omdat het eerste draadje een beetje erg groot is , en niet meer erg goed te doorzoeken, ben ik hier een deel 2 begonnen. de easystarr is een prima te vliegen trainer/fun/kamera/film motor zwever. die het prima doet met een speed 400 op 2 cellen lipo. zo uit de doos ,hoogstens wat meer uitslag op je richtings roer. mijn servo,s zijn hitec hs 81 wat dikker als nodig maar kunnen ook veel hebben bij transport. multiplex-easystar-259 hier het eerste deel van het grote easystarr topic. graag hier verder. groeten wiebe.mod.
Hmmm, geen enkele last van enige traagheid maar goed, deel 2. Robert had al gevraagd om een samenvatting maar dat is wel erg ambitieus om te maken. Misschien wel met een aantal man. De EZ* (wordt zo liefkozend genoemd) Kan je voorzien van verschillende mods. Rolroeren is een heel veel gebruikte. Veel mods kan je terugvinden op EasyStar Fan Page: Modifikationen De standaard EZ kan op twee cellen LiPo vliegen maar ook drie cellen is goed mogelijk. Hou dan wel rekening met snellere slijtage van de motor. Als de motor dan eenmaal een keer op is dan is het simpel om over te stappen naar een BL type. Andere regelaar, LiPo en weer veel plezier.
burp klopt een samenvatting word een dikke pens werk en duurde mij te lang . daarom maar de verkorte versie. en nu iederen maar meehelpen hier.lijk me beter. groeten wiebe.
@Wiebe, Mss is het handig om de topic titel even aan te passen " multiplex easystar deel 2" Je toetsenbord bleef wellicht hangen, daardoor staat er " easystarr" grts niels
Verder is bij zwaardere setups aan te raden een langere koolstof staaf te plaatsen. Ik heb zelf een 90cm staaf in de vleugels zitten. Bij grotere snelheden en harder aanduiken buigen de vleugels anders erg door. Mocht je er zelf rolroeren op maken dan werken deze daardoor ook niet goed meer. Verder is de easystar denk ik momenteel de meest gebruikte beginners kist. Is ook wel af te lezen aan de vele berichten in vorig topic. Verder is hij ook niet erg kieskeurig wat accu betreft. 2 cell 2000mah of 3 cell 5000 mah het maakt hem allemaal niks uit. Ik heb ook de minimag die als beginnerskist gebruikt wordt maar vliegeigenschappen zijn niet te vergelijken. Met een easy heb ik al snel de neiging om zo effe flink de hoogte in te gaan. Met een minimag blief je al snel in de buurt van 200 meter of minder. Bepaald je kijk op model vliegen wel als je er mee begint.
Het vorige seizoen gevlogen met de EASYSTAR in de standaarduitvoering, maar net als @Wiebe met 2 lipo's en een bijbehorende regelaar met lipo-afslag. Geen geknoei met timers of zo. Heerlijk gevlogen met weinig wind (max. windkracht 3) Daarboven wordt het wat moeilijker. De uitvoering met 6 of 7 cellen NiMh ook in mijn handen gehad, maar die zijn een stuk zwaarder en klimmen moeizamer. Ook de vluchtduur is wat korter. Veel anderen gaven ook de voorkeur aan 2 cel lipo. Naar mijn smaak is de wat grotere investering de moeite waard. De volgende EASYSTAR wordt er een met een borstelloze binnenloper. Veel plezier, JH
Kon het niet laten... Heb er ook een gekocht. De standaard uitvoering wel te verstaan. Compleet met servo's en regelaar. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor het maken van luchtfoto's met een normaal digitaal fototoestel. Hoe ik dat moet gaan fabriceren moet ik nog even bedenken. Moet zeggen, zat erg snel in elkaar.. haha. Zonder lijm prima in elkaar te steken. Goed, ik begrijp dat je er dan niet al te veel gekke kapriolen mee uit moet halen, maar dat was ik toch al niet van plan
Hehe proficiat met de aanschaf. Je gaat er veel plezier aan beleven! Ik ga binnenkort ook een camera plaatsen, maar zo'n heel kleintje.. Gewoon voor de fun. Ipv een servootje om op het knopje van de camera te "duwen" ga ik zo'n schakelbordje gebruiken. Zoiets vb:
De radioready versie komt met standaard aangebracht "plakstrips" voor de staart (rudder en elevator). De romp zelf is al aan elkaar geplakt. Er komt dus geen druppel lijm aan te pas. En ja, die strips zijn SUPERsterk, dus don't worry.
