS


    en jammer ik niet INTO bashen ander ging ik zeker een keer mee met jullie
     
  6. JC VD

    JC VD

    Lid geworden:
    23 sep 2012
    Berichten:
    51
    hehe wat is het hier leuk druk op het Vorza topic =D
     
  7. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Leuk dat het nu lekker druk is hier op het forum. Heb soms wel momenten gehad dat ik 1 van de weinige Vorza-rijders was op dit forum. Zeker ook toen er regelmatig Vorza's te koop werden aangeboden werden op het forum.

    Ik heb afgelopen zomer niet heel veel met mijn Vorza gereden, af en toe wat ritjes door de duinen of het bos maar niet heel veel. Heb ook veel geraced op de racebaan van MVB Bergschenhoek maar dan met mijn Associated B4.1. of met mijn Losi Mini 8ight.

    Echter daarvoor moet ik toch altijd een stukje rijden en dan is het wel leuk om af en toe in de buurt te kunnen rijden. Daarvoor gebruik ik mijn nieuwe Associated b4.1. worlds car dan liever niet en dan is mijn Vorza meer geschikt.

    Toen ik mijn Vorza pas had wilde ik ooit nog meedoen met wedstrijden met die auto, alleen de prijs van onderdelen (zoals shocktowers) weerhoud mij ervan om er echt fanatiek wedstrijden mee te rijden, daarnaast ook het verre reizen (Purmerend is vanaf Den Haag toch best een stukkie rijden).

    Inmiddels heb ik wel een berg reserveonderdelen, o.a. ook heel veel overgenomen van een ex-vorza rijder.

    Waar rijd jij meestal Mosfet, aangezien je geen basher bent, neem ik aan dat je op een circuit rijd? Kom ook gewoon keertje meerijden joh, gewoon beetje door het bos scheuren ;-)

    Maken we er eens een Vorza meeting van ;-)
     
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    oh ik zie al mijn antwoord op mijn laatste vraag ;-) meestal speedruns dus.. maar dan ben je toch ook een soort basher ;-) volgens mij is een basher immers nog steeds iemand die gewoon fun ergens gaat rijden, ipv op een circuit. :D
     
  9. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Geloof mij, in een bos racen is echt geweldig!!!

    Kom inderdaad een keer mee doen.
     
  10. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Mag er ook een Trophy Flux Truggy mee? Haha! :p
     
  11. KdK

    KdK

    Lid geworden:
    28 dec 2009
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Hoeksche Waard
    Met 6s heb ik ook telkens het probleem dat ik banden van mijn velgen rij...
     
  12. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Hey Karel, welke 6s gebruik je?

    Ik vind 6s echt te bruut en 4s nu wat normaler. Daarom heb ik voor een middenweg gekozen, de 5s. Deze krijg ik morgen binnen!
     
  13. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Moet je ze wss tapen of lijmen
     
  14. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Tapen?

    Met 6s kan ik me dat ook wel voorstellen. Zeker met offroad. Dat ding is al een monster op 4s, maar op 5s vooral 6s helemaal.
     
  15. mosfet

    mosfet

    Lid geworden:
    15 jul 2012
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Rotterdam
    tapen helpt nie op 6s met een vorza

    ze ballonen dan nog steeds en ze rekken en strekken na tapen nog alsof ze willen zeggen wat nou tape (vooral de standaard banden)

    ook de draadjes truuk werk niet , gewoon omdat de banden te soft compound hebben en te slap voor 6s zijn
    ook door het ballon effect hebben ze veel meer en onregelmatige slijtage als je goed kijkt ernaar
    is lochgish ook want meeste contact vaak met grond is het midden van de band

    het enigste is als je op 6s wilt rijden is stugge baanden nemen en het liefst Threated ones
    ik personelijk heb echt heel veel soorten geprobeerd maar de meeste draai ik na 2 x heen en weer rijden in 1 run aan gort
    of ze scheuren open of komen er gewoon afzetten.
    ik rijd nu al een tijdje op Sweepsracing gt8 banden
    deze komen er niet af en slijten ook veel mooier af als een echte band hoort te doen
    ook deze zijn treated en heel erg stuk je kan ze net niet inknijpen

