mijn zoon van negen begonnen met vlieglessen!

Discussie in 'Beginners' gestart door robert01, 13 apr 2009.

  1. robert01

    robert01

    Lid geworden:
    6 jul 2008
    Berichten:
    401
    Locatie:
    purmerend
    Hallo allemaal,

    mijn zoontje wordt eind van de maand 9 jaar nu wil hij beginnen met vliegen maar nu wordt er bij ons op de club beweert dat hij pas mag vliegen als hij een jaar of 12/13 is! weet iemand of hier regels voor bestaan want de flight simulator begint hem aardig te vervelen.

    grt robert,
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  2. hezik

    hezik Guest

    Ik denk dat dat voornamelijk afhangt van je verzekering. Voor zover ik weet is er verder geen beperking..

    Als ik een tip mag geven, als ie erg handig is op de simulator, koop bv. een Ikarus Yak Shockflyer. Die wegen geheel vliegklaar misschien een keer 200 gram, als je erg je best doet 'm zwaar te maken. Zet daar een leuk brushless outrunnertje op (bv. de 19 grams 1400kV van rctechnics of hobbycity) en moet je zien hoeveel lol ie daarmee kan hebben. Veel kwaad kan ie er niet mee doen, dus ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar iemand is die daar over zou vallen..
     
  3. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    is afhankelijk van de clubreglementen...

    bij ons op de club vliegt iemand die volgens ook rond de 9 jaar is....
     
  4. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Op mijn oude club werd er al een lid bij de geboorte . :D

    Bouwen en vliegen deden wij met de kids vanaf 6 jaar maar er zat ook wel eens een van 5 tussen .

    Clubs die het beperken op leeftijd zijn stom bezig , van de jeugd leeft elke club .

    En vooral als de vader al modelvlieger is krijgen de zoons (of dochters) het met de paplepel mee naar binnen . :D

    Mvg Johan
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Als de verzekering het niet toestaat, ben je stom bezig als je het wel doet.
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Dan neem je die van de DMFV :D , die hebben geen leeftijd beperking .

    Mvg Johan
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Kan dat dan als NL club?
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Ben met m`n zoon (wordt 3 in augustus) al wat aan het oefenen in Aerofly, wat gas en hoog laag doet snapt ie al, de rest is moeilijker en na 5 minuten proberen gaat ie "roeren" ;-)

    Ach ja, krijg je he met zo`n papa, hij weet ook alle stuurvlakken etc. te benoemen en ik (en hij ook niet) kan niet wachten tot ie even iets ouder is zodat ie mee mag naar de meetings etc.

    Afgelopen zaterdagochtend vlak voor de watervliegmeeting zei hij al met een pruilbekkie: "Joey (hij spreekt het nog uit als Oie) mee helpen??? Joey watervliegen??? Joey mee???".
    Damn en dan maar uitleggen dat ie nog iets ouder moet zijn voor een dag "stappen" met papa en Ome Onnie.
     
  9. hezik

    hezik Guest

    het arme kind. 'papa ik wil op voetbal' 'NEE GIJ ZULT MODELVLIEGEN *BAF*'

    :p
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    net anders om, als die op voetbal wilt dat krijgt ie een klap en dan gaat ie maar alleen ;-)
    Da`s nou net het enige wat ik hoop dat ie niet gaat doen :nooo:

    Verder moet ie het zelf maar weten, zolang die het leuk vindt spoor ik hem alleen maar aan en vindt ik het ook leuk :D
    Lekker zelf laten ontwikkelen die koters (we sturen hem toch wel de "goede" kant op ;-) )
     
  11. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Je kan als je in de EU woont gewoon lid worden van de DMFV .

    Als je dan de aanvullende verzekering FormII er bij neemt ben je verzekert op de hele wereld waar je ook vliegt .

    Zonder FormII geldt alleen voor toe " officiele " modelvliegvelden in de EU

    Je krijgt dan een " ausweisskarte " in de grote van een bankpasje waarop de gegeven van je verzekering staan .

