Motors armen niet in betaflight?

Discussie in 'Multicopters' gestart door Dylanosaurus, 30 nov 2017.

  1. Dylanosaurus

    Dylanosaurus

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    203
    Locatie:
    België, Gent
    Beste

    Als ik in betaflight een esc kalibratie wil uitvoeren gebeurt er niks.. esc piepen dan ook niet. ook draaien de motors niet. alles lijkt goed aangesloten te zijn maar ik kan de oorzaak niet vinden. Af en toe beginnen de esc's te piepen ( niet tegelijk ) en pinkt er een blauw lampje?

    het gaat namelijk over 18AMP KISS met Naze als FC

    ik heb dit probleem namelijk ook al gevraagd op een ander forum waar helaas uiteindelijk niemand het wist. ( https://www.fpv-racing.nl/flightcontrollers/motors-armen-niet-in-betaflight-(-naze-32-)/ ) Deze build ligt al eventjes stil wegens dit probleem en heb dan andere quads gebouwd zonder probleem.

    enige ideeën?

    met vriendelijke groet
     
  2. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Welke betaflight? Welke ESC aansturing? Geeft je ontvanger de kanalen goed door?

    Ga eens rustig zitten voor dit filmpje en je zou in staat moeten zijn om erachter te komen waar het fout gaat ;)
     
  3. Dylanosaurus

    Dylanosaurus

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    203
    Locatie:
    België, Gent
    Betalfight 3.2.2, ontvanger geeft alle kanalen door en esc aansturing bedoel je concreet mee...? er is geen kiss software voor de 18amp als ik me niet vergis

    Verder dat filmpje als eens bekeken omdat ze me op het andere forum het ook hadden aangeraden maar tevergeefs.
     
  4. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Op dat FPV forum ben ik ook actief, de vraag klonk al iets bekend ;)

    De Naze is niet geschikt voor Betaflight 3.x - het vraagt teveel systeem resources wat die oude processor gewoon niet leveren kan en dan slaat Betaflight op halt.

    Je zou kunnen overwegen om een oude versie van Betaflight erop te zetten; Ik heb zelf nog een "oude" ZMR250 met een Naze erop en die draaid op Betaflight 2.6.1. en dat gaat prima.
    Of je kan een nieuwer F3 of F4 bord aanschaffen. Ik zou voor dat laatste gaan want een F3 bord van vorig jaar heb je al voor rond de €20,-

    Verder heb ik geen sjoege van KISS ESC's, alleen van BLheli.
     
  5. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Ter aanvulling:

    De ESC aansturing selecteer je in het dropdown menuutje "ESC/Motor resources" in Betaflight op de Configuration-Tab.
    Maar volgens mij werkt Betaflight niet met KISS ESC's en moet je daar BLheli op flashen.

    Zoals ik al zei, ik ben niet bekend met KISS. Want dat hele KISS gedoe werkt alleen samen met ander KISS gedoe dus zo KISS (Keep It Simple Stupid) vind ik het niet.
     
  6. Dylanosaurus

    Dylanosaurus

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    203
    Locatie:
    België, Gent
    Het is een naze rev 5 zou me verwonderen aangezien ik een cpu load heb nog geen 10 procent ? denk niet dat het daaraan kan liggen? ook heb ik zelf betaflight op een zmr gezet en dat was een rev 4 ik denk de 3.2.1 of 2.2

    KISS ESC's heeft indd geen BLheli software maar ik veronderstel dat da ook niet nodig is..?
     
  7. Dylanosaurus

    Dylanosaurus

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    203
    Locatie:
    België, Gent
    De BZZ V-BAT, wat ik in het groen heb aangeduid krijg ik rond de 11volt ( 3S ) de andere pins die in het rood zijn meet ik 0,00 ... is dit normaal ?

    Bij de rest meet ik overal iets

    Zie foto :
    [​IMG][​IMG][/url] img upload[/IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  8. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Als je de pinout van een rev5 erbij had gepakt dan had je gezien dat naast de vbat (je lipo Voltage) de pinnen zitten voor een buzzer en je telemetrie pinnen. De 1 geeft 5V als je pieper moet gaan en de ander is een datalijn.

    Google eens op: Naze32 rev5 pinout , en pak dan het eerste schema.

    Als je het op een andere quad wel hebt werken dan zou ik die setup gewoon kopiëren met deze en dan ben je klaar. En let er ook op dat je je jaw oriëntatie van het bord 90 graden naar links draaid; je hebt de Naze een kwart slag gedraaid.

    Ik blijf erbij dat het op deze manier niet gaat lukken vanwege de compatibiliteitsproblemen die ik hiervoor al aangehaald heb.

    Tip: Kijk eens wat video's over hoe je goed electronica soldeerd want daar mag je nog wel wat meer in oefenen. Zowel Joshua Bardwell als rcmodelreviews hebben daar leerzame afleveringen over gemaakt.
     

Deel Deze Pagina