    ook balon effect is bijna nul met deze banden en dat scheelt zo veel in power en snelheid (heel erg merkbaar)
    ook een voordeel is dat tie bijna niet meer wheelies maakt maar echt strepen trekkend wegrijd op full drag
    (vaak in wielies mot je is op je achterbanden letten dat zijn dan net pizza napolitana's) LOL

    voor speedrunnen zweer ik nu bij deze banden en ze zien er nog waanzinig uit ook
    nadeel ervan is wel je besteld ze niet bij harry de rc boer op de hoek te halen zijn maar je bij sweeps zelf
    dus dat word invoeren en btw betalen (heb nog geen Eu zaak ermee gezien vandaar)
    ja er zit iets in de UK een zaak , maar heel vaag want hebben nooit stock voorraad shit op sweeps en altijd ja die komen binnekort

    dus wil je ze er nie afdraaien op 6s dan zal je iets stugs moeten nemen ala touringcar of zo
    of foams
    ik zelf heb foams gereden van bananaracing usa maar vind het niet tof rijden (wel vreselijk snel)
    maar ik zweer zelf bij rubber compount *veel mooiere controlle en veel minder stuiter effect*

    Sweep Racing Tires US HQ. BEST RC Tires, BEST PRICE, SAME DAY FREE SHIPPING! RC Car & Truck Tires & Wheels
    ze hebben ook offroad spul kwa banden maar heb er zelf geen ervaring mee omdat ik geen ofroader ben
    maar 99% asfalt en dan zo hard mogelijk.
    In mijn USA kennisen kring weet ik wel mensen die met ofraod sweeps rijden maar die rijden allmemaal 4s bijna ipv 6s
    !! waarschuwing !!! ze zijn nie goedkoop de sweeps
    maar ja je wilt formula 1 dan kost het ook foruma 1 HAHAHAHAHAHAHA

    dus tapen kan je vergeten op 6s
     
  16. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
  17. mosfet

    mosfet

    Lid geworden:
    15 jul 2012
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Rotterdam

    kijk zoals altijd aan Snoebel heb ik echt elke keer wat

    jij zit me uit te lachen heh nu !!! LOL



    maar zonder dollen


    ik heb me toen echt het lazerus gezocht naar de sweeps
    bedrijven adverteren er wel me eop sites maar als je ze dan mailt of belt ja leveren we wel maar moeten we bestellen en bla heel verhaal

    BTW die de border site ben ik nog nie echt 1 keer tegen gekomen in me speurtocht naar dingen en kon hem ook nog niet.
    gelijk aan me lijst toegevoegd.


    overwegen GT

    TJA over de GT kan ik simpel zijn
    gaat volgend jaar of zelfs misschien einde dit jaar er een kopen of opbouwen en door te zoeken naar de Ofna dingen (geleerd dat het eigenlijk van Hong nor komt)

    de gene die ik tof vind zijn de GTp E2

    deze

    [​IMG]

    dus met de protoform body

    of deze

    komt volgende maand nov uit volgens mij de 5de

    de Ofna GTVe pro 2

    [​IMG]

    voor mij is ofna kwa snel superrrrrrr , en zijn echte X0-1 killers
    en niks unlocken of gekkeigheid nee goed spul erop en keihard lopen
    (echte sdpeedrunners die dingen waar ik echt zoooo van hou)

    goed voorbeeld is deze man John uit USA




    is echt nie normaal meer kwa speed


    voorlopig heb ik pas 1 bedrijf gevonden die veel met ofna/hongnor doet en dat is PK racing verder vind je er niet veel hier (tenminste ik nie)
    ook staan er mega veel te koop op ebay en op usa forums maar ja krijg je die BTW shit en inklaren weer.en wil hem eigenlijk nieuw als roller en zelf opbouwen kwa esc motor zender enz enz.

    dus Snoebel als je nog is een tip heb dan graag over dingen YOU ROCK

    en je ziet wat ik altijd zeg klopt heh
    super als je elkaar zo ken helpen met tips en dingen

    oja !!! JAMMER DAT DIE BORDER SHOP ALLEEN DE SLICKS HEEFT
    ik rij met de profiel banden van hun nu !!!!
    en die bevallen me voor onroad hard gaan echt goed alleen moet het echt kurk droog zijn en schoon anders echt totaal geen grip ermee.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Dat je the border niet kent verbaast me, die gaan toch al heel wat jaartjes mee als online zaak en diverse medewerkers van hun zijn vrij actief op het forum.

