@alm Contributie betaal je voor niet specifiek voor een bepaalde afdeling, je wordt algemeen lid.
Vandaar de verschillende tarieven voor de verschillende afdelingen: http://www.knvvl.nl/knvvl/lidmaatschap/contributie/

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@alm Contributie betaal je voor niet specifiek voor een bepaalde afdeling, je wordt algemeen lid.
Aan ons -onze vertegenwoordigers- dus de taak om duidelijk te maken dat er wel een significant verschil is, en dat wij, omdat dit verschil tot nu toe glashard ontkend wordt, op onredelijk harde wijze worden getroffen.Vanuit de overheid gezien staat een drone gelijk met een modelvliegtuig want op dezelfde manier vanop afstand bestuurd. Het enige onderscheid dat de overheid kan/wil maken is militair, professioneel of hobby toepassing (verplaats je in de positie van de andere partij om zijn standpunt te begrijpen)
Ik had het in deze enkel over modelvliegen. Binnen het modelvliegen is er geen differentiatie naar tak van sport. (wel nog of je club wel/niet KNVvL aangesloten is. En nu je er me attent op maakt, zijn wij de enigen binnen KNVvL die dit voordeel genieten)Vandaar de verschillende tarieven voor de verschillende afdelingen: http://www.knvvl.nl/knvvl/lidmaatschap/contributie/
Ik had het in deze enkel over modelvliegen. Binnen het modelvliegen is er geen differentiatie naar tak van sport. (wel nog of je club wel/niet KNVvL aangesloten is. En nu je er me attent op maakt, zijn wij de enigen binnen KNVvL die dit voordeel genieten)
Ik heb het gevoel dat we als 'klassieke modelvliegers' binnenkort helemaal het haasje zijn als we nu niets doen.
Wat? Geen idee. Maar in ieder geval laten merken dat we heel goed begrijpen dat drones geen modelvliegtuigen zijn en dat ze daarom in een andere afdeling horen.
En dat wij daarom niet onder de regelingen wensen te vallen die niet door klassieke modelvliegers zijn geprovoceerd.
Voor diegenen die dit verstaan een citaat van de Hertog van Alva aan de koning van Spanje:
Sire, Les Pays Bas n‘existe pas, il ce sont rien que de geux
(Sire, de lage landen bestaan niet, het is alleen maar een stelletje tuig)
We hebben een nieuwe Kenau nodig......
Als je er op die manier (kennelijk?) niet uitkomt, verwacht dan niet de KNVvL hier op een forum verantwoording zou komen afleggen.
Zou ik ook niet doen, indien ik bestuurslid binnen de KNVvL zou zijn.
Ook dat zij geen zin heeft om met allerhande verenigingen individueel afspraken te maken.
Als je wist hoe ik tot nu toe behandeld ben zou je weten dat dit geen zinvolle route meer is. Ik heb een zeer ruime professionele vergaderervaring, onder andere met zeer onwillige partijen maar ik heb een dergelijke onwelwillendheid verpakt in politieke stoplappen nog nooit meegemaakt.Je weet met wie je binnen de KNVvL kunt overleggen.
Als je er op die manier (kennelijk?) niet uitkomt, verwacht dan niet de KNVvL hier op een forum verantwoording zou komen afleggen
Kijk dat heet nu bestuurlijke arrogantie, daar mag jij je mee identificeren, maar ik accepteer dat gewoon niet.Zou ik ook niet doen, indien ik bestuurslid binnen de KNVvL zou zijn.
Bedankt voor het compliment Peter (dit doet me oprecht plezier!). Ik ben er open in dat ik KNVvL waardeer als overkoepelende organisatie en ik lever met enthousiasme mijn bijdrage als vrijwillig subcommissie lid RB Zweef F3J. En dit alles omdat ik mijn tak van modelvliegsport (F3J) een warm hart toedraag. En dit is een punt wat ik wel eens extra naar voor wil brengen: de KNVvL bestaat bijna volledig bij de gratie van vrijwilligers die naar eer en geweten hun bijdrage leveren. Ik lees veel commentaar op het gedrag/houding van 'de KNVvL', Er is IMHO niet zoiets als 'de KNVvL', hoogstens een hoofdbestuur en daarnaast veel commissieleden die zich belangeloos/onbezoldigd/in vrije tijd inzetten.Note : ik waardeer het zeer dat Alpha21 zegt wie hij in deze context is: het is het open vizier dat ik mis in het kontakt met de KNVvL.
Maar ik ben het ondertussen wel 100% met veel sprekers eens dat KNVvL een ledenraadpleging of -overleg moet organiseren omtrent de regels voor modelvliegen/drones
Whatever - als je je stem/mening maar kunt laten horen. Als ik een beetje vertaal wat er hier speelt, zou de agenda op zijjn minst volgende agenda- / discussiepunten moeten hebben:
Transparantie in bovenstaande items zal al veel duidelijk maken in wat de (on)mogelijkheden zijn.
- onderscheid modelvlieger / drone. Willen we een aparte definitie / apart reglement? Horen drones onder de koepel /vertegenwoordiging van KNVvL?
- wie/wat vertegenwoordigd KNVvL. Enkel leden of modelvliegers in het algemeen (wildl?
- wat zijn de overleg organen KNVvL / overheid?
PS: voor wie mij niet kent: ik maak zelf voor een stukje deel uit vh KNVvL bestuur want ik ben subcommissie lid F3J RB Zweef. Ik ervaar in die rol de voordelen van een KNVvL organisatie (geldelijke subsidie, hulp bij organisatie, etc). Het kost me ook een stuk werk, maar dat hoort er wat mij betreft gewoon bij. Kwestie van transparent te zijn waar ik voor sta.
Er is nog een derde mogelijkheid, "begrijpelijk".No offense intended maar ik weet niet of ik dit juist lachwekkend of juist verontrustend moet vinden.