Ik heb jullie hulp nodig....

Discussie in 'Electro offroad' gestart door MikeWolters, 13 aug 2017.

  1. MikeWolters

    MikeWolters

    Lid geworden:
    13 aug 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Hengevelde
    Toen ik paar dagen geleden aan het rijden was stuurde mij Yellow rc dune racer xl opeens niet meer.
    Zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem kan zijn. Ik heb er veel mee in het zand gereden.
     
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Hmmmm.. even de glazen bol oppoetsen...

    Servo kapot
    Ontvanger kapot
    Zender kanaal kapot
    Stuurasjes krom of losgeschoten
    Servohevel gestript of losgeschoten

    En er zijn vast nog wel wat mogelijke oorzaken.. :)
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  3. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ah @Caretaker de omvormer werkt je kunt hem weer opladen?

    Hij doet het wel goed, de mijne zegt dat ook. Ff kijken wat de bol van @Roelof zegt.
     
    Caretaker vindt dit leuk.
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Inderdaad @Schots en Scheef , alles werkt weer. :)
    Ik ben voor de zekerheid ook een zonnepaneel aan het ombouwen voor toekomstig gebruik..
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Heeft iemand wel eens een werkende glazen bol gezien? Echt, die zijn zeldzaam en die van mij doet het al een tijd niet meer. Dat betekent helaas ook voor mij dat ik gereedschap moet gebruiken en meer van het internet moet gaan lezen om uit te zoeken wat er aan de hand is.

    Dus ja, de standaard vraag die we altijd stellen bij zo'n onduidelijke post: WAT HEB JE ZELF AL GEPROBEERD?

    De eerste test als de stuur het niet meer doet, wat je natuurlijk al lang gevonden hebt in je zoektocht naar een oplossing is de stekkertjes van de servo en regelaar in de ontvanger te verwisselen. Dan zal je met het gas de stuurservo bedienen en met de stuur het gas (hint, zet wel de auto op een bblok met de wielen van de grond)
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  6. MikeWolters

    MikeWolters

    Lid geworden:
    13 aug 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Hengevelde
    Ja de stekkertjes van de servo heb ik allang gevonden ja.
    En ja ik heb allang testen uitgevoerd wanneer hij het wel en niet doet.
    Zo ben ik erachter gekomen dat hij een beetje stuurt met een kilometer rond 7/8 maar als ik de auto stil heb staan stuurt hij niet en met een erg lage snelheid ook niet.

    Maar bedankt voor de tip ik ga het zeker proberen.

    Ohja en Roelof bij mijn andere post
    Ja ik ben zeker wel technisch
    Ja ik heb zeker wel veel informatie op internet opgezocht zowel over het merk in het algemeen en over de rc zelf.
    Ja ik ben echt wel zeker van mijn aankoop het is echt een tof ding ik was alleen nieuwsgierig naar wat mensen van dit forum van het merk vonden ook al is hij op andere forums zeker goed beoordeeld.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan heb je 2 zeer slechte binnenkomers gemaakt, want deze aanvullende info had ons een beter beeld gegeven (en ja, helaas komen er genoeg langs die na vele adviezen nog steeds geen actie ondernomen hebben)

    Je 1e vraag samen met de 2e vraag kan je de reacties al voorspellen. Geheid 1 van de 1e reacties zal in de trend zijn van "is het niet te laat om dat te vragen?". Maar neemt niet weg dat je niet de grote Yellow RC topic hebt opgezocht.

    Maar wissel de stekkers met elkaar en kijk hoe dan de servo en het gas reageert. Als de Servo dan wel vol uitslaat is er iets met de zender of ontvanger. Kijk dan ook of de zender een D/R functie heeft, deze bepaalt de stuuruitslag....

    Maar ja, bij RTR is er meestal geen kwaliteit apparatuur gebruikt dus is de kans gewoon groot dat je een rotte servo hebt, indien dat het geval is gewoon garantie claimen.
     
  8. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    Ik heb laatst nog een 10 kg.cm servo rooksignalen laten geven omdat er zand in een balkoppeling bij de voorwielen zat. Stuurinrichting ging heel zwaar, maar de servo was net sterk genoeg om nog te sturen. Gevolg was wel dat de servo het erg warm kreeg en uitfikte.

    De moraal: maak de servo arm even los, en kijk of de stuurinrichting soepel beweegt.
     
  9. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Dualrate per ongeluk op 0 gezet?

    Heb ik laatst ook voor elkaar gekregen! :hammer:
     

Deel Deze Pagina