Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (ook geldig voor "rebranded" heli's zoals de Revell Proto Max en a

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Indoorvlieger, 18 nov 2010.

  1. cheb60

    cheb60

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    492
    Ik kan de Nine Eagles pro 260 ook op ebay krijgen 60 dollar inclusief verzenden.
    Zijn dit wel originele?
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Klinkt als een motor die problemen heeft. Probeer eens gas te geven met of alleen de staartmotor, of alleen de hoofdmotor aangesloten.


    Zeker wel, hier in Nederland zit er nog flink wat opslag op, waardoor dezelfde heli 90 soms tot 90 euro moet kosten. Zelfde met de accu's, ik heb meegemaakt dat er 12 euro voor een NE lipootje werd gevraagd, terwijl je elders 4 dollar betaald. Zelfs met opsturen was het elders nog goedkoper...
     
  3. Remcootje

    Remcootje

    Lid geworden:
    20 jan 2011
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    byzonder

    Heel byzonder... ik had een dramatisch trillende Bravo3 nieuwe outershaft, lagers, tandwielen etc gekocht en helaas, hij bleef enorm trillen. (behalve als ik de print en skid vast hield.) afzonderlijk draaiden de rotorbladen trillingsvrij.
    Deze ring omgedraaid, en het probleem was over. nu is ie weer stabiel.
    mis ik iets?
     
  4. wiebelewop

    wiebelewop

    Lid geworden:
    18 jun 2012
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Purmerend
    Hallo,

    Ik hen sonds kort een solo pro en ben nog een beginner. Nu heeft mijn dochter van vijf aan de ab gezeten waardoor ik het gevoel heb dat ze hem per ongeluk zwaar getrimd heeft.
    Het probleem zit bij de linkermoter als je er van achteren inkijkt. Die staat helemaal naar boven en krijg ik ook niet omlaag. De swashplate staat daardoor ook helemaal naar rechts.

    Vraag is dus: op welke trimknop moet ik drukken om de middenstand van de linkermoter ( als je er vanachteren inkijkt) te bereiken. Of is er een manier om alles te resetten? Dat is wellicht nog gemakkelijker.
     
  5. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    In deze draad stond altijd een EPA (end point adjustment) methode om dit mogelijk te verhelpen maar ik kan het niet meer vinden. Misschien wil indoorvlieger dit opnieuw plaatsen. Je kunt hem ook een pm sturen met deze vraag.
     
  6. wiebelewop

    wiebelewop

    Lid geworden:
    18 jun 2012
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Purmerend
    Ik ben ben al een heel stuk verder gekomen met de oplossing. Op blz. 17 en vooral 18 van deze thread staat een en ander uitgelegd.
    Ik heb nu beide servos in het midden. Links werkt goed.

    Maar de rechterservo (als je er van achtern in kijkt) gaat alleen maar naar beneden (als ik de stick naar boven duw) en niet omhoog.
    Ik ben bang dat ik de eindpunten helemaal verwisseld heb.

    Kan iemand mij uitleggen, stap voor stap, hoe ik nu de eindpunten weer goed kan krijgen.

    Ik weet namelijk echt niet welke kant ik de EPA's op moet bewegen en mijn huisgenoten worden helemaal gestoord van mijn gepiep.

    Je zou dus niet alleen mij, maar ook mijn huisgenoten, erg helpen met een stappenplan.
     
  7. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    Tja, dit is altijd een beetje lastig en pielen maar het is me nog steeds altijd gelukt.
    De servo gaat naar beneden, dus dat lijkt goed.

    Als de servo alleen naar beneden gaat en niet naar boven lijkt het of bovenste endpoint lager staat ingesteld dan de middenstand of zelfs lager dan het endpoint van de onderste stand. Het is een kwestie van proberen met de EPA instelling en meestal lukt het mij door soms iets helemaal tegengesteld aan je gedachte te doen. Kijk met afstellen wel uit dat de servo nooit lang tegen het mechanische eindpunt staat te brommen want dan brand de motoraansturing door.

    Succes.....
     
  8. wiebelewop

    wiebelewop

    Lid geworden:
    18 jun 2012
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Purmerend
    Ok, ik in de situatie zit dat ik de epa's kan instellen.

    Ik trek de rechterstick naar achteren en druk op T2 up, dan gaat de servo ook omhoog.
    Druk ik op T1 dan gaat ie omlaag. Als ik T2 loslaat, kan ik de servo met de stick alleen maar omlaag bewegen als ik de stick naar voren beweeg.

    Als ik de rechterstick naar voren beweeg en ik druk op T1, gebeurt er niets. Maakt niet uit of ik op T1 links of rechts druk.

    Vraag: Wat moet ik nu precies doen om het bovendste endpoint omhoog te krijgen. Welke kant moet ik de stick op bewegen en welke kant van T1 of T2 moet ik drukken?

    Ik zoek me rot op allerlei forums maar kan nergens het antwoord vinden.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2012
  9. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    hier moet ik even goed op studeren
     
  10. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    Vraag: Staat je servo in de normale stand wel in het midden en kan hij dan alleen naar beneden door de stick naar voren te duwen?

    A. Als eerste moet je denk ik het bovenste endpoint instellen. Dus stick naar achteren en met T1 de hoogste stand van de servo instellen. T2 hierbij in principe niet gebruiken.

