Nationale LB dagen 2016

Bruno, Henk, is er mogelijkheid om te camperen op het terrein? (Of langs het terrein, want op het terrein zou nogal storend zijn voor de collega-piloten :rolleyes:)
Wij hebben achter het clubhuis wel een heel klein stukje gras waar wel een paar kleine tentjes kunnen staan.
Maar wij gaan niet over de toestemming daarvoor. Ik zal even informeren.
Ik neem aan dat er enkel op zaterdag lijnbesturing gevlogen mag worden? Of is er op zondag ook ergens een hoekje vrij?
In principe alleen zaterdag vanaf 11:00 tot zonsondergang.
Mag er met herriekisten gevlogen worden? :D
Nee, al kan er op een LB dag meer. Oliver Tigers zorgen al voor gefronste wenkbrauwen, alles van dat formaat en groter en vooral wat sneller draait dan 12.000 toeren (en niet effectief gedempt is) kan problemen geven.
1/2 A combat met een Webra is geen punt. Zet je er een gillende Fora op, dan is het wat anders.

Dat je RC modellen met grote benzinemotoren een kilometer verderop nog goed kunt horen wordt daarentegen vaak niet als bezwaarlijk gezien. Alle modellen zijn gelijk, maar er zijn sommige die nog gelijker zijn....:rolleyes:
 
Komende zaterdag is alweer de 2e en laatste LB dag van 2016.
De weersverwachting is niet superslecht, dus met een beetje geluk moet het heel wel te doen zijn.
Misschien iets minder precisiekunstvlucht en bijvoorbeeld iets meer experimenteren met motorinstellingen op modellen die nog niet zo wilden. :confused::weetnie::yes:
Ik verwacht iets minder deelnemers dan bij de 1e dag, maar toch ruim voldoende om er een leuke dag van te maken.
Doordat Henk die dag buitenslands is, zal ik het enige opperhoofd van dienst zijn. Zoals de meesten van jullie weten ben ik zowel rechtlijnig als flexibel tegelijk, dus dat kan leuk worden...:D
Om tien uur beginnen we met het in orde brengen van het terrein. Daarvoor hebben we alleen nog een 25/50 meetlint nodig. Alle andere benodigdheden breng ik mee. Met pakweg drie man moeten we die 5 cirkels in no time op het gras hebben staan......

Wat ik nog mis zijn de meeste aanmeldingen, dit i.v.m. catering.
Laat hieronder even definitief weten dat je komt.
 
Bruno,

Naar Almere ga ik graag, ondanks de vele afmeldingen.
Met windkracht 4 stijg ik niet op want dit seizoen al genoeg gerepareerd. Dan maar wat meer OH-en en de catering bezig houden.

Groet,
JW
 
Super thx!! Mach 1 draaid nu goed dank zij de tips van jullie..dus...me kom!!+ guests
Er komen denk ik twee dames,die en verslag maken voor de TV ..dus heren...de kisten op poetsen!!!:thumbsup:
 
Bruno, ik kom, maar dat wist je al .

Rechtlijnig denken schijnt te helpen bij LB. Aan kromme lijnen heb je niets.
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebber, voor weinig alleen te koop tijdens de Nationale LB dagen in Almere
spul.jpg
 
Met windkracht 4 stijg ik niet op want dit seizoen al genoeg gerepareerd.
Nou, daar kon je wel eens gelijk in krijgen (9m/sec voor meer dan 30 sec. is het criterium om een wedstrijd stil te leggen) Alleen Erik heeft spullen die dat aankunnen:
wind%2024-09-2016.jpg
 
Ik wil ook graag meedoen.
Heb sinds vorig jaar Almere niet meer gevlogen met de stunter, dus dat kan leuk worden, maar met een goede coaching moet het lukken.:):)
Tot zaterdag

Henry
 
De windvoorspelling zit er meestal een paar uur naast, vandaag ziet het er al wat beter uit dan toen ik maandag keek. Het kan dus allemaal nog best wel meevallen.
 
Dan een minder prettige mededeling.
Door omstandigheden ziet het er naar uit dat we geen catering zullen hebben (clubhuis gesloten).
Update: Wellicht dat er toch een- zij het vrij basale- vorm van catering kan zijn.
Dus.... Voor alle zekerheid zelf brood meebrengen.

