micro edf jets

Discussie in 'EDF forum' gestart door robertboxhoorn, 17 feb 2011.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    :?: wie :?: wrm :?: te groot :?:

    Als jij ze 640x480 maakt, kun je ze gewoon hier linken..
     
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ze stonden er wel alemaal in 800x600 maar ik heb het probleem al
    server is tijdelijk offline wegens overstap van osx snow leopart naar osx lion :)
    dus het kan even duren maar het komt wel weer ;)
     
  3. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ja ze werken weer!
    met de edf ben ik verder gegaan die knalde er weer uit :-( dit keer maar meteen de schuifmaat er bij en het bleek dat de blaadjes van verschillende afmetingen waren! (dronken chinees) dus alles netjes bij gevijld en nu loopt hij als een zonnetje :sun:

    alles heb ik nu in elkaar geplakt ik moet alleen nog een 3s 320 accuutje te kopen en dan kan ik hoog!
    hij weegt nu 97gr dus ik ga uit van 100 gr na het verven net zo zwaar als mijn make my day van ima
     
  4. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    slecht nieuws

    de fietskar die is omgeslagen en de loodaccu die heeft de vleugels en de staart van het model kapot gemaakt

    de staart heeft het hoogteroer alleen maar schade en hij s op 6 punten gebroken dus die gaat vervangen worden
    de vleugel is aan de ene kant alleen maar aan de tip gedeukt dus dat komt wel goed
    aan de andere kant is hij op 2 3e van de vleugel geheel gebroken en gedeukt dus daar zal ik met veel moeite proberen om daar weer wat moois van te maken

    de vleugel die heb ik nu netjes afgesneden vlag naast de breuk en daar een nieuw stuk op gemaakt dus die ziet er weer uit als eerst nu de staart repareren
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2011
  5. SRXer

    SRXer

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    10
    Echt balen beter echt kapot vliegen dan door ongelukje aan puin.
     
  6. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    alles was weer klaar
    eerste vlucht (ja het duurde lang genoeg om het een vlucht te noemen)
    eerst hebben we het zwaartepunt uitgemeten op de manier van gerrit toch het neusje naar voren laten hangen maar dat was niet genoeg toen we het vliegtuig gooiden toen trok hij meteen over en storte hij neer.
    daarna lood verwijderd en nog eens gegooid en hij vloog!
    netjes een heel stuk met volgas op ongeveer 20cm boven de grond gevlogen maar uiteindelijk lande hij op het veld ernaast zonder schade daarna aan de andere kant van het veld het model nog eens gegooit en toen ging het het zelfde
    later een 3s lipo voor wat meer vermogen er in gezet en het ging als een vuurpijl!
    het model werd gegooit en vloog 2sec. in een nette hoek snel omhoog en toen hoorde je een krak! edf uit elkaar prisies op het tijdstip van de krak scheen de zon er door heen en leek het alsof er iets doorbrande maar nee alles is nog heel behalve de rotor en het rotorhuis.

    het is alleen wel een hele tijd geleden dat dit was gebeurd vergeten te posten :-(

    dit is er met de setup gebeurd:

    tomahawk-mini-viper

    conclusie:

    andere fan uit een gws edf 30 kun je gewoon niet voldoende vermogen halen dan dat nodig is voor een kist van 100 gr :hammer:

    deze fans kunnen dat wel:

    http://www.aeorc.com/english///?product-367.html

    hier haal je 128 gr thrust uit 8)
    en dan het accu probleem:
    een thunder power 65c 325mah pakket die kan het wel aan

    nieuwe project:

    ADF27-05 Plus - EDF(Upgraded PLUS version) Aero Electronics Operations - AEO Tech

    maar dat komt waarschijnlijk pas over een jaar ;-)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Dank voor het uitproberen, er komt dus géén EDF in maar gewoon een 19-grams buitenlopertje achterop met een 2S lipo. Levert op 3S ruim 300G thrust (zeggen ze) dus op 2S moet ik zeker meer dan 100G overhouden; dat vliegt wel.
     

Deel Deze Pagina