Losi mini 8ight T ervaringen..

Discussie in 'Electro offroad' gestart door DutchRC, 29 nov 2014.

  1. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Mugen mbx7t, losi 8ight, losi scte. Erg betrouwbare auto's. Hiervan altijd meeste lol van gehad. Veel auto's gehad, deze bevallen me meest. Wel even duur in aanschaf, maar heb je ook n tijdje wat
     
  2. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik ben destijds overgestapt van de e-revo mini naar de Losi mini 8ight en 8ight T.

    Ik vind de auto's fantastisch. Ze rijden top, snel en zijn niet zo kwetsbaar als de mini revo. Bij de truggy had ik wel het probleem dat de tanden snel versleten. Ik rij dan ook alleen met 3s. Maar echte aanraders!
     
  3. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Lijken mij een beetje te klein. Hrb mini revo gehad leuk ding, maar rijd natuurlijk niet zo lekker als 1/8 buggy/truggy
     
  4. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik vind een 1/16 of 1/14 leuker rijden dan een 1/8, deze komen namelijk zo lomp over... Tevens kun je kleinere auto's makkelijker meenemen, makkelijker op een kleiner terrein te rijden en zijn de onderdelen en elektronika goedkoper.
     
  5. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Wauw niet verwacht dat mensen geen 1/8 prefereren. Ik vindt een 1/8 echt niet groot en helemaal geen buggy
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik vind het lompe juist wel wat hebben, als je ruimte genoeg hebt :)
    Maar je rijd er inderdaad minder snel mee dan met 1:14 auto's, die neem inderdaad toch makkelijker mee.
     
  7. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Heb hem in een koffer zitten, lekker makkelijk meenemen.

    Als je eens ergens heen gaat en je wilt hem mee, neemt het niet veel ruimte in.
     
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ach, elke model en schaal heeft zijn voor en tegens , ik vindt de 1/14 net te klein om "overal" te rijden , maw , enige waar ik redelijk mee weg kwam, was op harde ondergrond , daarin tegen vindt ik de X-rally een betere schaal , meer uit de voeten op " bijna" elke terrein, helaas wel groter om mee te nemen, dat gaat met de 1/14 beter , een grote sporttas waarin de auto, lipo's , veldlader, wat handgereedschap, kwast , handoek, bandensets,remmenreiniger en teflon spray inpast , en hoppa in 1 tas alles.....:koud:

    Bij de rally heb ik tegenwoordige twee sporttassen, fietsaanhanger ect :p, auto, diverse banden sets, veldlader , 12 Volt loodaccu , gereedschap , ect ect , wel goed voor vaak 2,5 uur rij plezier .....:yes:
     
    DollarHobby en Schots en Scheef vinden dit leuk.
  9. Lonny lombok

    Lonny lombok

    Lid geworden:
    7 jul 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    brabant
    Hoi Hoi, ik sta op het punt een Losi mini 8ight-T aan te schaffen, maar ik lees ook erg veel slechte reviews betreft de motor en tandwielen.
    Dus vandaar dat ik een paar vraagjes heb :)

    1) Is de motor een probleem qua hitte en zo ja, is hier genoeg betaalbare aftermarket spul voor te verkrijgen?
    Ik las namelijk ook dat er weinig keus is omdat de ruimte beperkt zou zijn voor de motor.
    2) Ik heb nu de 1/16 E-Revo en wil weten of de snelheid vergelijkbaar is.
    Mijn bedoeling is wel 2s te gaan rijden, maar met tijden ook 3s. Het moet niet zo zijn dat de snelheid drastisch lager ligt dan de Merv.
    3) Heb gehoord dat ik de vertanding aan moet passen als ik op LiPo wil gaan rijden?
    Enig idee welke setup dan het beste is voor 3s? want ik neem dan standaard aan dat die setup ook goed is voor 2s.
    Sommige mensen kunnen niet eens 1 volle batterij leeg rijden zonder dat er weer een vertanding breekt.
    Dus, welke verhouding, en zit dit al in de box of moet dit los gekocht worden?

    Al met al, ik zoek een leuke betrouwbare auto zoals deze voor mij en mijn dochter van 6, maar het moet leuk blijven.

    Hoor graag jullie meningen!

    Thanks!
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Als het goed is past de motor van de Mini Revo in de Mini 8ight.
    Ik weet zo niet meer of dat direct paste of dat er een kleine modificatie voor nodig was.
     
  11. Lonny lombok

    Lonny lombok

    Lid geworden:
    7 jul 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    brabant
    Oke, bedankt :)
     

Deel Deze Pagina