Ik kan in ieder geval toegang verschaffen tot de toiletten, dus die faciliteiten zijn wel normaal beschikbaar.

Ook heb ik nog een 25m meetlint nodig voor het uitzetten van de cirkels op het grote veld.
Daar wil ik om ~10 uur mee beginnen....
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bruno,
ik zal in ieder geval een meetlint meenemen, maar ik denk dat ik wat later als 10uur er zal zijn (hoop ergens tussen 10 en 11uur, moet uit Duitsland komen)
Tot morgen, Hans.
 
Bij deze dank ik de MV Almere voor het beschikbaar stellen van hun mooie faciliteiten tijdens de LB dag 24-9-2016. Van de gelegenheid om de mede LB-liefhebbers weer te ontmoeten en samen te vliegen heb ik genoten en ik hoop dat het volgend jaar weer zo mag zijn.
Groet,
JW
 
Wat viel het weer mee, zeg! De hele dag droog en zonnig en best een aangename temperatuur.
Om een uur of elf zakte de wind zelfs weg tot een heel aangenaam kalm briesje.
Meteen de gelegenheid te baat genomen om het wedstrijdmodel nog even voor te vliegen. Dan zie je tenminste wat echt de bedoeling is...:D

Hoewel we duidelijk minder deelnemers hadden dan bij de eerste dag in Juni, viel de opkomst helemaal niet tegen.
Bezoekers en deelnemers uit het hele land waaronder zelfs een emigrant die speciaal hiervoor terugkwam naar Nederland.
Ook enkele RC vliegers meldden zich om 'het wonder aan staalkabels' zelf te aanschouwen.
En het viel niet tegen.
De harde kern van de LB groep 'Stadskanaal' -Klaas en Jan Willem- had de reis vanuit Drenthe -doordenkertje- gemaakt en trakteerde ons live op alle modellen die in hun doorlopende verslag al te bewonderen waren geweest.
Niets teveel gezegd, er is daar een enorme ontwikkeling gaande.
Uit Noord Holland kwam een heel contingent onder aanvoering van onze Nederlandse Tjech Petr, die overal te vinden was waar zich motorproblemen voordeden. D.w.z, eerst waren er problemen, daarNA werd hij daar gesignaleerd, niet andersom.....:D;)
Door bemiddeling van die groep konden we ons in de belangstelling verheugen van twee journalisten/documentairemakers, die ons met een heel goed oog voor detail hebben geobserveerd. Dat belooft eindelijk weer eens wat positieve media aandacht in de toekomst.
Op cirkel 5 werd ook voortdurend gevlogen. Ik zag uit mijn ooghoek bijv. Fred Meijer die een -volgens de gasten op het terras- adembenemende demo gaf met een F2D model.
Ook Max Uttien kwam even langs en liet zien dat hij twee weken terug niet zomaar toevallig Ned. kampioen Carrier was geworden.
Bert en Bart Gijsbertsen en wat later ook Robert Jan van Poppelen maakten wat vluchten met allerhande combat modelllen ( diesel & electro)

Speciale vermelding: een gast uit het oosten des lands -u weet wel, waar die wijzen vandaan komen- met wie ik vorige keer in Juni een geweldig interessant gesprek had over vintage RC apparatuur (ik heb zijn handgebouwde spullen gezien: juweeltjes!), die ik daarna probleemloos kon laten vliegen met een van onze trainers. Zijn vrouw wilde niet achterblijven en toonde in een paar vluchten al een flinke vooruitgang.
Dit keer verraste hij ons zelfs met een replica van mijn eerste houten trainer, een 'Snurren'.
full

De mijne was uit 1966, dus het opschrift '50 jr. Snurren' was geheel naar waarheid....
full

1966:
full

Naast de state-of-the-art van 50 jaar later:
full


Uiteraard een speciaal bedankje voor Gerben (packard) :worship::thumbsup::beer: die voor ons het clubhuis openstelde en samen met mij in (webra?) recordtijd de vier cirkels op het grote veld had uitgezet.

Ik hoop dat hierna nog meer beeldmateriaal geplaatst gaat worden.
Bruno
 
  • Like
Reactions: jef
Back
Top