Kilijmm

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door vika, 28 sep 2016.

  1. vika

    vika Guest

    Kan er mijn iemand vertellen welke lijm of siliconen er gebruikt wordt om motoren en esc in vliegtuigen vast te lijmen image.jpg
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2016
  2. John33

    John33

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Geldrop
    Ten eerste, in mijn ogen waardeloze Poll gestart:
    Welke lijm wordt er gebruikt?
    Goede of ja zijn de te kiezen antwoorden....... Lekker handig.

    Heb je wat meer info, welk toestel, welke motor, welke propeller enzovoort.
    Dan kunnen we iets gerichter antwoorden.

    Daarnaast de titel van je topic: kilijmm dat slaat toch nergens op, zelf een typfout ziet er nog niet zo raar uit lijkt mij.
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Simpel toch, motoren worden niet verlijmd maar vastgezet dmv. schroeven of boutjes op de daarvoor bedoelde motorsteun. Deze steun zit ook weer geschroefd op het motorschot van het model.
    De ESC. zit doorgaans vast door middel van klittenband of dubbelzijdig tape eventueel met een tiewrap. De poll zal onbedoeld zijn neem ik aan.
     
  4. vika

    vika Guest

    Oke jongen dat ik de titel verkeerd geschreven heb geef ik toe maar al direct schrijven van (dat slaat toch nergens op) vindt ik echt niet leuk,want ik ben zeker dat jij nog nooit iets verkeerd geschreven hebt.
    En wat betreft het toestel maar toch niet uit welke het is mijn vraagt was hoe wordt een motor vast gelijmd,dit is toch duidelijk te zien op de foto wat ik bedoel je ziet dat er resten uit komen maar ja sommige mensen zien al niet goed meer he. Maar toch bedacht voor u commentaar.
     
  5. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Ik zie dat de motor in een motorsteun (houder mag je ook zeggen) vast zit. Die zit niet gelijmd maar geklemd, daar ben ik behoorlijk zeker van.
    Het is zo te zien een schuimmodel en de motorsteun zit op de neus van dat model gelijmd. Daar is dus wel lijm gebruikt! Maar welke lijm?
    Tsja dat is voor mij ook een vraag. Het moet een lijm soort zijn die goed hecht op het plastic van de motorsteun en op het schuim van het vliegtuig. Vooral dat laatste kan een flink probleem zijn want dat schuim is vaak op polyethyleen basis en daar hecht lijm zeer slecht op. Wanneer je iets op dat schuim lijmt lijkt het prima te lukken maar als de lijm eenmaal goed is uitgehard laat het zo weer los. De motorsteun lijkt prima vast te zitten maar als je gas geeft wordt hij zo van de romp getrokken.

    Hiermee weet je nog steeds niet welke lijm je moet gebruiken. Het probleem is dat dit heel moeilijk te zeggen is. Voor mij is het altijd gewoon proberen met een proefstukje. Over het algemeen heb ik redelijke tot goede resultaten met simpele contactlijmen, bijvoorbeeld de alleslijm van de ac-tion. Er zijn zeker betere lijmen maar in sommige zitten oplosmiddelen die het plastic aantasten en dat wil je ook niet.

    Het enige advies wat ik je kan geven is, proberen met een proefstukje en verschillende soorten lijm.
    Een ander advies is, kijk je schrijfsels eerst goed na voor je op "Plaats Reactie" klikt want je gebruikt vrij krom Nederlands en maakt veel spelfouten. Van dat laatste heb ik ook best vaak last vandaar dat ik alles eerst in bijvoorbeeld "kladblok" schrijf. Dat laat ik een poosje liggen en dan lees ik het nog een keer door. Vrijwel altijd haal ik er dan minstens één vout uit. (Oeps ik bedoel natuurlijk fout). ;)
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En dat voor een tweede berichtje, antwoord op vraag van ervaren iemand. Klasse, werkelijk. Succes.
     
  7. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Gefeliciteerd met je behaalde resultaat.
    Meteen al ruzie door jouw lamlendigheid.
    (zijn je andere accounts soms allemaal al verwijderd en heb je toen dit nog uit de kelder gehaald?)
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ah. nu snap ik het plaatje, je wil dus dat plastic deel op het piepschuim lijmen. Gebruik Bison konstruktielijm, ook wel bruislijm genoemd. Het komt niet meer los en je krijgt het ook nooit meer los.
     