Sorry Niels voor mijn onduidelijkheid , maar zoals DaveML al aangeeft, is de RR (Ready for Radio) versie al gebouwd en wel. Servo's zitten al op hun plek, motor zit er al in gelijmd en de rompdelen zitten eveneens al tegen elkaar aangelijmd. Enige wat je moet doen is het stabilo "plakken" en dat doe je met zelfklevende 2zijdige strips. Zit erg stevig inderdaad. De vleugeldelen schuif je gewoon in elkaar, maar dat is bij de bouwkit van de EZ ook het geval geloof ik. Misschien dat ik morgen even ga invliegen met een 2S lipo. Moet even zien hoe het weer is. Overigens ga ik eerst films en foto's maken met een Flycam One V2. Maar de kwaliteit van die foto's en film laten te wensen over, vandaar dat ik ook met een fototoestel wat wil gaan uitvogelen.
Die modules kan je kopen op conrad.nl / conrad.be / conrad.com Kijk even in de categorie: Home Modelbouw Toebehoren Elektronica Elektr. schakelmodules voor modellen Voor 9 euro heb je al zo'n module. Plug je rechtstreeks in op de ontvanger. Een servootje zal net ietsje minder kosten, maar dit vind ik een stukje professioneler.
Een tip, gebruik bij het bevestigen van de staart of geen lijm of lijm die niet te snel droogt. Daar ik een onervaren modelbouwer was en ben, heb ik het advies opgevolgd van mijn modelbouwspecialist van de dichtsbijzijnde winkel om wel de staart met uhu por vast te lijmen. De kleefkracht was zo groot en zo snel dat ik mijn staart niet kon richten; hij zat meteen moervast. Dit had als gevolg dat mijn staart nu nog wat scheef zit. :-(
Je kan UHU por op 2 manieren gebruiken: 1: volgens de gebruiksaanwijzing dus beide kanten insmeren, 5 minuten drogen en dn plakken, zit direct vast en kan niet verschuiven. 2: UHU por aanbrengen op 1 kant en delen nat samenbrengen, verschuiven is mogelijk maar het duurt veel langer voor de delen vast zitten. Eindresultaat is hetzelfde. Groeten Willem
Nee, ik had maar beter moeten lezen, dan had gezien dat er compleet met servo's en regelaar stond. Ach kan gebeuren hé, als je moe bent. En nu weer ntopic: grts niels
Hallo Iedereen, Vandaag is men EZ nogal hard de grond op gegaan doordat ik storing kreeg en vervolgens oncontroleerbaar werd. Het resultaat: Neus scheef, opgestuikt en gesplitst. Ik had al gelezen dat ik de neus terug recht en uitgedeukt kan krijgen door er koken water over te gieten klopt dit? en hoe kan ik praktisch best te werk gaan? Kan ik bijvoorbeeld ook een warmteblazer gebruiken in de plaats van het kokend water? Hoe kan ik best men regelaar beschermen? Nu ik toch al zoveel vragen aan het stellen ben zal ik ineens maar door gaan. De laatste 2 keren dat ik ben gaan vliegen heb ik telkens storing gehad met een crash als resultaat. Het was 2 keer een andere locatie. De keren voordien was ook een andere locatie. daar was geen storing. Is het nu gewoon toeval van die storingen of zit het probleem bij men EZ? Hoe kan ik dit dan testen? Ik hoop dat jullie mijn vele vragen kunnen beantwoorden. Alvast Bedankt
Hoi, Geen verfbrander gebruiken ! Ik gebruik de waterkoker : wat water in de waterkoker en aanzetten, wachten tot het kookt, de waterkoker open doen en de gedeukte delen in de stoom houden. Daarna direct met een lepel de ontstane bubbeltjes plat strijken. Over de storing kan ik niet veel zeggen, wat voor zender en ontvanger gebruik je ? Heb je al eens met een andere zender en of ontvanger geprobeerd ? grts niels
Een hoeveel kanaalszender is aan te raden als je je EZ* met alle opties uitbreid? Want met een standaard 5 kanaalszender (bijv Spectrum DX5e ) kom je al een heel eind. Graag jullie suggesties en mening
In feite heb je met een 3 kanaals al genoeg, maar wat versta je precies onder " met alle opties uitgebreid" ? grts niels