Maken van een spuitcabine

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door olijnsma, 1 feb 2005.

  1. beagle

    beagle Guest

    daar had ik nog nooit aan gedacht. Afzuigen naar onder. Je moet er maar opkomen.

    @ robbedoes, explosie gevaar, ja daar heb ik ook aan gedacht bij hetr maken van mijn spuitkast. Maar met borstelloze motoren???
    en ik spuit altijd met Acryl verf. verdunner= water

    en ik denk niet dat de hoeveelheid verdunner of zijn nevel nu niet zo'n groot gevaar is of in zo'n grote concentratie dat je kan spreken van explosie gevaar.
     
  2. olijnsma

    olijnsma Guest

    Misschien een leuk item voor MythBusters :D

    De explosieve spuitcabine :lol:
     
  3. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Je kunt na het spuiten het gespoten voorwerp ook ondersteboven laten drogen, dan slaat er oop geen stof op neer.
     
  4. robbedoes

    robbedoes Guest

    Ik stuur wel een kaartje naar beverwijk als het zover is mythebuster! :evil: Het was maar een suggestie hoor maakt mij geen donder uit alleen wilde ik er even op wijzen dat het tot de mogelijkheid kan behoren. Jullie praten dan schijnbaar over de zeer kleine verspuitjes maar wat gebeurt er als iemand dit leest en hij hetzelfde wil gaan toepassen bij een verfspuit met een spuitopening van 1.8? Dan hoef ik geen buster te zijn om te weten wat er dan KAN gebeuren. Een prima verstuiver noor optimale verbranding hoor! :lol:

    Groetjes Rob
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    je hebt geen naald van 1.8 nodig hoor, ook een 0.15mm naald en bv 2K lak geeft al een enorme nevel van knalgas :)
     
  6. beagle

    beagle Guest

    dan ben ik toch blij dat ik met acryl werk en als verdunner water. :wink: :D
     
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik ook, maar als eindlaag moet er 2K lak overheen om brandstof bestendig te worden.

    overigens hem ik een enorm koolstoffilter erachter staan met 2 hele efficiente afzuigfans erin, ik kan op mijn hobbykamer puiten zonder dat je maar iets ruikt.
     
  8. Justin

    Justin

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Marken
    Hoi.

    Ik heb voor mijn boot romp ook een spuitcabine gemaakt (van twe kartonnen dozen) en ik gebruik een 3 computer ventilatoren.

    [​IMG]

    Groetjes, Justin
     
  9. olijnsma

    olijnsma Guest

    De bak zit momenteel in elkaar. tis een best monster geworden,
    verlichting binnenin gebouwd, en wordt gewoon bediend vanaf het paneel van de ex-afzuigkap

    70 breed, 60 diep en 60 hoog. Maar dan heb je ook wat.

    Moet nog geschuurd worden en gelakt. En nog een stukje plexiglas in de deur en dan maar testen.
     
  10. timmit

    timmit Guest

    Heb je er een paar foto's van?
    gr tim
     
  11. olijnsma

    olijnsma Guest

    nog niet, ziet er nu ook nog niet echt uit. :wink:
     
  12. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Dit kwam ik op internet tegen. Misschien heb je er wat aan.
     

Deel Deze Pagina