KONION accus/ ontvanger

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Anonymous, 11 apr 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hoi

    Vraag, Kun je de KONION accu's ook als ontvanger accu gebruiken, ipv lipo's?
    Welke lader moet je er voor hebben?

    Richard
     
  2. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Als je het voltage van twee cellen (7.4V) weet terug te brengen naar 5V (middels BEC of een stabilisator) is het mogelijk ja.
    Interessant linkje:
    Lipo als ontvangeraccu ?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hoi
    Ik gebruik een EMCOTEC DPSI, deze zet de accu's terug naar 5.5 volt.

    Ik heb het idee dat de konion accu's veiliger zijn om te gebruiken!!.

    En welke lader moet ik hebben, ik zit zelf te denken aan de Robbe Ultimate LI??

    Richard
     
  4. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Ik zou voor de Schulze isl 6-330d gaan als een paar euro's extra geen onoverkomelijk probleem is.
    Maak, voor meer informatie en meningen over geschikte laders, even gebruik van de zoekknop bovenaan. Hier is namelijk al redelijk veel over te vinden. ;)

    Interessante adressen voor aanschaf van een Schulze:
    http://www.lipoly.de
    http://www.batt-mann.de
     
  5. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Is dat zo'n Emotec met 2 accu ingangen.

    Dan is misschien de nieuwe Profi Home Charger ook wel interresant, heeft 4 uitgangen die sequentieel worden afgewerkt. Ze spreken alleen over Lithium cellen niet over welke types, valt Konion daar ook onder?

    De Pegasus lijn http://www.u-i-modelltechnik.de/ is ook zoiets maar wel duurder, maar kan dan ook 4 uitgangen tegelijkertijd afhandelen.

    Schulze laders zijn natuurlijk goed, maar niet echt bedacht voor het laden van ontvanger/zender accu's. Je hebt voor thuis gebruik bv. al een 12V voeding nodig. Eigenlijk maar 1 uitgang dus voortdurend omstekken van stekkers/accu's enzo. Niet ff zender en toestel(len) inprikken slapen gaan en morgen vliegen.

    Groetjes,

    Rick
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hoi,
    Ja de Emcotec is met 2 ingangen, mijn zender accu laad ik thuis en de ontvanger accu's op het veld, of thuis
    Ik wil lipo's of konion als ontvanger accu (2x) gebruiken, dus dat laden gaat wel snel
     
  7. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Richard,

    In dat geval toch maar een 12V lader, maar aangezien je maar 2 cellen hoeft te laden is er een ruimere keus. Ben ff op de site van Emotec wezen snuffelen en daar staat zelfs dat je de 2 accu's parallel kunt schakelen om te laden (met een dubbele stroom dan) aangezien de DPSI RV beide accu's gelijk belast.

    Als je echt voor alleen een Lipo/Konion lader op zoek bent kijk dan bijvoorbeeld eens naar de Apache laders, maar wil je iets met een display en ook NiCad/NiMh mogelijkheden dan blijft de Schulze 330 toch het referentie punt, prijs/kwaliteit en update-baarheid (alhoewel Robbe nu ook deze kant op lijkt te gaan).

    Heb je wel de RV uitvoering, want de 2001 uitvoering brengt de spanning volgens mij niet terug.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hoi
    Ik heb de nieuwste DPSI mini LDO, dus geschikt voor diverse accu, waaronder Lipo's enz...

    Over de laders, ik twijfel tussen de Robbe ultimate LI en de Schulze ISL 330d.

    Richard

    Http://members.home.nl/richardnijhof
     

Deel Deze Pagina