mvc de vrije vogels

Discussie in 'Verenigingen' gestart door The mechanic, 20 okt 2008.

  1. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    Na maanden al te zitten lezen over rc modelvliegen ging afgelopen zondag de kogel door de kerk Ik heb me aangemeld bij mvc de vrije vogels (op de beurs in het vliegtuig museum. Wat trouwens erg leuk was, alleen naar huis gaan was wat moeilijker ;)) en nu vraag ik mij als totale leek af zitten hier mensen op het forum die zijn aangesloten bij deze vereneging? dan kan ik alvast een beetje kennismaken :D
     
  2. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik zit erover na te denken om mij aan te sluiten bij deze zelfde vereniging. Binnenkort verhuis ik wat meer in die richting en ben ik toch wel op zoek naar een geschikte vlieg locatie.

    Alleen toen ik afgelopen zondag even dacht te gaan kijken op het vliegveld liep ik mooi stuk.. Op google maps had ik al even geloerd naar het modelvliegveldje, alleen niet goed opgelet naar de ingang van het veld... Toen ik daar dus afgelopen zondag (ik wist niet af van de modelbouw beurs in het museum helaas) stond met de auto, stond ik voor een rood / wit geblokte poort.. Kon er helaas niet in.

    Ik ben heel benieuwd of er inderdaad meer mensen zijn die hier zitten en aldaar lid zijn. Altijd makkelijk *gniffel*
     
  3. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    De Vrije vogels vliegen op het terrein van de landmacht.
    Je zat wel goed bij de wit/rode slagboom alleen kan je niet zo het terrein op.
    Het is verder een mooie vlieg locatie, stukje gras voor starten en landen en de rest is heide gebied.

    Onze club Hoofdpagina - MVC Otto Lilienthal - Soest was daar tijdens hemelvaart op uitnodiging. Je moet wel een stuk sjouwen met al je spullen dus een karretje is geen overbodige luxe

    Even een paar impressie foto's (had ik toen gemaakt)


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gr Lyckele
     
  4. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    schitterende locatie en zijn er nog leden??
     
  5. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    niemand ?

    vliegers in soest dan ?
     
  6. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ja wel bij www.mvc-otto.nl Wij vliegen alleen electro, vooral zweef.

    Gr Lyckele
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2008
  7. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Nou nog niet in iedergeval. Nog een klein maandje en dan woon ik wel ietsjes in de buurt van :).

    Je zou Utrecht (MVC-Midden Nederland) kunnen proberen.
    Edit: Ik zie dat de site het niet doet momenteel.

    @vw4style:

    Alleen elektro zeg je, of zweven.. Dan gaat t feestje voor mij niet door. Ik heb diverse 2 meter kisten voorzien van benzine / brandstof motoren.

    Denk dat ik dan toch voor Utrecht moet kiezen. Stukje verder rijden, dat wel.. Maar dan kan ik in iedergeval wel met brandstof // benzine vliegen.

    Gr
    Spijker46
     
  8. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    @ spyker nee vwstyle zit bij de zweefvereneging van soest genaam otto lilenhal die doen aleen maar zweef mvc de vrijvogels doet alles benzine electro zweef vliegtuig helicopter met de toevoeging dat ze voor helicopter geen instructeurs hebben

    dus kom gezellig ook naar de vrije vogels joh
     
  9. hezik

    hezik Guest

    ... maar geef mvc midden nederland ook eens een kans ;)
     
  10. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    Ik ben afgelopen Dinsdag bij de vrije vogels op bezoek geweest. Een ontzettend gezellig clubhuis met gezellige mensen. Ik voelde me gelijk lekker tussen al deze hobby fanaten. Binnen kort nog een keer kijken en dan lid worden.
    Deze winter wordt hun veld gerenoveerd dus na de winter moet het er heerlijk vliegen zijn!
     
  11. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    ja dat klopt ze gaan opnieuw inzaaien weet jij waar het clubhuis is ongeveer ik kom niet uit dat stomme mapje op hun site
     
  12. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    @hezik:

    Jaja.. ik kom wel een keertje langs :p Maar ik vernam laatst dat jullie een ledenstop zouden hebben, vooral als het zou gaan om mensen die van buiten Utrecht zouden komen? Dat stimuleert mij niet echt om bij de MVC Middennederland te gaan vliegen eerlijk gezegd.

    @The mechanic:

    Jupz, ik denk er steeds meer aan om bij de vrije vogels eens langs te gaan. Weet iemand eigenlijk of er vanaf hun veldje een beetje te starten is met grotere toestellen? Of is het daar te kort voor?

    Gr
    Spijker46
     
  13. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    Naar wat ik begreep is het veld 90 bij 30 meter....geen idee of dat genoeg is voor je. Dit zijn overigens maten die ik niet zelf met eigen ogen heb gezien. Dit begreep ip tijdens mijn bezoek van dinsdag.
     
  14. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    @ spijker : een van de leden heeft een dc3 is dat groot genoeg?
     
  15. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    Alleen de term dc3 zegt niet zo veel....stel dat hij schaal 1:1000 is...dan is dat een hele kleine dc3... misschien iets meer info?
     
  16. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    weet niet had hem op soesterberg gezien dubbel 4 takt motoren (kon de chromen kop en stoterstangen zien zitten) spanwijdte van de vleugel is 2010mm lang, bijna een meter lang. een semi intrekbaar landinggestel er stond precies hetzelfde model maar dan als wrak laatst te koop samen met een spitfire op het te koop forum
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2008
  17. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    90 meter lang is lang zat in princiepe.. 30 meter breed zou een probleem opleveren met teveel wind. beetje crosswind starten en landen moet geen probleem opleveren.

    Ik denk dat ik er pas achter kom, wanneer ik s ga kijken op de clubavond // op het veld.

    Ik vlieg momenteel met een yak 54 (1.68 spanwijdte ongeveer) met een 15 cc 2takt, maar heb ook een christen eagle in aanbouw, van 1.54 waar een 50cc op komt en nog een extra 330l met een 50cc.. Om die nu de eerste vlucht met crosswind te starten.. zie ik denk dan liever vanaf.

    One way to find out.. Gewoon s een keer langs kaan :)
     
  18. king2

    king2

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Soest
    Ik woon in Soest, heb vroeger bij Otto lienthal gezeten voordat ik met 1:1 modellen ging vliegen. Tegenwoordig vlieg ik enkel in de achtertuin met mijn heli..
     
  19. The mechanic

    The mechanic

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    soest
    jammer king2 waarom ben je gestopt bij otto?
     
  20. king2

    king2

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Soest
    Ik had op een gegeven moment het zweefvliegen ontdekt en heb me daar voor 100% op gestort. Begin wel te twijfelen of ik weer eens wat ga bouwen maar denk niet dat ik dan lid word van een club. Ik woon aan de rand van de polder dus kan eventueel zo een weiland in duiken..

    Vlieg jij wel eens in de polder? zoals ik zei ik vlieg op dit moment met mijn honeybee king 2 heli in mijn achtertuin, gaat opzich prima kwa ruimte hoewel ik wel een keer een weiland in wil voor wat meer ruimte.
     

Deel Deze Pagina