Mosquito van Graupner

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door pl119, 8 jul 2008.

  1. pl119

    pl119

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    717
    Hallo,

    Ik ben op zoek naar de Mosquito van Graupner.
    Een zwever van 230cm.

    Graupner Mosquito

    Heeft iemand er eentje, die hij kwijt wil?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  2. Jakkie takkie

    Jakkie takkie

    Lid geworden:
    20 jun 2006
    Berichten:
    1.267
    Locatie:
    Zutphen
    Ik heb er een aantal gehad, de laatste is net weg.
    Een Ultra Fly heb ik nog wel maar die is niet te koop.
    Ik kan je wel helpen aan tekeningen, daarvan af is hij te bouwen volgens mij.
     
  3. Ruud1970

    Ruud1970

    Lid geworden:
    7 jan 2008
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Maastricht
  4. pl119

    pl119

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    717
    Bouwdoos vind ik te duur.............ben benieuwd voor hoeveel hij weggaat.
    Op de tekening heb ik geboden.
    We zullen zien!
     
  5. return

    return

    Lid geworden:
    15 jun 2008
    Berichten:
    414
    Locatie:
    betuwe
    Jakkie takkie,

    Is het mogelijk de tekening van de mosquito voor mij te copyeren en op te sturen?

    Ik heb vroeger verschillende Mosquito's gehad. het ding vloog voortreffelijk. Het was de eerste elekto kist. ik meen dat er een Mabugi 540 motor in zat.

    Je zou mij er erg blij mee maken. moet je maar even laten weten wat de kosten zijn.

    Groeten Harry
     
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Hoi Harry,
    Jakkie takkie is op vakantie. Ik dacht dat hij deze week weer thuis komt. Als je nog even niks hoort komt het daar door :)
    Stuur hem anders even een PB'tje, dan weet je zeker dat hij je vraag ziet.
     
  7. return

    return

    Lid geworden:
    15 jun 2008
    Berichten:
    414
    Locatie:
    betuwe
    Arjan,

    Bedankt voor het berichtje. Ik heb hem ook een PB-tje gestuurd.

    Ik hoop dat het lukt. Al tijden ben ik op zoek naar deze kist. Ik begrijp niet waarom Graupner de Mosquito uit het asortiment gehaald heeft.

    Met een borstelloos motorje moet dit verschrikkelijk goed vliegen.


    Gr Harry
     
  8. Ruud1970

    Ruud1970

    Lid geworden:
    7 jan 2008
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Maastricht
    Tja, waarom doet Graupner alle goede zwvers uiit het assortiment? Hi-Fly, Mosquito, Cirrus, etc.

    Ik denk dat niet veel mensen meer bouwen. Jammer, want dat vind ik het leukste.

    Ruud
     
  9. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik denk dat je er met Jako wel uit komt. Hij is ook een echte liefhebber van die dingen. Hij vliegt ze trouwens met vertraagde borstelmotor en ook dan gaan ze gewoon heel erg goed.
     
  10. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Eens!

    Het blijft inderdaad een geweldige 'ouderwetse' kist. Vandaag ook fantastisch gevlogen: had plannen om te landen, maar op een meter of 50 schat ik toch wat hoogte gewonnen. Nog een paar rondjes draaien en hij ging als een speer omhoog! Super thermisch weer, 10 minuten later maar vrilles gaan draaien want hij was bijna niet meer te zien. Daarna nog een paar keer hetzelfde recept! Totaal 55 minuten gevlogen zonder de elektromotor te gebruiken. Ben toen maar geland, niet vanwege afnemende thermiek maar omdat ons jongste kind van 5 het wat lang vond gaan duren . . ja, ja, vliegen is afzien ;)

    Mocht je nog eens een Mosquito willen bouwen op ouderwetse wijze, de tekeningen heb ik nog!

    Jacob Bos
     
  11. Ruud1970

    Ruud1970

    Lid geworden:
    7 jan 2008
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Maastricht
    Op eBay in Duitsland is een een cockpitdak te koop voor de Mosquito.

    Ruud
     
  12. return

    return

    Lid geworden:
    15 jun 2008
    Berichten:
    414
    Locatie:
    betuwe
    Ik ben verbaast dat er nog zoveel mensen met deze "oude" modellen bezig zijn. Ze hebben hun sporen verdiend en je ziet, ze vliegen nog steeds.
    Heb Jako een PB-tje gestuurd en heeft inmiddels geantwoordt.
    gaat allemaal goed komen. Ik ga zeker een bouwverslag plaatsen.

    Jacob, Ik ken dit verschijnsel. Ik heb zo een Moquito gecrashed. Kon hem niet meer zien en kwam als een steen naar beneden. (en nog niet eens zover van mij vandaan) Een andere keer moest een collega vlieger mij met een verrekijker instruktie geven om de kist weer binnen zicht te krijgen.

    Ruud, het is inderdaad niet te begrijpen. Alles wordt Hi-tech. Je moet echt je best doen een echte bouwdoos te krijgen. Maar, er was veel kwaliteit verschil. Als de stansmessen bot waren, was het schuren geblazen en in het slechtste geval nieuwe onderdelen snijden. Het zou mij niet verbazen als de Mosquito ooit weer verschijnt. Ik vind de lijnen van deze kist erg mooi.
    Was erg verbaast dat deze kisten nog via E-bay aangeboden worden.

    Ajen, vliegen jullie bij de zelfde club? Ik heb de draad van Jakkie Takkie over de Cirrus door gelezen. Ook een erg mooie kist uit de zelfde tijd. Alles erg herkenbaar Heb ooit eens een LS1 gehad. Romp van ABS. Erg breekbaar.


    gr Harry
     
  13. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    hehe, wij zijn wildvliegers......
    De Cirrus is van mij trouwens. Jako mag er alleen bij staan kwijlen :)

    Op alle forums lees je over deze kisten hetzelfde (Cirrus, Mosquito, UltraFly): iedereen die er een heeft is er helemaal weg van. De Cirrus zou volgens mij een wereldhit worden als ze die weer met een iets sterkere romp zouden gaan leveren. Ik zou er gelijk 5 kopen zodat ik de rest van mijn leven vooruit kan. alhoewel...die van mij is 30 jaar oud en doet het nog als een nieuwe :)
     
  14. return

    return

    Lid geworden:
    15 jun 2008
    Berichten:
    414
    Locatie:
    betuwe
    Oeps..........foutje

    Ben het helemaal met je eens. Als deze bouwdozen in "lazer cut" zouden uitkomen, worden het top modellen.

    Niet toevallig iemand met een CNC aparaat en software, die deze kisten kan maken?

    Ik heb nog eens op internet gezocht. Kom weer veel bekende namen tegen.
    De Amigo en de Silentius waren ook vsn die klasse kisten. Bij de club waar ik vroeger vloog was de Amigo de standaard kist waar je mee leerde vliegen.

    Zucht.............waar blijft de tijd.....................


    Gr Harry
     
  15. Ruud1970

    Ruud1970

    Lid geworden:
    7 jan 2008
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Maastricht
    Mij staan de tranen in de ogen... :)

    Ja, als Graupner die vliegtuigen weer in productie zouden nemen, zouden ze goed verkopen. Ik heb het afgelopen jaar zowel een aantal kant-en-klare zwevers, als wat oude bouwdozen via eBay kunnen bemachtigen. Prachtige dingen!!!

    Tweei leuke links

    Graupner Modellbau Raritäten

    70er 80er Jahre Retro-Segler - RC-Network

    En voor diegene die nog een nieuwe Cirrus wil (niet van Graupner)

    ONLINE SHOP RC-TRONICS-TOPP-RIPPIN

    En dan bovenaan de pagian naar naar Segelflugzeuge en dan weer naar Segelflugzeuge.

    Ruud
     
  16. thijsverbunt

    thijsverbunt

    Lid geworden:
    30 apr 2008
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Dongen
    Mijn Duits is niet zo goed, maar wat zijn de ervaringen met deze shop?

    ONLINE SHOP RC-TRONICS-TOPP-RIPPIN

    Zitten wel leuke modellen bij:)

    Ik ben opzoek naar een schaal houtbouw voor deze winter.
    Iemand idee wat voor model?

    Gr, Thijs
     
  17. return

    return

    Lid geworden:
    15 jun 2008
    Berichten:
    414
    Locatie:
    betuwe
    Ruud, een feest van herkenning. Ik zit hier echt van te genieten. De "explosie" tekening van de mosquito heb ik al.

    Thijs, ik denk dat deze shop wel berouwbaar is. Helaas lijkt het er op dat je niet kan betalen met Visa of mastercard en bij het invoeren van de gegevens zit je niet in een veilige modus.

    Ik heb zeer goede ervaring met voornamelijk Lindinger uit Oostenrijk en verder met Schweighover uit Duitsland. Maar die zullen jullie ook wel bekent zijn

    Uiteraard is het nu aantrekkelijk om in Amerika te bestellen nu de euro (nog) zo sterk is.

    Ook bestel ik bij hobbycity, maar eigenlijk alleen voor Brushless motoren regelaars en servo's.

    Wat gaat het worden Thijs, elektro of zweef...........

    Gr Harry
     
  18. Ruud1970

    Ruud1970

    Lid geworden:
    7 jan 2008
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Maastricht
    Zelf bestel ik veel in Duitsland, en betaal dan via IBAn en BIC code. Gaat makkelijk en binnen maximaalm een week heb je alles in huis. Ik had geen ervaring met de door mij genoemde winkel.

    Op eBay in Duitskand staan momenteel twee Graupner Cirrusen te koop.

    Ruud
     
  19. return

    return

    Lid geworden:
    15 jun 2008
    Berichten:
    414
    Locatie:
    betuwe
    Ruud,

    Hoe werkt dat Ebay eigenlijk. Heb er wel zin in zo'n Cirrus. (maar eerst de Mosquito)

    Gr Harry
     
  20. thijsverbunt

    thijsverbunt

    Lid geworden:
    30 apr 2008
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Dongen
    Hoi harry,

    Op je vraag (Wat gaat het worden Thijs, elektro of zweef...........)
    Ik heb al een 4meter discus met elektro motor. zie filmpje YouTube - Eerste vlucht 4 meter Discus

    maar wil iets van hout bouwen voor van de winter ik denk zelf een elektro zwever.

    Gr, Thijs
     

Deel Deze Pagina