Long Shot 4 bouw- en tipsvraagdraadje

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Dirk77, 22 nov 2014.

  1. Reennie

    Reennie

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Varsseveld, Gelderland
    Ik draai op 2S. LemonRX vario is niet betrouwbaar op 1S.
     
  2. Reennie

    Reennie

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Varsseveld, Gelderland
    Werpstift locatie.JPG Werpstift voor.JPG Werpstift zij.JPG

    Werpstift zit er in, iets achter de geadviseerde locatie; wel op de geadviseerd afstand vanaf de tip. Had al een beetje getest wat een acceptabele plek zou gaan zijn. Heb het maar conservatief net in de carbon versteviging gehouden maar wel zo ver mogelijk naar achter. Stift zit in het vooraanzicht iets scheef, dit omdat de middelvinger wat langer is (leek mij wel een geinig probeersel). Stift is gemaakt uit een stukje 3K 2mm dik carbon wat ik nog had liggen. Andere vleugel is wat verzwaard om de boel weer in balans te krijgen. Gewicht gaat vanwege het CG op 298 gram uitkomen. Moet bij 2x 300mAh nog 10 gram ballast bij helaas. Staart heb ik een centimetertje korter gemaakt dan geadviseerd.

    Nu zo maar even de DLG template voor Spektrum kopen bij Red Sailplane. Heeft iemand daar ervaring mee?? Heb bij de Binary zelf net zo lang geklungeld tot het acceptabel is, maar maak daar geen gebruik van een sequencer. Daar is de drukknop voor de zoomstand geprogrammeerd, maak daar geen rotatie maar gooi gewoon omhoog. Kan met de Binary omdat die maar een spanwijdte heeft van 900mm, is alleen een vervelende belasting voor mijn schouder. Nu maar eens serieus programmeren.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2018
  3. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    Heb wel een programma voor de dx8 voor dlg

    werpstift zou ik wat steviger inlijmen. zie plaatje hieronder. het rode op het plaatje kun je maken met een mix van epoxy en koolstofsnippers. en deze dan in de hoek te drukken dat je een mooie ronding krijgt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Reennie

    Reennie

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Varsseveld, Gelderland
    Bedanjt voor de tip Robert!

    Ik heb het template van Sherman Knight gekocht, vooral om wat van te leren. Zitten wel een aantal handigheidjes in. Ben nog bezig alles naar mijn hand te zetten. Had gedacht dat omschakelen van launch naar zoom en dan naar cruise met de knop en de elevator stick zou gaan. Is alleen met een timer. Werkt op zich wel mooi en waarschijnlijk mooi genoeg. Documentatie erbij is ook mooi en kompleet. Ben het niet met alles eens, maar dat zal mijn eigenwijze ik wel zijn.... :)

    Als je jouw spm wilt delen zou dat altijd welkom zijn. Kan ik eens kijken hoe jij het allemaal ingesteld heb.
     
  5. Reennie

    Reennie

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Varsseveld, Gelderland
    Klein testje gedaan. Alles werkt mooi, waait beetje hard voor netjes afstellen maar het begin is er. CG neetje conservatief gehouden en zit dan op 302 gram. Mag stukje naar achter en zal dus idd net onder de 300 gram terechtkomen. Nu met 300mAh en extra ballast gevlogen, al met al 45 minuten aan geweest waarvan zeg 20 minuten vliegend. Volgens telemetrie zit de accu nu op 7,8V. 2x 300mAh gaat dus idd overkill zijn... Vanmiddag verder prutsen.
     
    crins vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina