Ik zit al een hele tijd met het idee in mijn hoofd om een 2.4GHz lijnbesturingshandvat te bouwen maar telkens loop ik tegen enkele beperkingen aan die me verhinderen het project aan te vatten. Het is de bedioeling om mijn 3 dochtertjes te leren LB te vliegen zonder het gekrijs van methanolmotoren of de stank van diesels want anders is er voor hun al snel de lol af vrees ik...
Er bestaan al zeer veel omgebouwde stuurwielzenders maar deze zijn, voor de toepassing waarin ik ze wil gaan gebruiken, veeeeeeeel te log. Ik wil qua volume niet veel hoger gaan dan een stevig uit de kluiten gewassen F2B-handvat. Dus een handzender ombouwen tot handvat zit er niet in. Ik zou eigenlijk de omgekeerde weg willen volgen... Enkele vereisten die ik me heb opgelegd:
:schrik: Hier kan je dus nooit deftig mee sturen.:roll:
Zou dit haalbaar zijn of zou ik gewoon een aparte zender mee in de cirkel nemen?

Er bestaan al zeer veel omgebouwde stuurwielzenders maar deze zijn, voor de toepassing waarin ik ze wil gaan gebruiken, veeeeeeeel te log. Ik wil qua volume niet veel hoger gaan dan een stevig uit de kluiten gewassen F2B-handvat. Dus een handzender ombouwen tot handvat zit er niet in. Ik zou eigenlijk de omgekeerde weg willen volgen... Enkele vereisten die ik me heb opgelegd:
- Volume niet veel groter dan een uit de kluiten gewassen LB-handvat.
- 1 kanaal is voldoende, dus enkel throttle control over trekker (wijsvinger), of desnoods met een druktaster om de throttle "live" te houden.
- FrSky ACCST module (omdat ik hier al een 30-tal ontvangers van heb...

Zou dit haalbaar zijn of zou ik gewoon een aparte zender mee in de cirkel nemen?
Laatst bewerkt: