Mono 1 Hurrycane

Discussie in 'Speedboten' gestart door remco.G, 17 jun 2017.

  1. remco.G

    remco.G

    Lid geworden:
    17 apr 2009
    Berichten:
    502
    Locatie:
    Noord-Limburg
    zwaartepunt ligt nu op +- 33%, probeer hem toch wel op de 30% te krijgen. Klopt moet daar nog even een plekje voor vinden.
    poolnoodle heb ik nog wel wat van liggen, eens kijken of ik het er nog in krijg voorin :)
     
  2. Marcel D

    Marcel D

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Amersfoort
    Ok, ik vaar met zwaartepunt op 28% t/m 32% afhankelijk van de omstandigheden, zet meestal gewoon een paar kleine streepjes op 28-30-32% in de rand van romp op de plek waar de kap komt.
     
  3. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Hallo , is dat met die percentages bij elke soort romp (cat) zo ?
    Gr
     
  4. Marcel D

    Marcel D

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Amersfoort
    Dat ligt een beetje aan de romp en de aandrijving....Als basis hanteer ik dat bij cats op zich ook, maar single of twin aandrijving en rompvorm kunnen best wel veel uitmaken. Bij mijn SAW cats had ik vaak het zwaartepunt wel op 40% liggen om het flippen tegen te gaan. Bij mijn riggers en hydro's zwaartepunt vaak circa 2-5cm (afhankelijk van romplengte) vanaf achterkant drijver om te beginnen. Bij Eco's heb ik wel weer 28-32% van achterzijde als uitgangspunt.
     
  5. remco.G

    remco.G

    Lid geworden:
    17 apr 2009
    Berichten:
    502
    Locatie:
    Noord-Limburg
    na een tijdje niks aan de boot kunnen doen, van de week het nodige gedaan om hem vaarklaar te krijgen.
    Vanmiddag als het mee zit de maiden.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. remco.G

    remco.G

    Lid geworden:
    17 apr 2009
    Berichten:
    502
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Net terug van de eerste maiden, helaas hadden ze plas waar ik normaal vaar dicht gegooid :( dus moest ik op een kleinere plas testen.
    * de kantelkamer werkt nog niet naar behoren, waarschijnlijk wat plaklood erbij plakken.
    * zwaartepunt wat aanpassen.
    * over de snelheid ben ik op het moment zeer tevreden, ding is niet op het water te houden... dus waarschijnlijk wat kleinere prop erop.

     
    eric_laermans en ron van sommeren vinden dit leuk.
  7. Marcel D

    Marcel D

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Amersfoort
    Hoi Remco,

    Turnvin erop zetten gaat vaargedrag ook zeker ten goede komen. Je hebt echter rechtsachter nu de nooduit en waterkoeling ingang zitten. Wellicht iets aanpassen? En lood plakken is normaal hoor.... ik vergroot de kantelkamer ook nog wel eens aan de achterzijde, door daar de kantelkamer tot bijna bij de as te laten komen en af te schotten op de plek waar ik maximaal met de lipo in de romp kom. Op die manier heeft je kantelkamer meer volume. Indien je foto's nodig hebt, kan ik die later wel even maken....nu onderweg :)
     
  8. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Klinkt ook als een vrij hoog toerental
    Misschien wat zakken in kv?
     
  9. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    netjes man. gaaf bootje. zal wel gaan als de brandweer . je gaat ook vlot met bouwen. ziet er goed uit. succes en lekker knallen straks man. grt tom.
     
  10. remco.G

    remco.G

    Lid geworden:
    17 apr 2009
    Berichten:
    502
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Zal eens kijken of het lukt met wat extra lood plakken.
    Tevens ook de turnvin gemonteerd gelukkig kan alles blijven zitten, en heb de steun ervoor mooi in de romp kunnen verwerken.
    Kwa Kv zit ik misschien wat aan de hoge kant op 3s, wellicht een keer eentje bestellen met wat minder.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina