lipo nog goed of lader stuk?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door 4erik, 3 aug 2016.

  1. 4erik

    4erik

    Lid geworden:
    12 jun 2011
    Berichten:
    27
    Ik ga hier niet zomaar aan solderen. Ik ben nu bezig om het pack te redden als dat nog kan en wil dat eventueel later reassembleren, maar zover ben ik nog lang niet.
    Inmiddels weet ik al een stuk meer dan vorige week, maar bedankt voor je bezorgdheid.

    Wat ik me nog afvraag:
    Ik dacht al dat parallel geschakelde cellen geen hoge spanningsverschillen kunnen hebben want bij een spanningsverschil zouden ze elkaar gaan opladen/of ontladen. Maar wist het niet zeker.
    Maar wat gebeurt er bijvoorbeeld als er een kapotte cel tussenzit? Betekend dat het einde van alle andere parallel geschakelde cellen? of schakelt de cel zich dan uit zonder dat de spanning van de rest beinvloed wordt?
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Een defecte cel met kortsluiting parallel aan een goede cel zorgt er voor dat de goede cel ook defect zal raken...
     
  3. 4erik

    4erik

    Lid geworden:
    12 jun 2011
    Berichten:
    27
    Heel erg bedankt! Ik weet nu dat ik één serie van twee-en-dertig cellen zo goed als zeker als verloren kan beschouwen.
    De rest ga ik met een laadstroom van 0,1A (is weinig weet ik) op minimaal 2,2V proberen te brengen.
     

Deel Deze Pagina