Nieuwe Duo LiPo lader

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Madhouse, 14 feb 2016.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb nu een XCEED bandenwarmers set en heb een losse Hype Powerhouse 170W voeding. Daarnaast een Hype X6 lader (heeft ook een losse voeding nodig) en een Graupner Ultramat 16 (werkt wel op 220v). Alles werkt prima en doet wat het moet doen.

    Maar dit zijn dus 4 apparaten die ik mee zou moeten nemen tijdens een wedstrijd. Stel dat ik nu wel voor de CS kies dan kunnen de Hype X6, Hype Powerhouse 170 en Ultramat 16 worden verkocht en hoef ik alleen de CS mee te nemen en de XCEED bandenwarmers. Ik kan dan 2 LiPo's laden als het nodig is en als bijkomstigheid 1 output gebruiken als voeding voor de bandenwarmers.

    Leek mij de meest simpele oplossing of maak ik ergens een denk fout?
     
  2. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    Nee, je maakt zeker geen denkfout. Alleen als ik in jouw schoenenstond, dan zou ik altijd 2 laaduitgangen willen gebruiken om een lipo te laden, maar misschien ben ik dan te veeleisend. Je zou voor de configuratie kunnen gaan zoals je beschrijft, of misschien een kleine laptop voeding erbij nemen van een paar euro. Dan hoef je je grotere voeding niet mee te zeulen en benut je de volle potentie van een duolader.

    Ik kan helaas nergens vinden hoeveel die Xceed bandenwarmer aan vermogen trekt.
     
  3. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Nu is een Hype Powerhouse 170 ook niet zo heel groot dus die er bij houden zou ook geen probleem zijn. Het scheelt dan nog steeds 1 apparaat extra mee sjouwen en meer ruimte over in de tas. Het is daarbij ook wel fijn dat er niet zoveel kabels in de pit ruimte liggen. Ik denk dat ik de CS (zodra ze de losse kabels weer op voorraad hebben) maar ga bestellen en de rest van de laders in de verkoop ga doen en de Powerhouse voorlopig maar hou (wegdoen kan altijd nog).

    Ik heb deze bandenwarmers van Xceed: http://www.xceedrc.com/product/107015/
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2016
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Zo'n set trekt al snel een 7 tot 8 Ampere.

    Meerdere kleinere apparaten is makkelijker in je tas verdelen dan 1 grote, maar dat is mijn mening en ervaring.
     
  5. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    De CS lader is nagenoeg net zo groot als de Ultramat dus dat moet wel goed komen qua ruimte. Ik denk dat dit voor mij prima werkt.

    Super bedankt voor al jullie meningen en adviezen :D
     
  6. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
  7. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Een laptop voeding oid. kan ik wel mee nemen van mijn werk. Maar passen gaat het hoor me de CS en Powerhouse.
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
  9. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Thanks Ruud maar die lader heeft toch wat nadelen voor mij t.o.v. de CS.
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Graag gedaan, ik wist het niet zeker, maar ik dacht linken kan nooit kwaad :)
    Mooie lader voor 2S en 3S die CS!
     
  11. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Idd een linkje kan nooit kwaad :D

    Het is even wachten tot ze de kabels weer op voorraad hebben en dan ga ik de CS bestellen.
     
  12. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Zijn er nog meer laders die de zelfde specificaties hebben dan de CS? Ik heb ze nu al een paar keer gemaild maar krijg 0,0 antwoord en dan geeft me ook niet echt vertrouwen om daar een lader te bestellen.
     

Deel Deze Pagina