losi dbxl K&N RTR vs Losi Monster Truck XL 1/5 4WD RTR

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door rwijnhov, 21 dec 2016.

  1. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    Ik ben aan het kijken naar een bigscale rtr wagen. Ik wil er niet mee gaan racen maar gewoon op wat veldjes mee rond rijden, wat jumpen, etc. Recreant zeg maar. Nu heb ik 2 auto's op het oog:
    losi dbxl K&N RTR en de Losi Monster Truck XL 1/5 4WD RTR . Welke kan ik het beste aanschaffen?
     
  2. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Dbxl vind ik niks, en de losi monster truck ken ik zelf nog niet.
     
  3. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    Waarom vind je de dbxl niets? Is de 5ive t dan wel een goede rtr?
     
  4. Tim buggy xl

    Tim buggy xl

    Lid geworden:
    16 okt 2016
    Berichten:
    21
    Locatie:
    aalst gelderland
    Waarom vind je de dbxl niks? Ik rij er zelf een en ben een zondag rijder maar het is een hele stabiele wagen en zeker leuk om mee te rijden
     
  5. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    Het is uiteindelijk een losi 5ive-t rtr geworden.
     
  6. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Ik ben de losi 5t gewend, en als je dan gaat vergelijken met de dbxl.
    Sleutel gemak van de 5t is veel beter.
    En de 5t is gewoon iets degelijker.
     
  7. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Ik heb nog niet met de dbxl gereden maar de 5ive-T rij ik met heeel veel plezier. Succes met je aanwinst! We zijn nu een paar weken verder, hoe bevalt ie?
     
  8. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    Ik ben nog steeds aan het wachten op de levering, zou echt deze week moeten komen is me beloofd. En ik kwam toevallig een zenoah g320 + samba bigbelly + killer bee swith + outerweares tegen voor de prijs van een resopijp dus die heb ik me maar meteen aangeschaft. Deze motor gaat ook direct gemonteerd worden. Wat ik met de 29cc ga doen dadelijk weet ik nog niet.
     
  9. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Mooi setje hoor! hopelijk komt ie snel
     
  10. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    Losi is binnen meteen de 320 gemonteerd met samba. Jeetje wat een power. Ik wil graag in de sneeuw gaan rijden wat moet ik naderhand allemaal schoonmaken en waarmee is het beste?
     
  11. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Super!
    Ik raad het je niet aan. Is echt slecht voor de lagers. De auto zelf is wel droog te maken, maar de lagers kunnen makkelijk gaan roesten. Heb ik vorig jaar tenminste wel gehad. Ik moest 4 lagers vernieuwen.
     
  12. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    Heb eerst wat WD-40 op alle onderdelen gespoten en na het rijden alles goed schoon geblazen en weer WD-40 er op. We gaan het zien lagers vervangen kost maar een paar euro en een wagen is gemaakt om te rijden. Die g320 is wel echt een beest, jeetje wat een powerband.
     
  13. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Gefeliciteerd met je aankoop van de Losi 5ive-T. Van wat ik heb begrepen zijn het hele fijne en degelijke auto's. Op enkele vlakken zeker degelijker en luxer uitgevoerd dan de DBXL en de MTXL (die weer gebaseerd is op het DBXL platform). Ik heb zelf de MTXL gekozen omdat deze nieuw in doos voorbij kwam op marktplaats eind vorig jaar en ik de aanbieding niet kon weerstaan. Voordeel van de MTXL is de enorme grondspeling en de grote traktor banden ploegen werkelijk overal doorheen. Maar er zijn wel een paar aandachtspunten aan deze auto net als bij de DBXL, dus een upgrade hier en daar kan geen kwaad. Gelukkig zijn bijna alle zwakheden wel aan te pakken met upgrades. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld al de nodige aluminium upgrades in de auto verwerkt. Hierdoor is deze inmiddels stukken steviger en doet hij denk ik inmiddels niet meer onder voor een Losi 5ive-T qua degelijkheid. Het is ook maar net wat je natuurlijk het fijnste vindt rijden of het mooiste vindt qua model. Ik zelf wilde de grootste en heftigste monstertruck die je maar kunt kopen, dat was de MTXL dus voor mij :) Ik dacht dat de Traxxas Xmaxx al groot was...tot ik deze gezien had haha.

    Wat betreft het schoonmaken kan ik echt Cyclon Bionet aanraden. Ik heb een 5 liter kan gekocht, en een simpele plantenspray van de Action om het spul makkelijk op de auto aan te kunnen brengen. Het is biologisch afbreekbaar, en werkt fantastisch. Het is in feite de Nederlandse tegenhanger van Simple Green dat door Amerikanen veel gebruikt wordt in hun poets video's op Youtube. Bionet Cyclon is minder gevaarlijk voor je rubbers en kunststof onderdelen dan bijvoorbeeld poetsen en ontvetten met remmenreiniger of bepaalde agressieve alles reinigers. Cyclon Bionet op de auto spuiten met de plantenspray, even kort laten intrekken en afspoelen met de tuinslang (vergeet niet je luchtfilter in te pakken met een plastic zak). Daarna droog blazen met een compressor en je bent in feite klaar. Ik voeg er echter nog een stap aan toe: Na het poetsen spuit ik de hel auto in met een laagje siliconenspray van de Action. Dit beschermt je kunststof onderdelen en rubbers, en laat alles er weer als nieuw uit zien. De kap spuit ik in met bumpershine van de Action, en poets dit met een zachte katoenen doek er vanaf. Dit alles levert een zeer mooi eindresultaat op!
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2017
  14. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    Gisteren mijn eerste wedstrijd gereden bij main meetings raalte erg leuk en super georganiseerd. Nu op zoek naar meer wedstrijden.
     

Deel Deze Pagina