Goedemorgen leden, Ik heb een vraag. Ik heb nu sinds kort 2 nitro wagens, de LRP S8 BX Rebel Limited Edition en een Savage x 4.6. Ik kan je zeggen dat ik geinfecteerd ben met het nitro virus. Ik vind het helemaal geweldig, mijn zoons ook. Heerlijke tijdsbesteding! Nu zou ik graag mee willen doen aan de buggycup, de klasse voor hobbyisten uiteraard. Lijkt me gewoon leuk om er een wedstrijd element aan toe te voegen. Is het mogelijk om de buggy die ik nu heb enigszins klaar te maken voor een dergelijke competitie? Ik heb al beetje rond gekeken voor een andere motor en uitlaat omdat er natuurlijk met maximaal 3.5 cc gereden mag worden en de LRP 4.1 cc heeft. Zou ik met een andere motor en uitlaat al mee kunnen of moeten er nog andere onderdelen aangepast worden? Zie hieronder de specificaties van mijn buggy. Alvast bedankt voor jullie advies en expertise! Features Completely built and ready-to-run Offroad car Easy to understand and detailed user manual including setup and beginner guide Bullet Proof 4mm front and rear aluminium tuning shock towers, blue anodized Funky airbrush body shell, pre-decalised Extra robust, fully adjustable servosaver Heavy-duty 3mm black anodized aluminium chassis. Countersunk screws on the chassis Separate element proof battery and receiver box Race-type LRP exhaust system High-Quality LRP clutch Completely built with ball bearings Fully adjustable race suspension Extra strong aluminium front suspension arm brace Big Block LRP Z.25R Sport Pullstart engine 19.5mm big bore shocks with 4-hole shock pistons and heavy-duty 3.5mm shock shafts Low maintenance and efficient universal drivetrain with 3 oil-filled 4-spider differentials and extra hardened differential outdrives Zero-E-Clip design High-quality, super strong LRP 9 kg steering servo, ballraced metalgears and aluminium heatsink Competition inspired design with focus on maximum durability and low maintenance Competition fuel tank with new cap handle and exclusive fuel indicator. Sintered fuel filter included Vented brake discs front and rear for maximum brake power and best brake feeling Aluminium left and right steering knuckles VTEC Kamikaze racing tyres for maximum traction
Ooit heb ik een review geschreven over de LRP rebel, ik heb hem trouwens nog staan. Inderdaad denk ik dat deze auto met een 3.5cc wedstrijdwaardig is. Misschien heb je wat verschillende demperolie en veren nodig om net even wat meer uit de auto te kunnen halen. Als je er een fatsoenlijke 3.5cc motor in legt moet je ook een startbox hebben....
Bedankt voor de tips! Ik kan eventueel een MIT getuned Alpha motor kopen voor 70 euro. Zo goed als nieuw. Heeft 1 heart cycle gehad omdat diegene was begonnen met de break in. Is dat een goede koop denk je? Zie de link hieronder voor de specs. http://www.worthpoint.com/worthopedia/mit-b5-racing-tuned-turbo-21-engine-8-137802924
Alpha is best een goede motor, maar voor 70 euro een zo goed als nieuwe doorverkopen is voor mij verdacht gezien een standaard Alpha al snel richting de 200 kost. Maar ja, die mensen heb je wel en als die nog zo weinig heeft gezien is het prima te herkennen aan de zuiger door de uitlaatpoort. Als die nog redelijk krasvrij en mooi zilverkleurig heeft die inderdaad weinig gelopen. Hier meer info: http://www.rctech.net/forum/offroad-nitro-engine-forum/460484-mit-b5-engine.html