Multiplex Funcopter V2 - goede start-heli?

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door DutchRC, 9 jan 2015.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa people :)

    Zoals de titel al liet vermoeden, heb ik een MPX FunCopter V2 op de kop getikt.. Nu is dit al een OUD model eigelijk.. Maar ik ben er al jaren in geïnteresseerd..
    Wat ik vooral wil weten: is dit een goede heli als instap-model.. bv nadat iemand zo'n coax-indoor helitje heeft gehad..
    Daarnaast lijkt me dit een leuk platform om eens mee te experimenteren icm een multi-copter flight controller..

    Okee! Eerst mijn unboxing dan.. Als het weer wat beter is, komen uiteraard ook vlieg-movies :)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. DutchRC

    DutchRC Guest

    Omdat ik de voorruit van dit toestel er wat te 'lief' uit vond zien, heb ik wat geëxperimenteerd met verschillende belijningen..
    En dit is waar ik op uit kwam :)

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Okee.. dit apparaat heb ik vandaag ook (weer) de lucht in proberen te krijgen..
    De vorige keer ging dat mis, omdat de staart een te grote afwijking had.. Dat was nu nog zo, maar Veel minder.. Dit was vliegbaar..

    TOT.. er plotseling een vervelende windvlaag langs kwam, en ik em niet meer kon houden :p



    Beetje schade wel, maar niet on-overkomelijk..
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... maar, het ziet goed uit, wind mag die gewoon niet, ha ha, maar jou vliegkunsten, dat komt goed
     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    Dank je wel! :) Het ging best aardig voor een eerste vlucht.. Komt goed :)
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als dit een eerste vlucht is, dan zou ik toch echt eerst leren hooveren in plaats van gelijk hoogte en snelheid te maken.....

    Voor een vliegtuigvlieger is rondvliegen met een heli niet zo'n heel groot probleem.... maaaaaarrrrrrrr........ die landing, he?

    Groet, Bert
     
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ah ja.. ik heb wel met kleinere indoor heli's gevlogen (niet coaxiale).. Dus niet helemaaaal m'n eerste heli vlucht..
    en ik heb Veel gesimmed.
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Niet flauw bedoeld: waarom raakte je dan verzeild op een plek, hoogte en snelheid waar je de heli totaal niet onder controle hield?

    Nogmaals, leer eerst hooveren voor je leert vliegen....

    Groet, Bert
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Omdat tijdens de vlucht de wind 180 graden draaide, en veel harder werd..

    Niet dat je geen gelijk hebt hoor.. Dat advies zou ik ook geven ;)
     
  10. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Wat mij het meest verbaasde ,is dat er een kind op een paar meter afstand staat ter wijl de heli optoert .vragen om ongelukken als je er zo onverschillig mee omgaat.

    Arno
     
  11. DutchRC

    DutchRC Guest

    Dat leek zo, en als ik dat inderdaad had gedaan was ik een eenorme L*L.. Klopt helemaal..
    Ik gaf toen dat kind in de buurt stond, heel eventjes een klein beetje gas.. Maar je kunt later zien dat ik pas optoerde toen vader en kind weg waren..
     
    Helikapoter vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina