mini/micro CP heli voor woonkamer?

Heren,

Om wat meer vlieguren te maken kijk ik ns rond wat de mogelijkheden zijn ivm een mini/micro CP heli.

Wat is te overwegen als CP heli voor in de woonkamer?

Ik kom voornamelijk bij Blade terecht, maar dan zijn er nog verschillende types mogelijk: mCPX 2, mCPX BL, Nano CP X
De 130 X is te groot lijkt me (ik heb geen gymzaal als woonkamer)

Misschien zijn er nog alternatieven: Nine Eagles? Walkera? Doet Align wat in deze klasse (T-Rex 100 ?))
Moet compatibel zijn met Spektrum en spare parts moeten makkelijk te verkrijgen zijn in belgië en/of nederland.

Heren,

Om wat meer vlieguren te maken kijk ik ns rond wat de mogelijkheden zijn ivm een mini/micro CP heli.

Wat is te overwegen als CP heli voor in de woonkamer?

Ik kom voornamelijk bij Blade terecht, maar dan zijn er nog verschillende types mogelijk: mCPX 2, mCPX BL, Nano CP X
De 130 X is te groot lijkt me (ik heb geen gymzaal als woonkamer)

Misschien zijn er nog alternatieven: Nine Eagles? Walkera? Doet Align wat in deze klasse (T-Rex 100 ?))
Moet compatibel zijn met Spektrum en spare parts moeten makkelijk te verkrijgen zijn in belgië en/of nederland.
Hoi,
De Genius cp van walkera is prima voor in de woonkamer,maar alleen te leveren met devo 7 of 8 zender.
Een vriend van mij heeft deze en vliegt echt geweldig!
Grz,
Ronald.

if (woonkamer && spektrum compatible && spareparts )
then { nano cp };

if (woonkamer && spektrum compatible && spareparts )
then { nano cp };

Die verdomde computerprogrammeurs ook....

Had je dat niet kunnen schrijven als 00011010111000101010111001010111100101010110010100100010101101001010011010101010101010100000010111110101010101001010100101011010101010010010011101010010101001100101100101010110
dan had ik ook begrepen wat er staat....

;)

Groet, Bert

Net de broncode gechecked, maar daar staan geen spaties in.... moet een kromgetrokken bitje zijn.....

Vandaar dat het forum laatst vastliep....:confused:

Groet, Bert

Oooh zo happy met de blade nano, in de living.
Na een piccolo & corona mijn eerste CP heli. Dit vliegt zoals op de sim. Ik vlieg voor het eerst sinds jaren nose-in.

Ik vlieg al een jaar met een mCPX in de woonkamer. Bevalt prima! Omdat ik niet met een sim overweg kan, leer ik hiermee side en nose in, etc. En je kunt er buiten ook heel prima mee uit de voeten.

Helemaal mee eens. Mcpxv2, Beetje temmen via de zender en lekker binnen mee oefenen. Prima om orientatie's te leren. De mcpx heeft mij ook geleerd om geconcentreerd te blijven vliegen. Even niet opletten en hij ligt achter de verwarming. Het leuke is dat er dan hooguit een linkje of zo sneuvelt.

Ik vlieg al een jaar met een mCPX in de woonkamer. Bevalt prima! Omdat ik niet met een sim overweg kan, leer ik hiermee side en nose in, etc. En je kunt er buiten ook heel prima mee uit de voeten.

Nano doet t volgens mij beter dan de mcpx.
Gister moeiteloos loopings ed gevlogen, zonder tailblowout.

Voor buiten de FF blades erop, (met knobbel)
en de clubleden verwonderden zich erover dat deze 30gr mug
gewoon door blijft gaan ook met een beetje wind

ps: En de linkjes blijven bij ncpx gewoon zitten bij onvoorzichtige landing.

nu schijnt de mcpx bl daarin een stuk beter te zijn dan zijn voorganger, de v2..
ik heb hem zelf een paar vluchten mee mogen maken, de staartproblemen zijn redelijk opgelost

maar hij is wel een tandje groter dan de mcpx v2, en formaat is binnenshuis toch wel erg belangrijk
daarnaast is het een best wel giftig ding, dus wat ruimte is wel aan te raden...
Voor in huis zou dan de v2 handiger zijn dan de Bl

Waarom? Ik heb met de Nano één keer een stukje buiten gevlogen en ik vond er geen schokkend verschil in zitten.
De vraag was toch welke best was voor in living. De nano vliegt buiten even goed ,zeker .

Ik heb ook de mcp x binnen gevlogen en zelfs m'n mcp x BL (dus de v2 met een BL motortje, niet de nieuwe ) moet zeggen 1 x Bl geworden was ie toch wat heftig voor in de living 8O
Met al onze adviezen vergeten we ook eigenlijk de capaciteiten van de piloot :cool: zal ook wel een rol spelen , niet:confused:

Met al onze adviezen vergeten we ook eigenlijk de capaciteiten van de piloot :cool: zal ook wel een rol spelen , niet:confused:

Een jaar of wat geleden heb ik een Blade 450 gekocht.

een-400-450-size-cp-heli-temmen-voor-een-beginner

Momenteel zit ik nose in hover faze en voorzichtig rondjes vliegen. Om dat wat regelmatiger te kunnen oefenen (zonder afhankelijk te zijn van het weer) ben ik dus op zoek naar een CP heli om dat binnen in de woonkamer te kunnen doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer goed idee . Daarom wil ik ook altijd een helitje voor binnen hebben . 1 ) voor winderige dagen 2) tijdens winterstop om de feeling niet kwijt te raken en t'is nog fun ook 3) soms gewoon om eens te ontspannen na drukke werkdag 4) alle redenen zijn goed :rolling:

Back