LRP S8 BX Rebel Limited Edition als wedstrijdauto?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Dioni Petre, 1 mrt 2017.

  1. Dioni Petre

    Dioni Petre

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Zaandam
    Goedemorgen leden,

    Ik heb een vraag. Ik heb nu sinds kort 2 nitro wagens, de LRP S8 BX Rebel Limited Edition en een Savage x 4.6.
    Ik kan je zeggen dat ik geinfecteerd ben met het nitro virus. Ik vind het helemaal geweldig, mijn zoons ook.
    Heerlijke tijdsbesteding!

    Nu zou ik graag mee willen doen aan de buggycup, de klasse voor hobbyisten uiteraard.
    Lijkt me gewoon leuk om er een wedstrijd element aan toe te voegen.

    Is het mogelijk om de buggy die ik nu heb enigszins klaar te maken voor een dergelijke competitie?
    Ik heb al beetje rond gekeken voor een andere motor en uitlaat omdat er natuurlijk met maximaal 3.5 cc gereden mag worden en de LRP 4.1 cc heeft.

    Zou ik met een andere motor en uitlaat al mee kunnen of moeten er nog andere onderdelen aangepast worden?

    Zie hieronder de specificaties van mijn buggy.

    Alvast bedankt voor jullie advies en expertise!


    Features
    • Completely built and ready-to-run Offroad car
    • Easy to understand and detailed user manual including setup and beginner guide
    • Bullet Proof 4mm front and rear aluminium tuning shock towers, blue anodized
    • Funky airbrush body shell, pre-decalised
    • Extra robust, fully adjustable servosaver
    • Heavy-duty 3mm black anodized aluminium chassis. Countersunk screws on the chassis
    • Separate element proof battery and receiver box
    • Race-type LRP exhaust system
    • High-Quality LRP clutch
    • Completely built with ball bearings
    • Fully adjustable race suspension
    • Extra strong aluminium front suspension arm brace
    • Big Block LRP Z.25R Sport Pullstart engine
    • 19.5mm big bore shocks with 4-hole shock pistons and heavy-duty 3.5mm shock shafts
    • Low maintenance and efficient universal drivetrain with 3 oil-filled 4-spider differentials and extra hardened differential outdrives
    • Zero-E-Clip design
    • High-quality, super strong LRP 9 kg steering servo, ballraced metalgears and aluminium heatsink
    • Competition inspired design with focus on maximum durability and low maintenance
    • Competition fuel tank with new cap handle and exclusive fuel indicator. Sintered fuel filter included
    • Vented brake discs front and rear for maximum brake power and best brake feeling
    • Aluminium left and right steering knuckles
    • VTEC Kamikaze racing tyres for maximum traction
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ooit heb ik een review geschreven over de LRP rebel, ik heb hem trouwens nog staan. Inderdaad denk ik dat deze auto met een 3.5cc wedstrijdwaardig is. Misschien heb je wat verschillende demperolie en veren nodig om net even wat meer uit de auto te kunnen halen.

    Als je er een fatsoenlijke 3.5cc motor in legt moet je ook een startbox hebben....
     
  3. Dioni Petre

    Dioni Petre

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Zaandam
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Alpha is best een goede motor, maar voor 70 euro een zo goed als nieuwe doorverkopen is voor mij verdacht gezien een standaard Alpha al snel richting de 200 kost. Maar ja, die mensen heb je wel en als die nog zo weinig heeft gezien is het prima te herkennen aan de zuiger door de uitlaatpoort. Als die nog redelijk krasvrij en mooi zilverkleurig heeft die inderdaad weinig gelopen.

    Hier meer info:
    http://www.rctech.net/forum/offroad-nitro-engine-forum/460484-mit-b5-engine.html
     
  5. Dioni Petre

    Dioni Petre

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Zaandam
    Bedankt voor je advies Roelof. Ik heb hem ook niet gekocht. Rustig verder kijken.
     

Deel Deze Pagina