Hulp gevraagd bij instellen Gopro hero3black

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Crazylegscrane, 26 mei 2016.

  1. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Goedendag,

    Gezien het feit dat er op dit subforum veel know how op het gebied van camera's is, hoop ik dat ik hier met wat vragen terecht kan.

    Ik heb een gopro Hero3 black en wil daarmee graag filmpjes maken vanaf een RC vliegtuig, of vanaf de grond kijkend naar RC vliegtuigen.
    In de GP3 zit een micro SD card van he tmerk Sandisk, type Extreme met 64Gb.
    Ik heb al een paar keer testfilmpjes geprobeerd te maken maar als ik ze terug wil kijken dan is er wat fout gegaan.
    Op de huidige stand zie ik geen bewegingen maar heb ik enkel geluid.
    Ik heb al eens de instelling voor de resolutie gewijzigd, maar dat heeft geen effect.......
    Ook merk ik dat, ook al film ik bijvoorbeeld 20 min, en er op het display wordt getoond dat ik 1 file heb, dit niet zo is.
    Als ik via de kabel op de sd card kijk, dan zie ik dat het filmpje in 3 of 4 files gesplitst is, van telkens ongeveer 3,66 Gb.....
    Wat doe ik verkeerd??

    Is er iemand hier bereidt om mij in simpele/duidelijke taal uit te leggen hoe ik deze camera zodanig moet instellen op de beste video/audio kwaliteit te krijgen??
    Het lijkt me zo leuk om de vluchten die ik maak met mijn vader of vrienden te kunnen kijken. Gezien vanaf de grond of vanuit de lucht...

    Ik ben geen camera expert, ik hoef ook geen ingewikkelde technische hoogstandjes, maar het lijkt me toch dat deze camera voor deze toepassing heel geschikt zou moeten zijn.......

    Wie kan mij helpen aub??

    Als dit topic hier niet thuishoort, dan hoop ik dat een Moderator deze naar het juiste subforum kan verplaatsen.

    Alvast hartelijk dank voor de moeite!!


    Met vriendelijke groet,

    Martin
     
  2. harson

    harson

    Lid geworden:
    17 mrt 2016
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Nederland
    Lens kapje eraf gehaald ? :)
     
  3. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Zou een stunt zijn, maar nee zo'n newbe ben ik nu ook weer niet ........

    Inmiddels stevig verder gestoeid.....
    Ik heb de resolutie op 1080 en de frame rate op 24 nu heb ik beeld en geluid maar.......
    Ik heb de camera een poos op laten nemen. Daarna nog eens....en nog eens..
    Wat me nog steeds opvalt (en irriteert) is dat ik met deze instelling kan filmen tot 17 minuut 26 of wel 3,844Gb......Ook al heb ik langer gefilmd, dan zet hij dat weg in een nieuw bestand....Net zolang totdat ik weer 17 minuut 26 heb gefilmd en dan maakt ie weer een nieuw bestand aan.
    Is dit een foutieve instelling?
    Hierdoor kan ik dus nooit langer filmen, iets wat incidenteel wel eens zal gaan gebeuren...
    Iemand met info/suggestie?

    Alvast bedankt

    Martin
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Heb je niet looping video aan staan ? blz 35 manual ? Als je protune aan zet..is het probleem dan weg ?

    http://cbcdn1.gp-static.com/uploads/product_manual/file/50/HERO3_UM_Black_ENG_REVD_WEB.pdf

    Looping Video options inlcude: OFF (Default) Max video Camera records until memory card is full, then overwrites with a new video. 5 min video Camera records for 5 minutes, then begins a new video, progressively overwriting the previous 5 minute video. 20 min video Camera records for 20 minutes, then begins a new video, progressively overwriting the previous 20 minute video. 60 min video Camera records for 60 minutes, then begins a new video, progressively overwriting the previous 60 minute video. 120 min video Camera records for 120 minutes, then begins a new video, progressively overwriting the previous 120 minute video

    PRO TIP: Multiple chapter files are written to your memory card. This allows for small segments of content to be overwritten during loop recording. When viewing on a computer screen you will see separate files for each time segment. Use video editing software if you wish to combine files into a longer video. Note: Looping Video is not enabled when in Protune mode.
     
  5. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Bedankt voor de tips maar helaas.........
    De looping stond niet aan. Ik heb protune aan gezet, en wederom een poosje gefilmd.
    Nu was het beeld weer verdwenen.......grrrrrr
    Iemand anders nog een idee/suggestie???

    Martin
     
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ik zou beginnen met eens wat andere sd kaartjes proberen want vermoed dat daar het probleem zit. Ik heb wat kaartjes die soms de bug geven waarbij er maar 10 seconden wordt opgenomen waarna de Gopro stopt.....de ene keer werken die kaarten wel en de andere keer weer niet....geen peil op te trekken.

    Werkt dat ook niet dan misschien de Gopro eens updaten naar de laatste firmware....en werkt hij dan nog niet ( dus ook niet met andere sd kaartjes) dan is het probleem de GP zelf.

    Maar ik gok nog steeds op je sd kaartje :)
     
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
  8. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Bedankt weer voor de suggesties.

    Firmware was al volledig ge updated daar zou het dus niet aan hoeven te liggen.
    De SD card had ik ook als verdachte staan, dus ook andere merk en type SD cards geprobeerd, met hetzelfde resultaat.

    Echter heb ik iets geprobeerd.

    Als ik de GP en poos laat filmen, zeg een uur, en ik stop daarna, dan geeft hij op het display aan dat er 1 film op staan.
    Op zich dus correct!
    Als ik dan op de SD card 'gluur' ( via de verbindingskabel op de laptop) dan zich ik dat er een aantal mp4 bestandjes op staan.Met elke keer 17 munuut 26 sec speeltijd.

    MAAR............
    Als ik via een verbindingskabel de GP laat afspelen op laptop of tv, dan krijg ik inderdaad 1 filmpje te zien met het total aantal opgenomen minuten........

    Je voelt hem vast aankomen....
    Hoe kan ik nou zorgen dat ik dit filmpje ook als een geheel op youtube of wat dan ook kan overzetten??
    Ik wil dus gewoon het hele filmpje in 1 keer kunnen afspelen....

    Misschien is er iemand die nu zegt.....hey had dat gezegd dat kun je zus of zo doen...


    Graag vertel vertel!!!!!!


    Grtz

    Martin
     
  9. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Sd kaart eruit halen, kopiƫren op de computer, openen in Moviemaker of elk ander videoprogramma, knippen plakken, audio eronder, upgraden naar YouTube en genieten van je creatie.
     
  10. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Hallo Ben,
    Hartelijk dank, het is gelukt!

    Grtz

    Martin
     
  11. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Even een late reactie, het staat in de handleiding dat opnames in stukken op de SD gezet worden. Een normaal verschijnsel voor de Gopro en Ben geeft de juiste en enige oplossing om er weer 1 geheel van te maken.
     

Deel Deze Pagina