    Ik neem aan dat je weet dat er nog een klasse auto boven de GT zit qua snelheid met 1:8 electro auto's ?

    Motonica en ook Serpent (en nog een paar die ik ff niet zo uit mijn hoofd weet) hebben electro versies gemaakt van de koningsklasse auto's.

    Bv deze :
    [​IMG]

    Speedruns gaan natuurlijk ultiem met deze... al denk ik dat in rechte lijn de GT nog wel eens sneller zou kunnen zijn, deze lola kappen hebben nml best nogal wat downforce, super om mee te racen en een bocht door te komen, maar lastig bij speedruns.
     
  19. mosfet

    mosfet

    Lid geworden:
    15 jul 2012
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Rotterdam
    wat jij nu zegt heb ik me pas geleden ook laten vertellen en deze zijn op circuit met bochten en b.v 2 keer een recht stuk niet te verslaan kwa speed en wegligging en sneller de gemiddelde gt of touring ding.
    maar recht stuk dus echt een speedrun dan wint GT het weer.

    ik vind shortcource , circuit , baan echt leuk om te zien en mega respect voor de mannen die het doen met hun skills , maar niet iets wat ik leuk vind , ik ben met mini revo en vorza echt meestal van keihard heen en weer rijden (zie je wel in me movies altijd) echt constant lange harde stukken rijden en zo gek als het maar kan.
    gaat overigens echt waanzinnig goed met de Vorza met me neiuwe gears en andere diff olie en de sweeps , maar je merkt dat ik nu aan einde van dat kan die zit met snelgaan wegligging en handeling op die snelheid.
    Ja tuurlijk kan gekker met 2650 motor en insane gearing en net als die aussie RC X0-1 wielen eronder zetten maar dan nog blijven ze onder de 100mph steken.
    dus voor echt gek hard en nergens meer over gaan kwa snel dan toch voor idd serpent gaan of voor ofna.

    ik ben er nog nie helemaal uit maar denk wel haast zeker dat het een ofna word
    zowie zo omdat je daar echt veel verschillende bodies voor hebt van mc laren tot 350z tot porsche en dat spreekt me zo wie zo al aan.
    maar ook omdat ze echt vreselijk snel voor speedrunnen te maken zijn (dus echt rechtdoor en zo hard het kan)

    ehhhh nee serieus die border shop kon ik echt niet dus vandaar mijn verbaasde reactie erop.
    zei daarom ook al gelijk aan de lijst toegevoegd hier en altijhd makkelijk (hoe zijn hun trouwens met leveren en afspraken nakomen want dat is iets wat ik altijd heel belangrijk vind met dit soort zaken)

    als laaste om het toch nog een beetje TO the topic te houden kwa vorza

    vorza kan aardig gek gaan kwa snel hoor maar houd hier een beetje op

    http://youtu.be/9dFv9Ozuqe4

    is van Peter (super aardige gast uit austr.)
    dies echt gek ook
    oja deze bedoelde ik trouwens zitten x0-1 wielen en banden op
    er is er nog een MCcoy79 die is nog gekker!
     
  20. mosfet

    mosfet

    Lid geworden:
    15 jul 2012
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Rotterdam
    oja voor ik het vergeet

    van de vorza is ook een gt te maken
    zelfde bouw kwa chassis en opbouw

    nodig 2 bodytowers , de body , onderste skiplate voor , voorbumper

    heb daar al is een voorbeeld van laten zien paar pags terug

    als je google raadpleegt en tikt ONROAD VORZA kom je op een paar toffe conversions uit.


    ik heb hier aan zitten denken maar wil de vorza houden en er een ofna bij nemen
     

Deel Deze Pagina