  9. vika

    vika Guest

    Ook bedankt Ron met dit antwoord ik wens je hiermee ook veel succes
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Je krijgt tussendoor ook adviezen die betrekking hebben op je vraag. Lees je die ook ?
     
  11. vika

    vika Guest

    Bedankt,Rhelie voor je antwoord maar zou het kunnen met het merk treebond
    Treebond 1530 zou de juiste merk zijn ,ik weet niet of je het kent .Ikzelf heb er nooit mee gewerkt omdat ik niet weet waar je het kunt kopen. Gr. V.
    Je moet eerst eens kijken of je niet aan het zinken ben,vooralleer je zo een uitspraken doet.Man man in wat ben ik hier verzeild geraakt .........
     
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik ken het merk treebond ook niet, konstruktielijm kun je gewoon bij de bouwmarkt kopen.

    Waarin je verzeild bent geraakt ? blijkbaar viel je op bij je vraagstelling haha!
     
  13. vika

    vika Guest

    Zeker lees ik die,maar daar doe ik geen reactie op omdat ik een foutje gemaakt heb in het schrijven van mijn tekst.Waar er dan op zo een negatieven zin op gereageerd wordt dan hoeft het voor niet meer.Er zijn nog zoveel forums die zoveel beter zijn......
    Het Engels gaat mijn beter af,omdat ik afkomstig ben uit New Zealand en de nederlandse taal voor mijn moeilijk is.Maar ja we leven in een tijd waar niemand nog respect voor elkaar.(ik hoop dat ik alles juist geschreven want krijg ik hier nog commetaar op haha)
     
  14. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Heb je er ooit weleens gedacht dat het je eigen schuld is en niet die van ons?
    Je had je ook kunnen voorstellen en daarbij meteen kunnen zeggen dat je je best doet met google vertalen.
    Heb ik ook gedaan toen ik me aanmeldde op een Duits forum.
    Nooit gezever gehad bij een der ipv een die.
    Overigens wel vreemd dat je hier vragen stelt, terwijl er een Engelstalig vliegforum is.

    We zullen zien, want een product met een Amerikaanse naam ook al verkeerd schrijven.......................................
    http://www.kvc.com.my/StorageAttachment/Kvcsb/datasheet/1447/threebond-1530.pdf
     
  15. vika

    vika Guest

    Ik woon op het moment in Belgie,ik heb mijn best gedaan om mijn verstaanbaar te maken, maar echt voor mijn is dit genoeg geweest ik ga vaarwel zeggen tegen jullie forum hou jullie goed veteraren
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Baggeraar heeft gewoon een ijzersterk punt: Als jij je gewoon even voorgesteld zou hebben zou je onmiddellijk mederwerking van iedereen gekregen hebben... Maar met wel 6 berichten, alle zes van vandaag, terwijl je account al 4 jaar bestaat, weet echt niemand WIE of WAT je bent, en niemand kan ruiken dat Nederlands voor jou moeilijk is.

    En je eerste vraagstelling is super onduidelijk, en dan gelijk bij je tweede post lomp, respectloos en onbeleefd uit de hoek te komen, valt bij veel mensen in het verkeerde keelgat.

    Had je allemaal kunnen voorkomen door gewoon in je eerste post te vermelden "Nederlands is niet mijn moedertaal, ik hoop dat mijn vraag duidelijk is" of iets dergelijks. Zelfs in je tweede of derde post, was dit nog zinvol geweest.
    Maar nee, je komt EERST zelf lomp en respectloos uit de hoek, vertelt NIET dat je de taal moeilijk vind, beschuldigt mensen ervan geen respect naar jou te hebben (maar die mensen, de weten dus NIET wat er aan de hand is) en DAARNA pas vertel je van je taal-probleem.

    JIJ bent degene, die zelf respect verwacht, maar het aan niemand toont.

    En dan zeg ik: Prima dat je vaarwel gaat zeggen, we zullen je niet missen.
     

Deel Deze Pagina