Lipo lader

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Bree5, 21 mrt 2017.

  1. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Ik heb een Graupner ultramat 16 S lader. Ik krijg een melding in het scherm; balancer nor connected. Die zit er dus wel aan. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?
     
  2. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Met 1 of meerdere accu's balance kabel stuk?
     
  3. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Neen, de kabels van de accu's zijn goed. Ik had juist al 3 accu' s geladen en bij een contrôle van de vierde deze melding. Toen één van de eerdere accu' er weer aangehangen en ook toen diezelfde melding. Krijg zelf de indruk dat in het balancebordje iets niet(meer) goed is. Maar daar kun je niets aan zien.
     
  4. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Ah je gebruikt een balance board.
    Wat doen je accu's rechtstreeks op de lader? Aan die bordjes kun je idd weinig zien. En ze "gaan dood" op de vreemdste moment ten.
     
  5. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Dat gaat niet. In de Ultramat zit een tig polige aansluiting waar het kabetje voor het board in moet. Dan prik je het 4 polige balance stekkertje van de accu in de vierpolige aansluiting van het board. Kan niet anders.
     
  6. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Een jst xh stekker past gewoon niet rechtstreeks in de Graupner Ultramat 16S.
     
  7. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Een jst xh stekker, die aan mijn lipi zit, past gewoon niet rechtstreeks in de Graupner Ultramat 16S.
     
  8. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Dank je wel voor deze " noodoplossing". Ik heb de achterkant van het balance board zichtbaar gemaakt. Toen zag ik dat het koperbaantje van kontakt 2 was doorgebrand. Blijkbaar heb ik wat onzorgvuldig met een onbeschermde pluspool van de accu lopen zwaaien. Ik heb het baantje hersteld door een bruggetje te solderen en nu werkt het weer zoals de bedoeling was. Dank voor de support. Toch wat geleerd, zei Methusalem!
     
    pipolakki vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina