Is dit een goed fpv vliegtuig waar je ook nog normaal mee kan vliegen?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door justin_ma, 4 jun 2010.

  1. justin_ma

    justin_ma

    Lid geworden:
    10 apr 2008
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Oldenzaal
    Hallo allemaal,

    Ik heb een FPV setje gekocht en nu zou ik een nieuw vliegtuig willen kopen.
    Ik zou graag de voordelen en nadelen willen weten van deze vliegtuigen
    om er mee FPV te vliegen.
    En welke jullie voorkeur zou hebben.

    - Multiplex Mentor
    - Multiplex Minimag
    - Easy Glider pro
    - Easy star
    - blubaby 60" versie ** Blu-Baby Primary Trainer ** Plans, Pics and Fun! - RC Groups
    - Twinstar

    alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2010
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    ik zou zeggen easystar, de rest heeft de propeller voor de cam, dat is kl*te op zn best, plus dat is waarschijnlijk met makkelijkst te repareren en moeijlijkst stuk te crashen toestel van jouw lijstje.

    wat wel positief is dat je allemaal "schuimpjes" hebt uitgekozen, balsa kisten met fpv geeft toch wat meer brokken als je perongeluk iets te hard land ;)
     
  3. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
    Ik zou de Twinstar aan dat lijstje toevoegen. Geen last van props in beeld, wel lange vliegtijd en mooi stabiel.
    Ben overigens FPV leek, maar puur naar de toestellen kijkend lijkt me dit een leuk alternatief. Er zit ook lekker veel ruimte in de romp.
     
  4. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Interessante stelling. :? Waarom zou dat niet goed zijn. FPV staat nog altijd voor First Person View, een zichtbeeld zoals je ook in een echt vliegtuig zou hebben. Ik heb nog nooit een piloot op de neus van zijn vliegtuig zien hangen. :lol: Een propellor en de neus in beeld geeft op zich wel een realistischer beeld alsof je zelf in het vliegtuig zit.

    Alleen als je ook daadwerkelijk filmen zou gaan in hoge kwaliteit dan is er wat voor te zeggen. Maar zelf dan nog met propellor vind ik het geen storende factor. :nooo: Voorwaarde is dat je camera een CCD heeft en geen CMOS sensor. CMOS sensors geven van die fijn strepen waar de propellor zit. :( CCD's niet, zie mijn opnames met een FujiFilm Z10fd op een Lzl1gX0-sWA[/media] Rainbow en op een 6zFvZD3l20A[/media] MiniMag (overigens niet met FPV beeld gevlogen, alleen een camera op het vliegtuig geplakt met duct tape 8O ;)).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. justin_ma

    justin_ma

    Lid geworden:
    10 apr 2008
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Oldenzaal
    Zou iemand nog vliegtuigen van depron weten die geschikt zijn voor fpv?
     
  6. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ik denk dat een aantal factoren de beperking/keuze vormt voor waarmee je kunt vliegen.
    - Gewicht van je zender en camera
    - Stroomopname van de zender en camera (ivm accukeuze)
    - Vliegervaring
    - Wat je wilt zien/filmen (een FunJet is wat anders qua beeld dan een EasyStar) ;)
     
  7. justin_ma

    justin_ma

    Lid geworden:
    10 apr 2008
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Oldenzaal
    oke,
    Ik heb een lawmate 1,2 ghz zender gekocht
    met een sony standaart cameraatje die ik later wil upgraden naar een hd cam

    ik zou het liefst een beetje rustig rond vliegen en genieten van het uitzicht
     
  8. addy

    addy

    Lid geworden:
    23 jul 2005
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Deest
    Ik vlieg zelf met een easy glider en als je een beetje kan vliegen dan vliegt dat ding gewoon makkelijk.
    De laatste tijd vlieg ik wat rond bij ons in de zandafgraving en dat is toch redelijk onstabiele lucht in zoon groot gat maar de easy glider houd zich goed daar.

    En ik heb inderdaad ook gewoon de camera in de cockpit zitten en kijk dus ook tegen de prop en de neus aan maar dat geeft mij inderdaad meer een gevoel van "echt" vliegen.
    Ik vind het wel mooi als je zo heerlijk om je heen kijkt langs de vleugel en over de neus, ik vind het prachtig een bocht te maken terwijl je langs de neuslijst van de vleugel kijkt.

    Veel plezier met vliegen.

    Addy
     
  9. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Multiplex EasyStar
    Multiplex TwinStar
    Multiplex EasyGlider
    AXN Floater-JET
    Protech Voyager
    Etc. etc.

    Allemaal vliegtuigen met een beetje flinke vleugels, lekker stabiel. :yes:
     
  10. Roeland010

    Roeland010

    Lid geworden:
    28 feb 2008
    Berichten:
    1.039
    Locatie:
    Rotterdam
    Op een easystar zitten geen ailerons, ik vond juist het vliegen met ailerons een vet effect hebben door de camera...

    Twinstar werkt perfect, daar heb je echt veel ruimte in de romp en met pan-tilt zie je toch nog je props draaien voor het effect! En je hebt meer een volwaardig vlieggevoel in vergelijking tot de easystar.
     
  11. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Ik zou zeggen multiplex minimag :D vlieg ik ook FPV mee, veel leuker om mee te vliegen dan bijv een easystar, leuk om mee te fpv landen en stijgen en die prop zie je echt niet hoor, je ziet m alleen als je accu leeg is en je motor uit gaat, en miss is het dan juist wel fijn dat je weet dat je moet landen. Just my 2 cents
    Wartexx
     
  12. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Die heb je er natuurlijk zo in gemaakt. Dan heb je echt een geweldige vlieger waar zelfs een gevorderde piloot nog veel plezier aan beleeft. :yes: 8)


    Voordeel van een EasyStar/TwinStar/Voyager etc. is dat bij gebrek aan een landingsgestel, je ook in hoog gras en op zachte of ruwe ondergrond makkelijker kunt landen zonder te blijven haken en over de kop te slaan. Over de onderkant gewoon Duct Tape plakken en je kunt er prima mee glijden. ;)
     
  13. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    nja, heb je gelijk dat die stelling vooral voortkomt uit wat ik op youtube gezien heb, cmos cams die een draaiende prop dr voor in een groot strepenfestein veranderen.. een 2e voordeel van de prop achter de vleugel ipv op de neus is dat je ook fpv kan landen en als dat (in t begin) niet helemaal 100% gaat, dat je niet gelijk de prop van de neus crashed.

    de neus in beeld is trouwens inderdaad leuk, zeker als je n paar werkende instrumentjes dr in weet te zetten (led bar voor de accu en n compasje/hoogtemeter heb ik tot nu toe al zien langskomen, ook in de vorm van digitaal OSD trouwens..)
     

Deel Deze Pagina