Nieuwe DJI Mavic air.

Discussie in 'Multicopters' gestart door PHTB, 23 jan 2018.

  1. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Laten we wel wezen, de gimbal/ camera is het meest kwetsbare onderdeel van de Drone, weliswaar dat de Mavic aan de voorkant beschermd is, maar toch blijft het oppassen met transport etc.
    Software problemen kunnen altijd voorkomen, maar zijn te verhelpen.
    Raar dat het bericht 2 keer verschijnt, was niet de bedoeling.
     
  2. Sharky_Capas

    Sharky_Capas

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Omgeving Enkhuizen
    Ik kan het fout hebben, maar ik zie diverse verschillende pakketen die van 1490 incl bril
    wel een fraai apparaat.
    Ik lees in de recensies dat ze veel storingen hebben.
    Ik heb 1 moment een park gehad, daar viel na 30 meter vliegen regelmatig de verbinding weg.
    Zo irritant dat ik hem niet gekocht heb.
    Met mijn Phantoms heb ik hier nooit last van gehad.
    Eerst maar eens kijken wat de gebruikers in nl vinden van de air.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Welke recensies hebben het over storing dan?
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Storingen krijg je, als je bij bebouwingen gaat vliegen. Ik ervaar dat met mijn Mavic ook. Signalen weerkaatsen op metalen constructies met als gevolg dat je beeld bevriest. Wifi netwerken zorgen ervoor dat je bereik minder wordt.

    Ik heb mijn Mavic nu 5km. weggevlogen in open ruimte zonder bebouwing zonder haperingen. Het duurt dan wel even voordat hij weer terug is.
     
  5. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Vandaag toch de net aangeschafte mavic pro ingeruild en een air gehaald. Past beter bij mijn ‘needs’. Tevens een gratis 64gb geheugenkaart erbij gekregen. Top!
     
  6. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Was het compacte formaat doorslaggevend? Of 1 of meerdere opties van de Mavic air? Of een combinatie?
    Ik sta op de wip om een Mavic air te kopen, en twijfel ook tussen de pro en de air.
     
  7. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Compacte formaat en de 100mbit opname. Niet iedereen zal dat verschil zien, maar ik vind 100mbit wel het minimum voor 4k beeld. Misschien zouden ze de pro ook 100mbit kunnen laten opnemen met een software update. Maar ik zie dat niet meer gebeuren. Er zal eerder op korte termijn een opvolger van de mavic pro komen.

    Overigens vind ik ook dat ze de mavic air beter spark 2 hadden kunnen noemen vanwege de wifi besturing. Daar is de pro toch een klasse of 100x beter dan de spark/mavic-air
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Het ligt eraan waarvoor je hem gebruikt. Mijn idee is om hem veel mee te nemen als we ergens heen gaan met de kinderen. Compacter helpt dan goed, zeker op vakanties met een volle foto tas edg. Hij lijkt me net wat sportiever vliegen wat voor het volgen van vliegtuigen wat beter werkt. Meer geluid is weer een nadeel als je ergens anders gaat vliegen. Hij is gewoon wat nieuwer en de gimbal zit meer beschermd + hij heeft wat nieuwe opties en 100Mbps edg. De prijs is ook iets gunstiger.

    Heel groot is het verschil niet en in 9/10 gevallen is een Pro net zo'n goede keus.Ik stond op het punt een 2e hands Pro te halen en toen kwam de Air. Was deels impuls aankoop maar door de lagere nieuwprijs was het verschil met een 2e hands Pro FMC niet zo heel groot meer.
     
  9. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Tis jammer dat ik net de spark heb gekocht. Anders wist ik het wel hoor.
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb hem ook binnen.... Ziet er erg goed uit. Formaat is geniaal gewoon. Het was donker dus de beeld kwaliteit kan ik nog niets over zeggen. Grootste nadeel tot nu toe is dat de controller de telefoon op laad.....
     
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat doet hij bij mij ook ! (mavic) maar heb er geen last van.
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Scheelt wel een stuk in gebruiks tijd. Nu is 2 uur genoeg en de accu's moeten ook laden tussen door, maar toch. Zou een kabel zonder de + ook werken en dan niet laden? Zou een betere oplossing zijn.
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik zit nu met een ander probleem. Ik zou de nieuwbouw gaan volgen van het bedrijf waar ik werk.
    De Mavic wil daar dus niet opstijgen ivm restricties . Voorheen heb ik de Mavic er wel gevlogen maar blijkbaar worden er bij updates de beperkingen uitgebreid.
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Voor de pro zijn er voldoende oplossingen om de no fly zones te verwijderen. Google maar eens.
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    HDR RAW modus is best aardig. Bij weinig licht kan je er toch bruikbare foto's uit halen:
    [​IMG]
     
  16. verbeke

    verbeke

    Lid geworden:
    23 feb 2008
    Berichten:
    67
    Locatie:
    ingelmunster,belgie
    Ik heb sinds gisteren ook een Mavic air in m'n bezit. De eerste maal dat ik met fotografie/film bezig ben.

    Tot nu toe ben ik verbluft van de prestaties! Werkelijk een prachtig toestel.

    Zijn er plaatsen waar je veel info samen kan vinden? Zoals dit forum, maar helaas is het Air topic nog vrij klein.
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    verbeke vindt dit leuk.
  18. RCmarc1995

    RCmarc1995

    Lid geworden:
    28 jan 2009
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Oudenbosch
    Naast het forum van DJI zelf en Tweakers, is er ook erg veel te vinden op Mavic Pilots;
    https://mavicpilots.com/
    Een stukje naar beneden scrollen, daar staat de Mavic Air sectie.
    Ik vind dit de meest overzichtelijke site. Het DJI Mavic forum wordt op dit moment overspoeld met Air berichten, terwijl de Mavic Pro (en Platinum) daar ook onder vallen.
     
    verbeke vindt dit leuk.
  19. verbeke

    verbeke

    Lid geworden:
    23 feb 2008
    Berichten:
    67
    Locatie:
    ingelmunster,belgie
    Iemand al persoonlijke ervaring met ND filters?
     
  20. paulus59

    paulus59

    Lid geworden:
    23 feb 2018
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Arnhem
    hmm ik zie mensen reageen met duur vergeet even niet dat deze drone een 4K camera heeft en in totaal 7 camera's / sensoren voor /achter/onder
    en erg stabiel


    kijk maar even naar dit filmpje , ja ik ben de trotse eigenaar van deze drone , eerst flucht en eerste keer ge edit ;-)

    ik ben zeer tevreden met deze DJI Mavic Pro

    de fly more combo pack is in verhouding veel duurder , ik heb de standaard genomen met extra batterij
     

Deel Deze Pagina