    Ook komt 6 x in het jaar de " Modellflieger " in de bus . ondertussen is die al dikker als de FMT . :D

    En dat voor 56,36 € (en de jeugd is nog 30 € goedkoper uit)

    Mvg Johan
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Allemaal leuk en aardig, maar als een club een verzekering heeft die zegt 'vanaf 10 jaar' (ofzo) dan is het logisch dat die club dat ook als clubregel heeft, los van of individuele leden al dan niet verzekerd zijn op zo'n manier dat jonger wel kan.
     
  13. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Iedereen heeft toch een WA verzekering , dus met een "club " verzekering betaal je 2x voor het zelfde ?

    En geldt de club verzekering ook als je ergens anders vliegt ?

    Mvg Johan
     
  14. hezik

    hezik Guest

    Ik ben zelfs drievoudig verzekerd. Ik heb zelf een WA welke modelvliegen dekt, mijn club heeft een verzekering voor modelvliegen en via de KNVvL ben ik verzekerd.

    De volgorde van aanspreken, mocht er iets misgaan, is dan eerst eigen verzekering, dan clubverzekering en als laatste KNVvL.

    Verder is het niet zo heel relevant er veel langer over door te gaan; feit is dat er clubs zij in NL welke een verzekering hebben afgesloten (je kunt niet het risico lopen dat een lid zijn verzekering toch niet op orde blijkt te hebben) en dat een dergelijke verzekering leeftijdsgrenzen kan opleggen.

    Of dat in het geval waar hierop gedoeld werd, ook aan de orde was, durf ik niet te zeggen.
     
  15. robert01

    robert01

    Lid geworden:
    6 jul 2008
    Berichten:
    401
    Locatie:
    purmerend
    hallo,

    ik weet eigenlijk niet of dit met de verzekering te maken heeft maar als hij bij mij aan de kabel zit vlieg ik toch eigenlijk (op de momenten dat,dat nodig is) dus als er dan wat fout gaat ben ik de vlieger en verzekerd (ook drievoudig).

    grt robert
     
  16. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Je eigene kinderen zitten toch altijd automatisch bij je eigene WA mee er in tot ze er zelf een moeten hebben .

    Maar een dubbele of driedubbele verzekering is de grootste onzin die er bestaat .

    Ik heb maar 1 verzekering (nodig) voor modelvliegen die altijd betaalt waar ter wereld er iets gebeurt als ik vlieg .

    Mvg Johan
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Tja, op zich is het onzinnig, maar je doet er weinig aan. Ik wil zelf toch een WA verzekering hebben en ga niet expliciet modelvliegen uitsluiten. Dus heb ik zelf een WA waar het inzit, zoals waarschijnlijk heel veel mensen.

    Mijn club wil niet het risico lopen dat leden stiekum toch hun verzekering niet op orde hebben, dus hebben ze zelf ook een verzekering.

    Toen ze KNVvL club geworden zijn, is besloten dat zo te laten, omdat men geen controle over de KNVvL verzekering had.

    Niet elke club in NL is een KNVvL club, helaas, dus zullen er meer clubs met een eigen verzekering zijn. Als die verzekering eist... enzovoort.

    Maar nogmaals, weet niet of dat de grond is in dit geval. Als de verzekering niet de grond is, zou ik het ook minder handig vinden van een club, de jeugd heeft de toekomst!
     
  18. robert01

    robert01

    Lid geworden:
    6 jul 2008
    Berichten:
    401
    Locatie:
    purmerend
    zoals ik al zei ik weet niet of dit de reden is dat hij nog niet mag gaan vliegen! dat is in ieder geval niet tegen mij gezegd maar gewoon dat hij een jaar of 12 á 13 moet zijn om te mogen vliegen zelf vindt ik dit de grootste onzin! deze jongen kan op de sim behoorlijk goed vliegen en denk daarom dat hij het redelijk snel onder de knie zal hebben de basis heeft hij in ieder geval al.

    maargoed voor zover ik het begrijp is hier geen leeftijdsgrens voor vast gelegd en moet ik proberen mijn zin door te drijven bij de club.

    grt robert
     
  19. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.243
    Locatie:
    Den Haag
    Robert, heb je zelf ook even in het clubreglement gekeken? Misschien is het een mening waarvan gedacht wordt dat het een regel is?
     
  20. heligek

    heligek

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.390
    Locatie:
    dordrecht
    robert is jullie club lid van de knvvl dan zegt deze link denk ik genoeg :D

    groet john
     

Deel Deze Pagina