Jeti zenders

Discussie in 'Electronica' gestart door Lars, 1 apr 2015.

  1. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Ik denk niets... Vraag me alleen af wat de oorzaak zou kunnen zijn.
     
  2. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Sorry was mischien wat.hevig,maar na de update werkt alles.terug...
    Vind alleen de uitleg van jeti niet echt goed!! En zo maar zeggen ,vijs open ,kaartje eruit,,program,erop,terug,in zender,en opgelost!!!!
    En elke zender heeft wel iets zeker!!!had al horen vertellen,mensen met jeti,en zwever op paar honderd,meter en verbinding,weg!!heb ik ook al gehad met mijn spektrum!!!wat is een goede zender hé!!!!
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik ken eigenlijk geen reikwijdte problemen met Jeti zenders/ontvangers.
    Vaak is het zo dat het een kwestie van verkeerde inbouw is, antennes in een carbon romp of de antennes kunnen de zender niet "zien" tijdens het vliegen.
    Als dat bij Spektrum gebeurd is en ook bij een ander merk dan zou ik daar eerst eens naar gaan kijken.
    Dat een USB aansluiting niet werkt, heel apart.
    Het is vaker een mechanisch dan een software probleem.
    Je kan op het Jetiforum.de heel veel info krijgen en Uwe Neessen (is van Hacker) kan je ook direct benaderen met problemen, oh nee.. uitdagingen, het is ICT...

    GJ
     
  4. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Ok bedankt voor inlichting!!!
    Ik steek,gewoon mijn antenne door de romp naar buiten!!!
    En leg de rest toch ook altijd netjes !!
    Er word tegenwoordig ook veel met.fryksy zenders,gewerkt..
    Niet zo,duur,naar het schijnt vrijgoed,maar natuurlijk niet simpel om te programmeren!!!!eigenlijk,jeti ook niet echt!!!!!
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De antennes moeten op een redelijke afstand van de romp, onder een hoek van 90 graden van elkaar.
    De rest hoeft niet zo netjes, sterker nog, ik heb altijd geleerd dat kabels nooit naast elkaar gelegd moeten worden omdat ze elkaar dan kunnen beinvloeden (dat merk ik ook als ik een versterker bouw, rare brommen).

    Frsky kan je (is mijn mening) niet vergelijken met een Jeti.
    Mechanisch is de Jeti superieur en als je gewoon een standaard model in wil programmeren is een Jeti vrij makkelijk te programmeren.
    Ik heb zelf in het begin heel erg zitten klooien met een Jeti omdat ik verkeerd zat te denken.
    Ik wilde er een Graupner van maken en daar ging het fout.
    15 minuten bij Gerben en hij had er een best uitgebreid model ingeprogrammeerd en ik wist ook meteen hoe ik mijn 7 meter zwever in moest proggen.
    Het is heel erg intuitief, erg simpel.

    GJ
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Lees eerst de handleidingen van de zender en ontvanger eens door en begin met het programmeren van een niet al te ingewikkeld model. Dan zal blijken dat het allemaal niet zo moeilijk is als het lijkt. Elk zendermerk heeft zijn eigenaardigheden en die moet je even ontdekken. Als eerste een erg ingewikkeld model programmeren is met elke zender lastig.

    Hoe de antennes geplaatst moeten worden staat ook in de handleiding. Gewoon uit de romp naar buiten steken staat in ieder geval niet in de handleiding. Door de vliegwind worden de antennes in dezelfde richting gebogen. Als één antenne dan geen ontvangst heeft, is de kans groot dat de andere dat ook niet heeft. Staan de antennes wat verder uit elkaar en onder een hoek van 90 graden, zoals in de handleiding aangegeven, dan is er altijd één antenne die signaal ontvangt.

    Radioverbindingen zijn niet 100% betrouwbaar. Ook kan de techniek het weleens laten afweten. Van elk merk zijn op het Internet probleemverhalen te vinden. Vlieg inmiddels ruim 4 jaar met een Jeti DC-16 en heb in die tijd nog nooit enig probleem gehad of in de logfiles van honderden vluchten afwijkingen gezien.

    Dat er zoals je elders schreef veel problemen zijn met het updaten van de zender lijkt me erg onwaarschijnlijk. Daar zou in de diverse fora dan wel over gediscussieerd worden. Lees wel eens op fora dat een update niet werkt omdat de gebruiker het niet goed doet. Veel gemaakte fouten zijn het niet in de USB mode schakelen van de zender, het niet uitpakken van de zip-file met de updatebestanden en het naar de verkeerde mappen kopiëren van de updatebestanden. Maar met wat hulp komt het altijd goed.

    Misschien toch de handleiding niet helemaal gevolgd waardoor het niet werkte?

    Je zender al twee jaar niet gebruiken... Dat is meer dan zonde.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2017

Deel Deze Pagina