Spectaculair! Ontwerp lijkt erg op dat van een oudere raket-zwever. Daar snap ik dat je met een omgekeerde V staart weg blijft van hete uitlaatgassen... Wat zou hier het voordeel zijn?
Minder weerstand van de prop. Kennelijk is die geklapte prop zo erg als een remparachute. Daarnaast zou de omgekeerde V-staart gunstig zijn voor het bochtkarakter... Ik vind hem helemaal te gek! Als ik nog ergens een zak geld onder een matras had liggen zou ik hem zó willen bestellen!
Wanneer je met een normale V-staart (maar eigenlijk ook met een normaal boven de romp liggend kielvlak) richting geeft creëer je een rolmoment dat je weer de bocht uit stuurt. Bij een ^ staart zal het rolmoment met richting meewerken waardoor een je een vloeiender bocht met minder weerstand zou moeten kunnen vliegen. Kijk ook maar eens naar de FS-28 Avispa: http://www.flugzeug-bild.de/1024/pr...latzfest-karlsruhe-forchheim180910--24892.jpg En: http://www.vtail.de/V_Leitwerke/VLTypen/VL-Typen.htm
Volgens mij niet te verwarren met een normale V-staart. Bij deze is het volgens mij linker staart gedeelte up en rechter naar beneden voor links en naar rechts vice versa.
Dat klopt en dit geeft dus ook een rolmoment naar links. Bij een normale V-staart gaat voor links het linker deelnaar beneden en het rechter deel naar boven. Dit levert een giermoment op naar links zoals je wilt, maar ook een rolmoment naar rechts, wat je voor het inleiden van een bocht niet wil. Voor het cirkelen in de thermiek, dus ná het inleiden van de bocht, zou een normale V-staart mogelijk wél goed kunnen zijn. Daar eenmaal in de bocht geef je vaak wat richting mee en rol tegen.
Ik herken het concept. Na wat terugzoeken bleek het in 1983 te zijn toen ik ook zo'n soort model ontworpen en gebouwd heb. Soort houtbouw vliegende vleugel in pijlstelling met twee staartbomen, omgekeerde V-staart en duwschroef. Besturing: V-staart, motor en remkleppen. Vleugels gestoken op het middendeel ("romp" zonder neus in profielvorm) met de staartbomen/stabilo. Ik kan me niet herinneren dat het vliegen een succes was.
Zag hem op facebook al voorbij komen.. maar.. Hallejeuzus.. ik vind het een gedrocht eerste klas hahahaha. Ben erg voor vernieuwing, maar dit vind ik helemaal, helemaal niets.. smaken verschillen
Hoofdzakelijk gedaan om hem feilloos de grond in te prikken zonder mogelijke schade denk ik. Ziet er erg netjes en strak gemaakt uit.
Vladimir heeft iig de aandacht van de FxJ communitie te pakken. Ik ben heel nieuwsgierig hoe het allemaal gaat uitpakken. Over het algemeen heb ik wel de indruk dat Vladimir weet wat hij doet
Het ziet er erg spannend uit. En eigenlijk juist omdat het zo "anders" is is die wel heel leuk Helaas eerst maar eens dit jaar met helaas beperkte deelname aan NK uit vliegen en dan voor ... gaan we zien
Ik heb tijdens het werk vannacht zitten 'dag'dromen over wat ik allemaal uit mijn hangar kan en/of wil verkopen om budget en ruimte te maken voor een Plus Maar toen ik op Vladimir's site wat verder keek dan mijn neus lang is en bij het tabblad prices uitkwam werd het toch een beetje bleek rondom diezelfde neus €2273! En daar moeten nog 7 servo's, motor, accu, regelaar en ontvanger bij Een hobby mag geld kosten maar dat is mij echt veel en veel te gek Jammer
Voor sommigen is geld uitgeven een hobby. Daar zal ook Vladimir van profiteren. Mijn budget is daar voor ontoereikend, trouwens. Ik koop om een goed vliegtuig te hebben en daar zit nog (?) geen Vladimir model bij. Zijn concurrenten zijn trouwens niet veel goedkoper als je alle factoren bij elkaar neemt.