Hubsan X4 FPV H502S

Discussie in 'Multicopters' gestart door Fokko 66, 2 okt 2017.

  1. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Ik ben mij aan het oriënteren voor een leuke drone.
    Nu kwam ik er twee tegen die mijn interesse hebben.
    De Wltoys Q 303
    en de Hubsan H502S

    Nu hoor ik weinig positiefs over de duurzaamheid van de Hubsan en de aanschaf van een dergelijk toestel lijkt wel op Russisch roulette.
    Maar de nagenoeg complete pakket ziet er fraai uit.....Fpv, Gps, Follow me, return home etc.
    Klinkt leuk maar het moet wel werken en niet na een tiental vluchten op de werkbank liggen voor onderdelen.
    Hoe zijn de ervaringen hier over dit toestel?

    De Q303 heeft ook leuke features, Fpv, Altitude hold en een nette camera met gimbal.
    Bij de laatste zijn er minder negatieve geluiden ( net als de Q 222 trouwens ).

    Misschien zijn er anderen die hier hun al of niet positieve ervaringen willen delen?
     
  2. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    geen ervaring mee, maar het zijn beide speelgoed drones.
    dus het gaat niet erg lang mee. brushed motoren met tandwiel overbrenging gaan nu eenmaal snel slijten, de lipo's krijgen ook vaak meer te verduren dan ze eigenlijk leuk vinden en verliezen al snel hun capaciteit.

    ze zijn beide leuk om een beetje mee te vliegen, maar echt serieus zal het niet worden.
    beter kan je dan op zoek gaan in het segment met brushless motoren, maar die zijn wel een stuk duurder.
     
  3. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Idd brushless is beter en duurzamer.
    Maar ook een stukje duurder, wat zich door duurzaamheid terugverdiend.
    Maar ik ben slechts aan het rondsnuffelen en heb geen serieuze bedoelingen om fulltime pro drone/quad vlieger te worden.
    Duurzaamheid is dan het laatste wat in mij opkomt,
    zeker als beginner.
    Maar het moet wel deugdelijk en vooral veilig zijn.
    Mocht het toch iets serieus gaan worden dan kan ik mij altijd nog oriënteren op een kwalitatief betere setup.
    Moet er gaande weg nog kijken wat mij beter bevalt.
    Rondvliegen, racen of gewoon voor fotografie of een combi van.
    vooralsnog moet het nu ( nog ) niet de hoofdprijs gaan kosten.

    speelgoedsegment, is daar een definitie van waar iets aan moet voldoen om speelgoed te zijn?
     

Deel Deze Pagina