La Couronne 1636 1:98 Mantua

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Scheepshond, 4 jan 2017.

  1. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
  2. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
    Loop ook al een tijd te tobben over de kanonnen op/in het voorkasteel. Alle informatie is verschillend en om aan het beoogde totaal te komen zouden er toch 8 aan de voorkant moeten........heb gekozen voor 4 mid/klein kalibers in het voorschot en 4 klein kaliber bovenop. Het voorschot is vernieuwd om 4 kanonnen te kunnen plaatsen. Ik geloof niet in 8 in het voorschot, de onderste rij zou de boegspriet en alle tuigage in een keer wegmaaien. Ze hadden misschien niet alle technische mogelijkheden toendertijd, maar dom waren ze niet, en kan ik mij geen bevelhebber voorstellen die een deel van z'n schip wegschiet. Dat is verliezen op voorhand.
    20170225_155557_HDR.jpg
     
  3. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Het grootste deel van de romp lijkt niks mis mee Koen, alleen zou ik een volgende keer de kleinere planken laten verspringen als ik jou was.
    Dan heb je minder kans op knikken in je scheepshuid , en je romp wordt wat stijver denk ik..
    De boeg zou je misschien nog even kritisch kunnen bekijken (maar dat kan vertekening van de foto wezen), en dan in het bijzonder het schot en de twee bovenste boegplanken.
     
  4. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
    Ook gevochten met de spiegel. Geplaatst als voorgesteld door bouwbeschrijving zitten de geschutpoorten veel te hoog, er loopt geen dek op die hoogte...... Ook de bovenkant staat zo hoog dat het bovenste dek zeer steil na beneden valt. Onrealistisch.
    Dus de bovenkant ingekort zodat het dek een acceptabele helling heeft, en de geschutpoorten naar beneden geplaatst, meteen kalibers aangepast, 4 mid kaliber en 4 klein kaliber. 20170225_155533_HDR.jpg
     
  5. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
    Bedankt Peter, de foto's zijn inderdaad schrikbarend duidelijk, in werkelijkheid ziet het schip er redelijk uit................zal het schip wat opkuisen, en iets kleinere foto formaten proberen in te stellen.
    Je tips worden zeer gewaardeerd......................
     
  6. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
    De achterdekken geplaatst, het dek op het voorkasteel ligt nog los, het hoofddek wordt later geplaatst.E.e.a. gedaan om de oplopende relinglijn goed in te schatten.
     
  7. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
    20170227_123116_HDR.jpg
     
    TIMBERWOLF vindt dit leuk.
  8. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    http://www.smcars.net/threads/la-couronne-detail-1636.18696/
    Koen ik weet niet of je hier wat aan hebt, want elk bouwpakket zit anders in elkaar, maar als je deze tekeningen bekijkt zie je het bovencampanje dek ook vrij steil naar beneden aflopen.
    En verder zit ik met veel plezier te kijken, tips, daar kan bijna niemand zonder, en die stel ikzelf ook altijd zeer op prijs, ik ben ook maar een beginneling
     
  9. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Kijk, zo begint het ook op een schip te lijken
     
  10. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
  11. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
  12. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
    Ja Peter, inderdaad vrij steil, ook op aal info die ik heb, maar het was echt zo steil dat je er niet op kon staan of lopen, laat staan dat het schip naar beneden duikt........Heb geprobeerd om de juiste helling in te schatten van alle info, en die toe te passen. Het hele achterschot stond gewoon te hoog, dusen dek te stijl poorten te hoog.
    Nochtans zover als het ging naar beneden gedrukt bij het plaatsen. Voortaan eerst beter kijken bij het plaatsen en de sleuven uitdiepen als nodig, eenvoudiger dan poorten en dekken verlagen
     
  13. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
    Ga toch maar met vuller aan de slag, al is het alleen maar voor het oog...(wil ook wat....)
     
  14. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ja Koen, daar staat en valt het hele schip mee.
    Passen en meten, daar gaat de meeste tijd mee versleten.
    ( Ik ben zelf ook nog wel eens te snel ) :D:D
     
  15. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    ik doe het altyd , onderaan de pagina druk op knop upload bestand en ga dan naar de plaats waar de foto op je pc staat.

    druk op de foto kies groot formaat foto en klaar
     
  16. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
    Dank Timberwolf, het probleem is dat ik vanuit Google Foto werk.
    Bij upload bestand wil Google foto niet verschijnen, valt dus niets te kiezen.
    Als ik de info trek van de Google foto en de locatie gegevens manueel invoeg, lukt het wel.
    Nu nog een manier om iets kleinere foto's te plaatsen. Deze zijn wel erg groot..................
    Suggesties ?
     
  17. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    al mijn foto s staan bij mij op de hdd van de pc
     
  18. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
    Bin mij ook Timberwolf, Google foto's staat op de HD van de PC en in de cloud.
    Maar "upload" leest het google fotofile niet........
     
  19. Scheepshond

    Scheepshond

    Lid geworden:
    11 nov 2016
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Merksplas, Belgie
    20170301_164056_HDR.jpg Het casco opgeruimd, onregelmatigheden gevuld, geschuurd en de mogelijk zichtbare binnenkant zwart gemaakt.
    Op naar de kozijnen van de poorten........lijkt me leuk werk..........
     
    TIMBERWOLF en Pingu57 vinden dit leuk.
  20. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    mooie strakke romp
     

Deel Deze Pagina