Wat viel het weer mee, zeg! De hele dag droog en zonnig en best een aangename temperatuur.
Om een uur of elf zakte de wind zelfs weg tot een heel aangenaam kalm briesje.
Meteen de gelegenheid te baat genomen om het wedstrijdmodel nog even voor te vliegen. Dan zie je tenminste wat echt de bedoeling is...
Hoewel we duidelijk minder deelnemers hadden dan bij de eerste dag in Juni, viel de opkomst helemaal niet tegen.
Bezoekers en deelnemers uit het hele land waaronder zelfs een emigrant die speciaal hiervoor terugkwam naar Nederland.
Ook enkele RC vliegers meldden zich om 'het wonder aan staalkabels' zelf te aanschouwen.
En het viel niet tegen.
De harde kern van de LB groep 'Stadskanaal' -Klaas en Jan Willem- had de reis vanuit Drenthe -doordenkertje- gemaakt en trakteerde ons live op alle modellen die in hun doorlopende verslag al te bewonderen waren geweest.
Niets teveel gezegd, er is daar een enorme ontwikkeling gaande.
Uit Noord Holland kwam een heel contingent onder aanvoering van onze Nederlandse Tjech Petr, die overal te vinden was waar zich motorproblemen voordeden. D.w.z, eerst waren er problemen, daarNA werd hij daar gesignaleerd, niet andersom.....

Door bemiddeling van die groep konden we ons in de belangstelling verheugen van twee journalisten/documentairemakers, die ons met een heel goed oog voor detail hebben geobserveerd. Dat belooft eindelijk weer eens wat positieve media aandacht in de toekomst.
Op cirkel 5 werd ook voortdurend gevlogen. Ik zag uit mijn ooghoek bijv. Fred Meijer die een -volgens de gasten op het terras- adembenemende demo gaf met een F2D model.
Ook Max Uttien kwam even langs en liet zien dat hij twee weken terug niet zomaar toevallig Ned. kampioen Carrier was geworden.
Bert en Bart Gijsbertsen en wat later ook Robert Jan van Poppelen maakten wat vluchten met allerhande combat modelllen ( diesel & electro)
Speciale vermelding: een gast uit het oosten des lands -u weet wel, waar die wijzen vandaan komen- met wie ik vorige keer in Juni een geweldig interessant gesprek had over vintage RC apparatuur (ik heb zijn handgebouwde spullen gezien: juweeltjes!), die ik daarna probleemloos kon laten vliegen met een van onze trainers. Zijn vrouw wilde niet achterblijven en toonde in een paar vluchten al een flinke vooruitgang.
Dit keer verraste hij ons zelfs met een replica van mijn eerste houten trainer, een 'Snurren'.
De mijne was uit 1966, dus het opschrift '50 jr. Snurren' was geheel naar waarheid....
1966:
Naast de state-of-the-art van 50 jaar later:
Uiteraard een speciaal bedankje voor Gerben (packard)

die voor ons het clubhuis openstelde en samen met mij in (webra?) recordtijd de vier cirkels op het grote veld had uitgezet.
Ik hoop dat hierna nog meer beeldmateriaal geplaatst gaat worden.
Bruno