In/op welke voertuig rijdt u?

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door ak73 pro a, 25 sep 2005.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Nee, motor heft 15 jaar lang stil gestaan. :D

    De 2l 16v's zijn erg sterke blokken. maar laat je niet in de maling nemen door de vermogens die ze weer geven met dat die tuning, de rev limiter word dan namelijk richting de 8000 toeren geschoven etc. (iets wat je met normal rijden niet doet normal gesproken. ) als je bij zo'n toerental je Koppel een beetje vast weet te houden, gaat het vermogen wel rap vooruit. (ki190pk met 'maa' 213Nm = toeren maken. )
    M'n Blokje kwam na het chippejn (ivm de inlaat die er nu op zit. ) uit op 212pk met 268Nm
    Misschien niets bijzonders voor een bijna 3l motor, maar het rijdt wel super soepel.

    Qua verbruik, ik verbruik met m'n VR6-je minder als menig person met een 2l 16v (op een dagje nurnbergring was m'n auto zelfs zuiniger als een 1.4 16v Seat Ibiza uit 2007. :p ben toen achter hem aang ereden naar de ring en terug, en hebben tegelijkertijd op de heen en terugweg getanked, moest 1l minder tanken.

    Dat gezegd, zou ik persoonlijk voor een 2l 8v motor gaan. die worden aardig onder gewaardeerd. (115pk 'maar' ) maar hebben onderom een mooi Koppel, erg fijn blokje om mee te rijden. :) ach, er zijn zoveel mooie motoren om uit te kiezen. :lol: (de 2l 16V uit de Golf 3 had trouwens maar 140pk, de 150pk is de generatie erna die ook door Seat is gebruikt. )

    Op zich zul je iig met een 2l 16v minder geneuzel hebben als met een VR6 motor. ook je wegligging zal wel eens beter kunnen zijn. (ivm gewicht. ) alleen had de 2l 16v (en zelfs de 2l 8v) in de Golf 3 ook 't 5 gaats onderstel. iets wat ik dan ook zou overwegen.
     
  2. mikei

    mikei

    Lid geworden:
    7 jun 2013
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Rotterdam
    Hier een foto van me ototje, beter laat dan nooit.:rolleyes:

    [​IMG]
     
  3. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Dan heb je vast ook een heel smetteloos interieur :D

    Das een hele nette score zo, 212pk/268nm, en dit koppel heb je vast al aardig vroeg onder de rechtervoet neem ik aan?
    Vooral het soepele rijgedrag van een VR6 spreekt mij wel aan, geluid ook maar een mooi zingende 4 cilinder kan ook mooi zijn(en een echte wolf in schaapskleren voor de eerste 3000rpm qua geluid).

    Bij mij is het ook zo, het oog moet ook wat hebben, als ik de kap open trek, wil ik een gave VR6 of 16V vinden, geen 'saaie' achter klepper.:razz:

    Ik weet wel dat de 150pk op de vliegwiel is gemeten, en je 'slechts' +/-130pk op de wielen hebt.

    De 2.0L 8 klepper heeft mijn moeder gehad in haar Passat, dingetje trok nog best aardig, met 330.000 op de teller en een lekke koppakking, ding zoop meer olie dan benzine.
    Nu rijden ze met een iets jongere maar 1.8L 8 klepper(150.000km), maar het verschil van 40pk is erg goed te merken, verbruik is eigenlijk ook hetzelfde.

    En wat je zelf zegt, heb gelezen dat een VR6 bijna 50kg meer weegt dan een 16V, en dit zit puur in de motor.
    Tractie zal op een VR6 meer zijn, maar het gewicht zorgt voor langzamer bochtenwerk, maar ach, dit is alleen onder snel rijden en dat is eigenlijk niet direct de bedoeling.

    Denk zelf dat ik eerder een Corrado of Golf 1 cabrio erbij koop, met een G60 en hem ombouw naar 16V, en dit als stuur auto gebruik.
    En dan de Golf de VR6 erin, om over de wegen heen te zoeven alsof het een wolkje is :razz:
    Is iig van bijna alle gemakken voorzien, op leer en airco na, maar dit mis ik niet echt.

    Mooie wagen hoor Mikei, na de imo mislukking van de Golf 5 zijn ze met de Golf 6 weer de mooie weg ingeslagen :D
     
  4. oblivion

    oblivion

    Lid geworden:
    11 jul 2013
    Berichten:
    6
    Ik rijdt sinds 4 jaar in een Opel Speedster. Is mijn eerste auto.

    [​IMG]
     
    hoogvlieger vindt dit leuk.
  5. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Haaaaa, de Elise voor dikke Duitsers! ;):p:p
     
  6. oblivion

    oblivion

    Lid geworden:
    11 jul 2013
    Berichten:
    6
    Ik ben ook een Belg ;), uit Lanaken. Gekocht toen ik 23 was zodus 2de hands aangezien hij sinds 2005 uit productie is.
    Sinds deze week mijn eerste RC Car in bezit, dat rijdt toch heel anders :).
     
  7. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
  8. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Ik bedoelde eigenlijk dat de opel speedster daadwerkelijk ontworpen is voor de, over het algemeen, dikkere Duitsers die niet in een elise passen. Opel wou initieel enkel aan badge engineering doen en de elise als opel speedter verkopen, maar hadden (onterecht) minder vertrouwen in de K-serie motor.
    Ik heb eind jaren 90 nog enkele maanden in Hethel gewerkt...
     
  9. oblivion

    oblivion

    Lid geworden:
    11 jul 2013
    Berichten:
    6
    Mooi stukje historie, dat wist ik niet. Dankje. Nooit geweten dat de speedster ruimer zit dan Elise. Al is ruim niet echt het woord wat bij zulke auto hoort. Cool dat je daar hebt gewerkt!

    @badbert: neen ik ben helaas niet met die site bekend. Ik zal eens rondneuzen.
     
  10. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    En dik is wellicht niet het enige probleem. Ik heb meerdere keren geprobeerd mijn 192centimeters in een Elise te schoenlepelen maar liep al klem met mijn benen voordat mijn kont in de buurt van de stoel was.

    Ontwerpers van sportieve open 2-zitters zijn zelf kennelijk ook nooit langer dan 1,75 ofzo! In een mx-5 zit ik met mijn hoofd tegen het dak en een Z3 (waar ik echt heel erg graag mee had willen rijden) kan ik het koppelingspedaal niet intrappen omdat mijn knie dan klemloopt tegen het stuur.
    Ik heb de hoop uiteindelijk op gegeven en voor een amerikaan gekozen. Daar heb je tenminste ruimte in en ook daarmee kan je met gillende banden over een rotonde jagen! (Alleen gaat het dan allemaal wat minder snel haha)
     
  11. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    je pick-up is zéker best gaaf (met de flames op de kap :D)
     
  12. mikei

    mikei

    Lid geworden:
    7 jun 2013
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Rotterdam
    i love amerikaanse bakken. :cool:
     
  13. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    En dus minder snel boetes :D
     
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Helemaal waar! In mijn Polo was ik 3 keer per maand de sjaak en met deze 3 in 4 jaar.....terwijl ik voor mijn gevoel niet rustiger ben gaan rijden.
     
  15. MaFoDes

    MaFoDes

    Lid geworden:
    22 jul 2013
    Berichten:
    12
    Meteen maar mijn eerst post aanmaken.
    Bij mij is alles electrisch. Zowel mijn 2 rc's als mijn auto. Nou ja, gedeeltelijk dan. Ik rij een Prius. Een auto die ik absoluut onder geen enkele voorwaarde ooit wilde hebben. Ik wilde er nog niet dood in gezien worden!
    Totdat ik erin reed!....
    Dus ja, ik ben die vent die wel eens op de linkse baan zit met 110 en ook weigert de snelheid te verhogen. Op dat moment rij ik misschien zo'n 1 op 21 en dat probeer ik dan zo te houden :)
    Zo hou ik geld over zodat ik binnenkort andere banden kan kopen voor de Wraith en alweer maar eens een nieuwe wishbone voor de Pirat Warrior :)
     
  16. Prista

    Prista

    Lid geworden:
    2 mei 2012
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Veldhoven (Eindhoven)
    Nou, daar gaan we:

    Ford LTD 1978 Country Squire
    Dodge Dakota 2002
    Volvo v40 2.0 T 1997
    Suzuki alto 1.0 :p
     
  17. marcelca

    marcelca

    Lid geworden:
    24 aug 2013
    Berichten:
    5
    Rijd dagelijks in een bus varieerend tussen de 12 en 18 meter maar dat is werk

    In mijn vrije tijd rijd ik met veel plezier met mijn Renault Megane GT Tce

    deze auto heeft een 2.0 turbo benzine motor met standaard 180 PK / 300 Nm koppel

    ik heb een laten tunen en de auto heeft nu zo`n 210 PK en 355 Nm koppel, rijd heerlijk.

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  18. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik heb net deze aangeschaft:

    [​IMG]

    En het moet deze worden:

    [​IMG]

    In deze kleur en zo:

    [​IMG]

    Over een jaar of tien, of zo...

    Hugo
     
  19. thalenvisser480turbo

    thalenvisser480turbo

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    3
    Locatie:
    drachten
    ik rij zelf in een volvo 480 turbo .als moderator van het volvo480forum moet dat wel

    [​IMG]
     
  20. marting

    marting

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Oudehaske (Frl)
    Skoda fabia waar ik al mijn rc boten in kwijt kan.
    Mocht vrouwtje de Skoda ingepikt hebben dan rest mij de opel corsa nog.

    Gr martin
     

Deel Deze Pagina