[nieuw] Fei Lun FT011 Brushless 4S Speedboat :)

Discussie in 'Speedboten' gestart door DutchRC, 8 mrt 2016.

  1. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Idd nou je het zegt, het staat er gewoon in. Glad overheen gelezen, thx.
     
  2. peter skull

    peter skull

    Lid geworden:
    9 jul 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zuid Holland
    Ben ook eigenaar van ! IMG_6228.JPG
     
  3. peter skull

    peter skull

    Lid geworden:
    9 jul 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zuid Holland
    Lekker aan de knutsel....
    IMG_6275.JPG
     
    DutchRC en Josessers vinden dit leuk.
  4. MarkS

    MarkS

    Lid geworden:
    27 aug 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Amsterdam
    Beste mensen, ik heb ook zo'n bootje gekocht en die van mij heeft links en rechts ook wat gaten. Hoe en met wat voor materiaal kan ik die gaatjes het beste dichten? Ik ben nieuw in dit wereldje, dus elke reactie is welkom. Dank en groet!
     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik neem aan dat hij dan langs de rand van het dek niet-waterdicht is?
    Het dek loshalen, en er wat plastidip (rubber) tussen, of het Niet loshalen en wat siliconekit langs de gehele rand.
     
  6. MarkS

    MarkS

    Lid geworden:
    27 aug 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Amsterdam
    Dankje voor je reactie. Nee, het gaat om twee schroefgaten die water doorlaten. Ik denk zelf dat siliconenkit daar niet heel lang zal houden, maar heb er ook geen ervaring in. Benieuwd naar je reactie. Groet opnieuw.
     
  7. Josessers

    Josessers

    Lid geworden:
    19 sep 2011
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Oldenzaal
    Hoi Mark. Leuk dat je ook aan de 011 begonnen bent. De schroefgaten denk in de bodem zijn oorspronkelijk voorzien om de beveiliging aan te brengen zoals de 012 die heeft. Pas in het water wordt de stroomkring gesloten en werkt het spul.

    Die beveiliging zit op de 011 niet, de schroeven, schroefgaten wel. Siliconenkit van de action (3d kit) doet het prima ter afdichting. Af en toe in de gaten houden.

    Ergens een kleenex doekje of keukenrol opvouwen en inleggen Is een tip die ik ook kreeg van Marcel Dekker. Werkt goed om een beetje water op te nemen.

    Gisteravond heb ik gevaren met de linkervin verwijderd. De rechtervin heb ik in 45 graden hoek staan. Werkt stukken beter in de vaareigenschappen. De volgende stap Is kijken wat de trim vlakken doen en of die ook weg kunnen.

    Mijn boot blijft kurkdroog van binnen. Ik smeer de schroefas zowat eens in de drie maanden. Wel vaar ik er zowat elke week mee. Succes. Jos
     
  8. Appie Kaufman

    Appie Kaufman

    Lid geworden:
    1 sep 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Fijnaart
    ( Hallo ben nieuw hier.. alleen speelgoed boot ervaring)

    Wij hebben ook dit bootje gekocht Op gearbest.com voor 84 euro met 4S lipo
    Hij draait alleen wel erg wijde bochten voor kleine watertjes hiertoe hebben we de turnfins 90graden op de romp gezet ipv 45 graden uit de doos ook heb ik de nokjes van het roer beetje afgevijld zodat roer uitslag wat groter is. ook heb ik de arm v/d stuurservo vervangen door een 5mm langere

    link waar boot €84,- gekocht is
    https://www.gearbest.com/rc-boats/pp_331436.html
     
    Josessers vindt dit leuk.
  9. Appie Kaufman

    Appie Kaufman

    Lid geworden:
    1 sep 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Fijnaart
  10. Appie Kaufman

    Appie Kaufman

    Lid geworden:
    1 sep 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Fijnaart
  11. sanderhv12

    sanderhv12

    Lid geworden:
    11 apr 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Zierikzee
    Hallo allemaal,

    Ik zit te twijfelen..... wil een feilun FT kopen.... maar welke... de “11” of de “12”?
    Wat ik er een beetje begrijp van reacties overal is de “11” vlug als de wind maar klapperd deze op hoge snelheid...
    De “12” zou dit minder hebben plus dat deze veel scherper kan varen in de bochten...
    Ervaring heb ikzelf met geen van beide bootjes dus.....wie van de kenners kan mij van raad en wijsheid voorzien?
     
  12. DutchRC

    DutchRC Guest

    Helaas heb ik zelf alleen ervaring met de 11.. Dat is een vermakelijk bootje, maar inderdaad klappert hij wel wat over 'golven'..
    Over het algemeen vaart een grotere boot wel soepeler..
     
  13. sanderhv12

    sanderhv12

    Lid geworden:
    11 apr 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Zierikzee
    Ah oke, wat ik een beetje begreep van de filmpjes links en rechts zou dat juist bij bij de kleienere 12 minder zijn. Wat het klapperen aangaat. Over de 11 lees ik “klachten” dat de draairadius groot is. Is dat beter als die vinnen eraf zijn?
     
  14. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen

    er is nog een leuk bootje in prijsklasse 100 euro wat iets nieuwer en iets groter is dan de feilun FT011. de Volantex V792-4 Atomic Brushless 60km/h RC Boot ,deze vaart iets stabieler vanwege andere vorm romp,
    deze word geleverd met 3s lipo maar de ESC kan 4s aan. en dan schijnt het een beest te zijn.

    is dat niks voor je?



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]







    https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiXnc_DgLfaAhWIJMAKHSJuAIsQjhx6BAgAEAM&url=https://www.dutch-rc.nl/review-volantex-v792-4-atomic-60kmh-boot/&psig=AOvVaw370XwUBLF9RC30ayAM8sCw&ust=1523700407171129
     
  15. sanderhv12

    sanderhv12

    Lid geworden:
    11 apr 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Zierikzee
    Oh dat is ook een gaaf ding! Zal s gaan kijken. Bedankt voor de tip!
     
  16. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Hoi Sander, gaaf ding ja zeker heb hem zelf ook, het blijft een Chinees met wat werk en nadelen maar ook voordelen.....
    Nadelen zijn op 4s niet te doen regelaar is 40a is gaar na 2 vaarten misschien al na de eerste vaart of je boot brand uit.
    Glijlagers zijn zo versleten op 4s.
    Het beste is alle boutjes en moertjes na te kijken en de belangrijke in de loctite te zetten slangen inkorten en tairips gebruiken om 100 prct waterdicht te maken.

    Voordeel is dat je alle onderdelen in Nederland kan kopen.

    Gr Gerjan

    Mijne kostte toch zo n 127euro aangezien ik gewoon importbelasting moest betalen via alie jij waarschijnlijk ook of je moet hem duurder in Nederland kopen.
     
  17. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Import belasting via Aliexpress?
    ik heb al zoveel grote pakketten besteld en rond de 100 euro en heb nog nooit belasting betaald,
    welk bedrag heb je op het pakket laten zetten? en met welk postbedrijf werd de boot verzonden?
    laat nooit met EMS,UPS ,DHL verzenden want die doen altijd aangifte bij de douane.
    beste is met Singapore post, TNT of Bpost etc ,en laat altijd onder de 22usd zetten, maar als je er toch uitgepikt word met een controle heb je wel pech, alleen gebeurd dit op zoveel pakketjes zelden

    bij banggood kun je voor een paar euro een verzekering afsluiten tegen vermissing van je pakket en een tarief verzekering nemen mocht je import belasting moeten betalen ,en dan kan je de factuur naar ze opsturen en word het terug betaald door hun.
     
  18. sanderhv12

    sanderhv12

    Lid geworden:
    11 apr 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Zierikzee
    Onder de 22 usd op pakket laten zetten?
    Vraag je dat gewoon bij je bestelling dan?
     
  19. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Drestar, ik moet daar dan eens beter naar kijken dan .....bedankt
     
  20. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ja je moet gewoon de verkoper een bericht sturen en daarin vragen of hij een lager bedrag wil verklaren of het bedrag wil invullen wat jij erop wilt hebben, bv, dear friend can you declare 18usd for customs
    bij zo'n grote doos van een boot zou ik 20 of 21usd laten zetten, de meeste verkopers vullen zelf al een lager bedrag in.dit levert hun alleen nog maar meer positieve feedback op.,want als jij 50 euro bij moet lappen dankzij verkoper kan ik mij voorstellen dat je geen zin hebt om 5 sterren te geven. maar je mag tot 22 euro vrij invoeren en dat weten de meeste Chinezen op Ali ook wel,
     
    gerjanmonohull74 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina