waar moet ik zijn voor schulze V7 software?

En, wordt er hier al een beetje mee ge-experimenteerd?

edit:
ivm met ongevraagd verplaatsen van mijn draadje door moderator BURP van elektrovlieg forum naar akku en laad techniek geen ik hier geen goedkeuring voor. Reden hiervoor is het grote aantal lezers (leden en niet leden) die dit draadje niet meer terug kunnen vinden op de plek waar deze is ontstaan en opgebouwd.

Na herhaaldelijk nadrukelijk verzoek dit draadje niet te verplaatsen heeft BURP naar eigen goeddunken niet mijn motivatie gerespecteerd. Als dit draadje weer teruggeplaatst wordt zal ik de titel weer herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Valt me op dat er maar weinig vliegtuigen in de elektro vliegtuigen forum te vinden zijn die met A123 rondgaan.

Denk dat je argument voor veel mensen opgaat. Als het alleen de lader is valt het nog mee :wink:
Binnen 2-3 weken verwacht ik mijn nieuwe lader voor het echte stampwerk. mijn 636+ is aan de krappe kant.

grtz, Erik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voor mij is de aanschaf van de cellen eerder een probleem. Bij Aircraftworld bestel ik niet graag voor grote bedragen. Weet iemand de cellen goedkoper dan $17.50?
 
€ 10,- per stuk, incl verzending.

http://cgi.ebay.nl/DeWALT-36-volt-b...ryZ20794QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

dc9360_1.gif
 
Het is nu 16/10/2007 en 18:00. Dat pakketje is al 76 dolar en 30 dollar verzendkosten. :lol:
Je moet er wel veel voor doen om net wat goedkoper uit te komen. Komt de arbeid er nog bij. Zie het niet zitten om zo die 26 cellen bij elkaar te sprokkelen voor dat 13s2p pakket dat ik nu heb, en dan ook nog proberen om het een beetje fatsoenlijk te krijgen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doelstelling is om dit pakket binnen 15 minuten volgeladen te krijgen. Dat gaat dus niet meer met mijn Shulze 636+ (8A) lader. De volgende heeft 4 maal zoveel uitgaand vermogen.

Ik heb ondertussen een Calmato trainer 40, Jepe spitfire, Rbc Lippisch,RBC Horten 13B, Mpx Twinjet op A123. Ben nog steeds aan het wachten op een nieuwe LIft-off xs die ik buiten bereik heb gevlogen op lage hoogte :cry: . ging wel heel erg vet die kist:

http://airtoimedia.nl/web/upload/Emile/Lift-Off_xs_EDF_Erik_8-7-2007.wmv
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Charles doet aan "ZIP charging". Dikke 12V accu (250AH), stuk electriciteitsdraad als weerstand, direct verbonden aan de 3S accu.
Laadstroom vangt aan met 24A, stabiliseert op 14A, en stopt na 8,5 min. Capaciteit is na 105 maal ZIP laden nog altijd als nieuw (!!!).

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=747911

Totale kosten, (als je de accu's niet meerekend) $10,-.

Voor 13S (52V vol geladen) heb je dan 4 1/3 accu nodig.....
 
michiel b zei:
8O welke lader heeft 1100Watt? (4x275W van de 636+)

275Watt volgens het boekje ja :lol:

reken maar eens uit met mijn lader hieronder:
De * in de display is de begrenzing van de lader Hij staat dus op maximaal.



De nieuwe lader is 1kW en op netspanning. Is dan ook echt een lader en geen instelbare voeding. Zal er tzt een :idea: over laten schijnen. :wink:

de 636+ zal dan een slow charger worden om het paket rustig te laden en balanceren met de 14S balancer

Heb met de A123 al een dieselakku gemold. Zie dat niet zitten om die iedere keer mee te sleuren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
michiel b zei:
voor mij is de aanschaf van de cellen eerder een probleem. Bij Aircraftworld bestel ik niet graag voor grote bedragen. Weet iemand de cellen goedkoper dan $17.50?

Als het niet het type van ACW moet zijn kun je bij United hobbies tegenwoordig 3 types kopen voor 10 dollar of minder.

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5738

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5737

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5632
 
michiel b zei:
Waar heb je die aangeschaft?
En nog belangrijker, waar ga je dat in testen? :D

Hier komt is hij geboren. 1800gr zwaar en ik ben in blijde verwachting naar de herrie die eruit gaat komen :D
http://first-products.de/

Ben zeer tevreden over de afwerking. Bij hem kan je elk pakket laten maken die je maar wilt. De cellen zijn gepuntlast en van balanceerkabels en hoofdstroomkabels voorzien. De prijs per cel is bij hem ook inclusief arbeidsloon, balanceerkabels en overige materialen. Levertijden zijn ook netjes mits hij de cellen op voorraad heeft en ik geloof dat dit in het westen van Europa een knelpunt is :?

Waar dat die ingaat? Een 2.20m Extra kan ermee hoveren maar ik plank er een edf jet omheen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
op netspanning? hmm, je maakt het wel spannend... ;)
Is het gewoon een ongestabiliseerde loodacculader?

Om 1kw te transformeren van 230V naar een lage spanning heb je nogal een zware trafo nodig. Of het moet iets geschakeld zijn... Wat zou het zijn?

@prop-er: Dat is natuurlijk een best mooie tijdelijke oplossing. Al zou ik zelf toch liever wat regelbare elektronica in zien.

EDIT: al 2 posts voor me :lol:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vip-er zei:
michiel b zei:
voor mij is de aanschaf van de cellen eerder een probleem. Bij Aircraftworld bestel ik niet graag voor grote bedragen. Weet iemand de cellen goedkoper dan $17.50?

Als het niet het type van ACW moet zijn kun je bij United hobbies tegenwoordig 3 types kopen voor 10 dollar of minder.

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5738

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5737

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5632

Over de nieuwe UH 2700mah LIFEPO4 cellen:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=743899

Well this is what I got: I charged the cells after soldering them into a 3s pack with a MCMR charger and a volt meter shutting off at 11.1v. That charge only goes to 1800mah so it took an hour and a half. I was not able to do the constant voltage part to top the cells. Discharging with a Super Turbo at just over 2A volts went from 9.5 to 9.0 in 1:10 [hr/min] and 2070mah discharged. it then dropped to 8.5v by 1:20 2303ma @1.3A discharge rate. By 1:30 it was 7.8v and 2492ma. I cut it off at 1:34 7.4v and 2590ma discharged. the discharge rate had increased to 1.4A.

Later after recharging by the same method, it was hooked up to a 2409-12 driving a 9x5. Some old 8x2100 packs would give 21+ amps. A couple of bursts with the yuntong pack showed 20.5A. Then I cracked it wide open the volts dropped from just under 10 [analog meter] to 7.3 at 17.5A in 1 minute. I didn't like that but let it run. At about 8 min the volts had climbed to 7.6 at 18A. it then began to drop and I cut it off at 7v,16.6A at around 10-11 min. I checked the temperature of the pack with an IR meter at a scorching 160*F. That I believe is bad for a 12C pack that should pump out 30A or better.

So either these are 2C and not 12C from kit's disclosure [post 22] or these are really bad cells. yuntongs switch was found out on the 28th and my cells were shipped on the 5th. According to admin these should have been replaced 12Cs or the 2Cs were shipped knowingly by the UH/HC warehouse. Integrity wherefore art thou.

I strongly suggest you do not buy these cells either way.

Richard

(http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=881515#881515)

De twee andere 30C cellen hebben duidelijk minder capaciteit dan de originele A123 cellen (2300 mah).

Samengevat: inderdaad goedkoper, maar absoluut niet hetzelfde!!! Appels en peren verhaal?
 
Heb wel gemerkt dat er fabrikanten zijn die de specs op A123 laten lijken maar dat ze toch behoorlijk verschillend zijn en tot nu toe niet beter. de konion X2300 is er eentje van waarvan ik nu ff niet helemaal het verschil meer van weet want die was niet interessant.

De A123 cellen doen het keer op keer boven verwachting. soms bij het 1e vluchtje van de dag denk ik dat het pakketje een klein beetje suf is maar denk dat dat te wijten is aan de wat lagere temperatuur van de cellen bij de start. de volgende vluchten is gewoon lomp knallen! Zelfs nog 10 seconden voor mijn pakket bij de Calmato leeg raakt kan ik er nog mee hoveren! Bij de landing blijkt er dan nog maar 2 seconden of minder in te zitten! Is me al meerdere malen gebeurt dat ik na de landing alleen nog maar kan omdraaien maar daarna stopt de prop met draaien :D

Geweldig spul, Heb zelf weinig behoefte om een wat goedkopere variant aan te schaffen. Goedkoop kan duurkoop zijn.

Zijn er nog meer modellen die al op A123 vliegen in Nederland?

de Calmato:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Prop-er,

dankjewel voor dat stukje op RCgroups.
Duidelijke test..

Dan loont het toch wel om originele A123 Systems cellen te kopen denk ik.

Wie weet wat er de komende tijd nog meer uit gaat komen.

Mvg, Vincent
 
Verkrijgbaarheid van A123-cellen is een probleem. In Nederland heb ik geen leverancier gevonden. Heeft iemand anders wel iets kunnen vinden?

Met vriendelijke groet,
N.P.S.
 
Back
Top