iemand een idee?

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Quadranuple, 27 jan 2017.

  1. Quadranuple

    Quadranuple

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    12
    Ik heb in de jaren 80 ooit eens een catalogus gehad met RC modelschepen. Ik weet niet meer van welk merk.
    Echter in die catalogus stond er een mooi wit jacht. Het trekt nog het meest op "Le Sphinx" van New Maquette.
    Misschien dat er hier een belletje rinkelt bij iemand?
     
  2. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    In de jaren 70. Het model " Orion ". Een model van een 35 m Yacht. Robbe catalogus.

    Groetjes, Jos
     
  3. Quadranuple

    Quadranuple

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    12
    Bedankt Jos, het zou goed kunnen, ik kan me het herinneren als een "kleine" catalogus ongeveer 20cm lang en 15cm hoog. Ik dacht ook aan het merk Robbe omdat ik denk dat er ook de Rembertiturm en Neptun instonden maar daar ben ik niet meer zeker van. Het betreffende yacht op de foto werd schuin voorgesteld, varend van linksonder naar rechtsboven.

    Heeft er iemand een afbeelding van dit schip "Orion" van Robbe want op het internet gezocht maar niet gevonden...

    Groeten
     
  4. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    Ik heb dit model in mijn bezit. Het staat wel in de mottenballen. Indien je foto's wil, zal je wel enkele dagen geduld moeten hebben tot ik de tijd vind om het uit te pakken. Het schip is ongeveer één meter lang. Wat de " Rembertiturm " betreft. Ik heb de originele bouwdoos met beslag in mijn bezit. Dit is een toekomstig project. Nu ben ik bezig met de " 10-Hatch Coaster " van Model Slipway.

    Groetjes, Jos
     
  5. Quadranuple

    Quadranuple

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    12
    Geduld heb ik wel, ik wacht al 32 jaar op een mogelijk antwoord :hammer: Die foto is me altijd bijgebleven omdat ik het zo een mooi schip vond. Indien je enkele foto's zou willen nemen zou ik dat zeer leuk vinden :banana:.

    Misschien heb je ook die oude catalogus waar je ook een foto van kan nemen?

    Zo ik ben erg blij en opgelucht dat ik nu weet over welk schip het ging :bye:
     
  6. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    Beste Quadranuple, ik heb een kleine vergissing begaan. Het model " Orion " is niet van Robbe. Het is een model van de firma Hegi. Ik heb in mijn documentatie gekeken en een kleine explosietekening voor de bouw van het model gevonden. Een bouwplan bestaat blijkbaar niet. De bouwhandleiding verwijst naar deze explosietekening. Het lukt me weer eens niet om op de foto-upload site van het modelbouwforum te geraken. Anders kon ik een scan hiervan plaatsen. Vroeger was het toch stukken eenvoudiger om een foto te plaatsen.

    Groetjes, Jos
     
  7. Quadranuple

    Quadranuple

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    12
    :yes: HEGI, dat was het!!! Die hadden ook de Oceanic (verward met de Neptun) in hun assortiment...DANK :worship::worship::worship: dit is pure nostalgie, is er geen P.M. optie op het forum zodat je me de scans kan mailen?

    Nogmaals dank Jos, je bent :koud:
     
  8. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Even bij Google " Orion en Hegi " intikken, naar afbeeldingen gaan en je komt gelijk het één en ander over het scheepje tegen.
     
  9. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    Je kan me via pb je e-mail adres bezorgen. Dan stuur ik wat beelden op. Zoals Bert V zegt, op het internet is het een en ander te vinden. Om me een dagje afstoffen te besparen heb ik ook even " gegoogled ". Het levert een reeks mooie foto's op. Zo ben ik te weten gekomen dat er toch een plan moet bestaan, maar ik vrees dat dat met de jaren verloren is gegaan.

    Groetjes, Jos
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2017
  10. Quadranuple

    Quadranuple

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    12
    Bedankt voor de foto's Jos, ondertussen heb ik al een oude Hegi catalogus op de kop kunnen tikken. Ik had nooi gedacht dat ik zo snel en correct antwoord zou bekomen :bier:
     
  11. TonH

    TonH

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Sint Philipsland
    Beste Quadranuple

    Was geen lid van het forum, maar zag je berichtje toen ik iets zocht over de Orion dus heb meteen maar een account aangemaakt.
    (geen idee hoe dit soort dingen verder werkt, dus dat gaat lachen worden vrees ik)
    Verzamel de RC kits en modellen uit m'n modelbouwjeugd (vliegen / varen / rijden, jaren 70-80) en de Orion was mijn allereerste schip.
    Ik heb de Orion toevallig nét als nieuwe complete kit gekocht, dus als je meer info wilt kan ik je wellicht helpen.
     

Deel Deze Pagina