koppeling van DJI F550(Naza M V2) met PC lukt niet

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door stefanos, 27 nov 2016.

  1. stefanos

    stefanos

    Lid geworden:
    7 dec 2013
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Lichtaart
    Beste,
    ik heb een drone, de DJI F550 met de NAZA M V2. In het verleden nooit problemen gehad met de communicatie met de PC. Nu probeer ik de NAZA te koppelen met PC en krijg geen communicatie. Naar DJI gegaan en daar probleem geprobeerd te localiseren. Heb opnieuw de DJI driver en de NAZA M V2 software geïnstalleerd maar probleem is niet opgelost.
    hoe ga ik te werk :
    ik zet zender op, ik koppel de batterij met de DJI F550, steek in de led (remote Led) de connector dewelke via USB verbinding geeft naar de PC en dan start ik de software (NAZA M V2) op. Na het opstarten van deze software zie je op dit scherm aan de beneden linkerhoek normaal een blauwe en rode led flikkeren. Dit wil zeggen dat er communicatie is maar ik krijg dit helemaal niet (meer).
    Heb gekeken bij apparaatbeheer en dit toestel is geconnecteerd met COM-poort 3. Uit ervaring weet ik vroeger dat je soms de com-poort moest wijzigen voor een bepaalde software. Maar ik kan in het programma van de NAZA M V2 niet zien welke poort er gebruikt wordt. Wel, zoals eerder gezegd, in apparaatbeheer waar het toestel (DJI F550 - Naza M V2) gekoppeld is met com-poort 3.
    Weet iemand toevallig raad. Zou het enorm op prijs stellen.

    Alvast heel erg bedankt!
     
  2. stefanos

    stefanos

    Lid geworden:
    7 dec 2013
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Lichtaart
    beste allemaal,
    heb het probleem kunnen achterhalen na een tijdje zoeken op google. Blijkbaar heeft het te maken met Windows 10. Heel eigenaardig want in het verleden heb ik nooit problemen gehad.
    Als je het volgende intypt bij youtube, krijg je meteen de oplossing in het filmpje.
    RC Quick Tips: loading Naza/DJI drivers in windows 8 and 10
    Voor diegene die ook deze problemen ondervinden, succes !
    Stefanos
     

Deel Deze Pagina