Llrp IX8 regelaar na 2 min in failsafe

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Jaagpad, 31 jan 2016.

  1. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Op vakantie in oostenrijk een lrp rebel s8 gekocht voor mijn zoon

    Ding deed het 4x goed, maar toen begon de ellende. Regelaar kon niet tegen een drupje vocht (in tegenstelling tot de traxxas slash die maar door blijft gaan.

    Motor en regelaar teruggestuurd naar Scheighofer en onder coulance heb ik met bijbetalen van 60 euro een nieuw model regelaar ix8 v2 gekregen.

    Echter, na 2 minuten stopt de regelaar er mee en geef knipperend blauw en geel licht. Volgens de manual is de regelaar te heet. Nameten met de ir tempmeter geeft niet meer dan 35 graden???

    Ook op de werkbank met de motor los is het na 2 min onbelast gedaan

    Ik rij op 4s.

    Het heen en weer sturen heeft 4 maanden geduurd, daar kan ik niets mee. Iemand enig idee?

    Motor is sensored, en regelaar ook, dus kan niet even een een andere motor uit een boot of auto halen. Dnk voor de feedback

    Rob
     
  2. Stafford

    Stafford

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Gouda
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    LVC verkeerd ingesteld, lipo is defect/slecht bv een cel met een te laag voltage , Nimh mode ipv Lipo mode , ect

    Omdat de combi sensored is kan je gewoon een andere motor of regelaar pakken , echter zonder de sensorkabel:cool:;)
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2016
  4. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    LVC kan je niet instellen bij de V2 versie
    nimh kan je niet instellen
    Regelaar heeft Auto cell count, dus daar kan het ook niet aan liggen

    Alle cellen van de lipo zijn gelijk. Doet het ook met een volle net geladen 4S. Of 2 volle 2S lipos die het prima doen in mn andere boten en autos. Aan de accu kan het niet liggen
     
  5. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    image.png Bijgaand de instelmogekijkheden
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    De temp is uit te lezen:


    Internal-Temp-Check System 3: allows you to read-out the maximum internal temperature that the speedo

    and motor have reached during the run. You can convienently read-out the temperature back in the pits since it


    remains stored until you turn it on the next time regularly (which will reset the memory). This feature allows you to


    accurately check if all is running well or if you‘re close to shutdown already.


    How to read-out the temperature:


     switch at „OFF“ position.

     keep MODE button pressed while you turn switch to „ON“ (then release button).

     at first speed-control temperature will be indicated.

     SET LED will start to flash blue (MODE LED‘s are off) ....

     count the number of flashes.The higher the number, the hotter the speedo ran (shutdown occurs at 10 flashes).

     to change to motor temperature read-out, press MODE button one more time.

     SET LED will start to flash blue (MODE LED‘s are off) again, for motor the LED‘s on time will be shorter.

     count the number of flashes.The higher the number, the hotter the motor ran (shutdown occurs at 10 flashes).

     every flash below 10 equals to 5°C temperature decrease



    Je kunt anders contact zoeken met RC-Connect, heel misschien kunnen zij iets betekenen als de Nederlanse importeur.
     
  7. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    Gebruik ook even een nieuwe sensorkabel.
    Wanneer de sensorkabel (onzichtbaar/onmeetbaar) kapot is. geeft dit een zeer ongunstig effect op motor en regelaar. Met als mogelijk verschijnsel dat de regelaar heel snel heet wordt intern, vanwege niet functionerende sensorsignalen die de regelaar niet kan verwerken.

    Iets anders: de regelaar is wel goed gecalibreerd? Stonden de instellingen ook correct in de zender tijdens calibreren? Dus de EPA/TRAVEL op 100% voor zowel throttle als brake.
     
  8. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Hallo Govert, ik heb al even een nieuwe sensorkabel gemonteerd,
    regelaar wordt niet warmer dan 35 graden

    vreemde is dat dit ook al gebeurde met de oude regelaar, die bleef het ook maar 2 min doen.

    motor heb ik uit elkaar gehaald en schoongemaakt (voorzover dat kon en nodig was)
    contacten ingespoten met contactspray

    regelaar ook opnieuw gekalibreerd met de zender (vol gas, neutraal en vol remmen) (heb de standaard zender er maar weer even opgezet, daar is niets te veel in te stellen :)
     
  9. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    Even voor de goede orde, sensorkabels zijn zeer kwetsbaar. Heb zelf al eens 2 nieuwe sensorkabels kapot gehad vanaf het begin. De derde deed het wel. Dus voor de zekerheid zou ik toch nog eens kijken voor een nieuwe sensorkabel. Om het helemaal uit te sluiten.
     
  10. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Je geeft aan dat de regelaar 35 graden is, heb je ook de temperatuur van de motor al eens gemeten?
     
  11. rsterren

    rsterren

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Boxtel
    Fixed motor (eindbel) timing staat wellicht al erg hoog?
    en de regelaar staat ook op 'veel turbo oid'?
    dan word de totale timing die toegepast word 'te veel' en stop de boel ermee.
    Heb ik gehad met LRP x20 motor en modified settings op een HW Extreme Stock. stopte er steeds mee, timing verlaagd, probleem was opgelost
     
  12. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Motor wordt niet warm
    Regelaar stopt er ook mee als ie 3 minuten niets doet

    Heb net een nieuwe sensorkabel gemonteerd en maakt geen verschil (12 euro voor niets, heb er nu 3)


    Kan timing van motor niet instellen

    Wel initial drive en power

    ook deze op zijn laagst gezet, maar ook hier zit geen verbetering in.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2016
  13. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    Heb je al eens een reset gedaan?
     
  14. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    ik heb dit gehad met een 150amp x-car beast ecs van HK
    die bleek elke keer in de lvc te springen
    programmeer kaart werkte niet niet goed
    na dat ik pc software vond en de boel aan een pc hing kon ik hem goed instellen
    en werkte hij weer goed
     
  15. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    ga m maar eens resetten (naar factory instellingen)

    er is geen programmeerkaart, alleen met 'mode' en 'set' knoppen in de beperkte programmatuur te krijgen

    Word vervolgd!
     
  16. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    SET knop ingedrukt houden en vervolgens de schakelaar omzetten. Houd de SET knop nog even 2 seconden vast en laat weer los. Daarna regelaar weer even uitschakelen. Doe dit ongeveer 3x om er zeker van te zijn dat het resetten lukt. Soms lukt het niet in 1 keer.

    Wanneer je dit hebt gedaan is de regelaar gereset. Resetten is bij LRP ALTIJD nodig wanneer er een firmware update is gedaan, door de consument zelf of in de fabriek. Dus je doet er altijd verstandig aan de regelaar te resetten.
     
  17. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Dank allen voor het meedenken

    ik heb hem net een aantal x gereset,

    in handleiding staat niets over hoe lang je het knopje moet indrukken. als ik het te lang doe begint de motor te piepen.

    dus maar ingedrukt gehouden tot blauwe lampje brand. dat zeker 4x gedaan

    echter geen resultaat.

    btw hij springt ook in de tempbeveiliging als hij een paar minuten aanstaat (terwijl ik de handleiding lees)
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt eindeloos aanmodderen maar er is toch wel het moment gekomen om contact te zoeken met of de winkelier (risico van over de grens kopen) of met RC-Connect of ze goedwillig zijn.
     
  19. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    ja, ben er ook klaar mee

    verzenden naar oostenrijk gaat ook weer maanden duren,

    ga morgen even langs mn Rc winkel in Adam, hij wilde ook wel ff kijken, wellicht dat hij kan bemiddelen bij RC connect.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2016

Deel Deze Pagina