Nieuwe tamiya Truck

Ga echt niet wachten tot 2021 tot de chinezen met een laadkraan uitkomen. Heb andere plannen met het chassis en cabine van de Volvo FH 750.
Ik koop vaak bij rcbrmin.com die hebben goed spul en betaalbaar, maar ook via ebay.de en ebay.com

die gewoon wordt nagemaakt door de Chinezen, waaronder de Bomen Autolaadkraan.
Blijft een wonderlijke combinatie
Dit is een betrouwbaar adres
En het is jammer als op zo'n manier innovatie teniet gedaan wordt.

Natuurlijk weet ik ook wel dat er veel uit China komt (CE = China Export ;) )

Maar letterlijk kopiëren, en dan goedkoper aanbieden, dat klinkt toch niet goed.

En ze komen niet altijd zomaar weg https://www.ad.nl/buitenland/china-pakt-maker-namaak-lego-aan~ae00be35/

Groeten

Arie

Laatst bewerkt:
Hallo Pieter,

Wie zijn je Chinese vrienden en waar in Duitsland zitten ze. Ik kom regelmatig in Duitsland zit familie van me.
Normaal zitten mijn Chinese vrienden wat verder weg.;):banana:
Grt Andre

Hallo André,

Nou echte Chinese vrienden ! SMILEY KNIPOOG - kopie.jpg SMILEY KNIPOOG - kopie.jpg
Gewoon een Chinese leverancier.

Je hebt een P.B.tje

Blijf het veel geld vinden voor een kraan. Als ik in de toekomst de Volvo zou kopen wordt het een trekker of bakwagen.

Bij rcbrmin.com hebben ze een mechanisme waar j
6c5fc8590faecef4b9e3a39bd61283b6.jpg
7f25f8bda7cbe871dce3cfef74d310b0.jpg
e de Volvo cabine kan laten kantelen

Lachen!!! Tamiya maakt eindelijk een steekbare cabine en wat doet de toebehoorhandel....... Terwijl voor al die andere europese trucks van Tamiya sets zijn om ze niet kantelbaar te hebben......Briljant!

Lachen!!! Tamiya maakt eindelijk een steekbare cabine en wat doet de toebehoorhandel....... Terwijl voor al die andere europese trucks van Tamiya sets zijn om ze niet kantelbaar te hebben......Briljant!

Hallo Rolf,

Een Volvo FH 16 750 is in de 1:1 een kantelcabine, dus moet de cabine ook in de schaal 1:14 kunnen kantelen.
Tenminste, als je zo natuurgetrouw mogelijk wil bouwen, zoals ik !

Jij wel Pieter......Het is ook geen kritiek maar ik vind het wel grappig eigenlijk.

Hallo Rolf,

Het is ook grappig !
Bovendien verkoopt RCBMIN nog veel meer onderdelen voor de Volvo FH 16 750

En natuurlijk heb jij gelijk : Een losse (in)steekbare cabine is veel makkelijker, je kan overal makkelijk bij en snel te monteren en te demonteren.

De (in)steekbare cabine is gejat van Opa Wil, die heeft dit jaren geleden al toegepast bij zijn Volvo FH 16 520 Smiley Lachen.01.jpg

Voor de geinteresseerde dit onderdeel kost E.25,- En zoals Pieter al zei bij rcbrmin meer onderdelen voor de Volvo.

voor div cabines heeft rcbrmin ook beweegbare soort verende cabine ophanging,als je dan over hobbel/verkeersdrempel rijd dan hobbelt de cabine zie site ,cab suspension

Dat ding lijkt erg veel op de 4-assige houtbouw John Deere van Bruder, maar is het niet helemaal, misschien doordat hij een beetje gepimpt is?
Die knijperbak, met dat vinger-knijp gedeelte is het wel precies.
Cor

Tamiya is proud that our revolutionary R / C truck model the Volvo FH 16 Grobbetrotter 750 timber truck has taken 2 nd place in the prestigious truck modell star award in 2019.

Tamiya bedankt alle klanten wereld wijd.

Bron. https://www.tamiyablog.com
Volvo-FH16-Globetrotter-750-6x4-Timber-Truck-model-receives-Truckmodell-Star-2019-award.jpg
Tamiya-56360.jpg

Hallo allemaal,

Tamiya komt medio mei 2020 met een Volvo FH 16 750, in een 6 x 4 trekker chassis uitvoering.
Dit is eigenlijk een ingekorte versie van de bomentruck.

As je en primeur wil hebben, moet gewoon de om de Bomentruck zelf inkorten.

Uit zeer betrouwbare bron :
Vandaag gehoord via mijn Duitse Chinese vriend, Importeur/Leverancier van Tamiya en Importeur/Leverancier van RCBRMIN, Lesu, Hercules en nog meer Chinese producten en onderdelen.

Back