    B. Daarna de stick naar voren en met T2 het onderste endpoint instellen. Als de servo nu niet beweegt dan kun je het volgende proberen.

    C. Stick naar achteren en de servo met T2 in het midden zetten. Stick naar achteren houden en de servo met T1 weer naar boven zetten.

    D. Dan Stick naar voren en met T2 (up of down, hele gebied aflopen) proberen servo te laten bewegen.

    Eventueel stappen C en D een aantal keer herhalen.

    Lukt dit nog niet dan stap C en D maar dan omgekeerd. Dus als volgt:

    E. Stick naar achteren en de servo met T2 naar boven zetten. Stick naar achteren houden en de servo met T1 weer naar het midden zetten.

    F. Dan Stick naar voren en met T2 (up of down, hele gebied aflopen) proberen servo te laten bewegen.

    Eventueel stappen E en F een aantal keer herhalen.

    Het blijft pielen maar het zou een keer moeten lukken. Zodra de servo een beetje beweegt als je de stick naar voren doet ben je op de goede weg.

    Succes…..
     
  11. Skiep

    Skiep

    Lid geworden:
    15 sep 2010
    Berichten:
    20
    Geldt deze draad ook voor de bravo III? k Heb er vandaag zoeen aangeschaft en is me tot nu toe al goed bevallen. Eerste stap in de wereld van RC heli's is gezet :D

    EDIT: Heb inmiddels al antwoord gevonden op mijn vraag, het is dus een nee :(. De mijne is een coax, dit draadje niet, dus helaas ik verhuis naar een ander draadje.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2012
  12. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Gisteren nog eens gevlogen met de herafgestelde solo pro. Ik heb hem volledig toegang gegeven over de servo (bijna 100%) en heb hem zo afgesteld dat het armpje praktisch in het midden staat bij neutraal. Als ik hem nu vol gas vooruit zet met vol gas omhoog dan gaat hij er zeer snel vandoor maar maakt hij een neusduik! Als ik dit corrigeer krijg ik uiteraard een swashplate strike. Ik zou graag hebben dat de solo deze snelheid kan behouden! Hoe kan ik hem zover krijgen? (solo is wel verzwaard daar heel het centraal systeem van alu is)!
     
  13. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    staat je swashplate wel recht na het opstarten van de heli?
     
  14. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Ja hij blijft mooi hangen maar hij gaat (zoals gewenst ) mooi met de neus naar voor als ik hem vooruit stuur. Alleen duikt hij dan ook snel naar beneden (een beetje alsof hij niet genoeg kracht heeft Om in de lucht te blijven en tegelijk vooruit te gaan.
     
  15. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    je zal altijd je pitch moeten gebruiken om de heli op gelijke hoogte te houden.
     
  16. headlight

    headlight

    Lid geworden:
    15 jun 2014
    Berichten:
    23
    Locatie:
    drenthe
    ik ga vrijdag een nine eagles solo pro 260A ophalen (geel, geen idee of t n v2 of 2 is)

    nu zag ik de alu opgrade kits. heeft het zin om de sp te upgraden hiernaar?

    en zou het dan beter zijn dat nu te doen, of over een jaar ofzo als ik helemaal gewend ben aan de heli (en aan 4kanaals)
     
  17. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ga eerst maar eens vliegen.

    tegenwoordig zijn er zoveel upgrades voor heli's te krijgen. Maar lang niet alle upgrades zijn goed of hebben een meerwaarde voor de heli qua vliegeigenschappen.

    Als je de 4 kanaals NE een beetje onder de knie hebt zou je verder kunnen gaan met een 6ch. CP heli zoals bijvoorbeeld een Blade of Walkera micro.
     
  18. headlight

    headlight

    Lid geworden:
    15 jun 2014
    Berichten:
    23
    Locatie:
    drenthe
    oke bedankt
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Voor de 260 is hooguit de delrin Xtreme head aan te raden, wat mij betreft, maakt de stuurreactie wat soepeler. Maar zo uit de doos kun je er ook prima mee vliegen. Let erop dat, als je meer dan 2 accu's hebt, dat je niet achter elkaar de ene accu na de andere leeg vliegt, zonder de motortjes te laten afkoelen.

    Wat betreft reserve-onderdelen, een rotorkop, hoofdmotor, staartmotor, en landingsgestel zijn een goed begin. Hoewel je met zo'n lichte heli niet snel iets breekt. Als je weet dat een crash niet meer te vermijden is, gas op nul. De meeste schade ontstaat als een beginnende piloot uit alle macht de heli probeert in de lucht te houden in een verloren situatie, zodat de motoren nog volop draaien als je crasht.
     
  20. headlight

    headlight

    Lid geworden:
    15 jun 2014
    Berichten:
    23
    Locatie:
    drenthe

    bedankt. bij mijn solo moeten een complete reserve staart zitten, 4 bladen en wat klein grut (geen idee wat precies). verder 4 lipo s, waarvan 2 goed moeten zijn.

    mocht ik iets vernielen dan stop ik er een xtreme in, maar ik ga niet bij voorbaat al upgraden.

    maar die xtreme carbon flybar, is die niet bij voorbaat idee? de standaart schijnt nog eens te "klappen" ?


    en wat ik niet zo snel vinden kon, die hobbyking oem lipo s, passen die gewoon of moet ik ergens mijn heli laten ombouwen?
     

Deel Deze Pagina